Skocz do zawartości


Shoei

Rejestracja: 20 gru 2018
Poza forum Ostatnio: gru 22 2018 10:02
-----

Moje tematy

Zasiłek macierzyński - zgubione dokumenty przez pracodawce

20 grudzień 2018 - 14:37

W czerwcu br. urodziłam dzidziusia. Umowa o pracę skończyła się w październiku br. Podczas trwania urlopu macierzyńskiego. Pracodawca powinien wysłać komplet dokumentów do Zusu w listopadzie. Oczywiście tego nie zrobił. Dopiero w połowie grudnia zadzwonili do mnie z pracy, że zgubili dokumenty podczas przenoszenia oddziału do innego miasta. Na pytanie co dalej z zasiłkiem dla mnie i do kogo mam się zwrócić, aby uzyskać informacje usłyszałam " nie mam pojęcia". Ponadto nie otrzymałam żadnej decyzji o przyznaniu urlopu i zasiłku macierzyńskiego. Dostawałam regularnie pieniążki do listopada od pracodawcy. W Zusie nie mają żadnych informacji i dokumentów od pracodawcy. Musiałam składać drugi raz wniosek z dokumentami o zasiłek. Pracodawca dostanie pismo z Zusu o natychmiastowe wysłanie dokumentów. Oczywiście nie wiadomo ile to może potrwać. Czy któraś z Was miała podobny problem? Jak to się skończyło? Wiem, że ZUS za zwłokę ze swojej winy płaci odsetki. Czy to samo tyczy się pracodawców, którzy nie wywiązali się że swoich obowiązków? Ile czasu ma pracodawca na dostarczenie dokumentów do Zusu?