Skocz do zawartości

Kategorie

Forum

Zdjęcie

akta osobowe-archiwizacja


wróć do serwisu Kadry 13 odpowiedzi w tym temacie

#1 jatam

jatam

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 192 postów

Napisano 25 październik 2012 - 10:41

jak się archiwizuje akta osobowe?

#2 Edzia

Edzia

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 7101 postów
  • LokalizacjaKresy

Napisano 25 październik 2012 - 18:05

Akta osobowe powinny być przechowywane w archiwum zakładowym wyłącznie w stanie uporządkowanym Przez uporządkowanie akt osobowych należy rozumieć: wyłączenie nieistotnej dokumentacji o charakterze manipulacyjnym, wyłączenie oryginalnych dokumentów lub ich uwierzytelnionych odpisów i przekazanie ich pracownikowi lub jego krewnym, a jeśli nie jest to możliwe - pozostawienie w aktach osobowych, usunięcie wszystkich części metalowych ( spinaczy, zszywek itp.), ułożenie dokumentów dotyczących danej osoby w porządku chronologicznym zszycie akt, po uprzednim wzmocnieniu ich grzbietu tekturką, ponumerowanie każdej zapisanej strony ołówkiem - w prawym górnym rogu, a na odwrocie strony- w lewym górnym rogu, włożenie akt do kopert lub teczek, opisanie kopert lub teczek z aktami osobowymi przez naniesienie na wierzchnią stronę okładki: nazwy jednostki i komórki organizacyjnej, znaku akt, kategorii archiwalnej, tytułu akt, nazwisko i imię pracownika, daty zwolnienia ( ewentualnie dat skrajnych zatrudnienia) ilości stron, daty zwolnienia,numeru, pod którym koperta z aktami osobowymi figuruje w ewidencji archiwalnej .

#3 jatam

jatam

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 192 postów

Napisano 26 październik 2012 - 06:34

Edziu, dziekuję. Podpytam jeszcze bo nie rozumiem zbytnio kwestii ułożenia. Czy czesc a,b,c nadal powinna istniec?

#4 Eni

Eni

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 2544 postów

Napisano 26 październik 2012 - 07:17

oczywiście że tak :)

#5 jatam

jatam

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 192 postów

Napisano 26 październik 2012 - 08:02

Dziekuję ENI;) w takim razie muszę wypiąc wszystko z moich segregatorków:(szkoda bo takie ładne;)

#6 Edzia

Edzia

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 7101 postów
  • LokalizacjaKresy

Napisano 26 październik 2012 - 15:40

Oczywiście akta osobowe zawsze będą składać się z 3 części ( dopóki mamy taka ustawę :)

#7 Guest_Agata

Guest_Agata
  • Goście

Napisano 17 styczeń 2013 - 11:12

Witam,
Prowadzę firmę od 1996 roku. ostatnio zabrałam się za porządkowanie wszystkich teczek osobowych. Mam też bardzo stare, takie, które nie są zgodne z przepisami dt teczek, czyli nie mają formy ABC.
Skoro pracownicy zostali zwolnieni przed nowelizacją przepisów, to czy muszę zakładać nowe teczki w formie ABC, a jeżeli nie, to pracownicy zwolnieni przed którym rokiem mogą "pozostać" w swoich starych teczkach? Dołączona grafika
Z góry dzięki za odpowiedz,
Agata.

#8 rozali33

rozali33

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 268 postów

Napisano 29 czerwiec 2016 - 08:36

Taką archiwizację dokumentów warto zlecić zewnętrznej firmie. Zrobią to skutecznie, a nam zejdzie problem z głowy. Tutaj http://www.archeon.pl/ namiary na jedną z tego typu firm.



#9 Guest_Darek

Guest_Darek
  • Goście

Napisano 03 lipiec 2016 - 21:28

całe szczęście od nas przejęła to firma z zewnątrz: Impel Business Solutions. Przynajmniej taką rzecz mamy z głowy. A przy okazji zorganizowali nam też lepszy obieg dokumentów przez co szybciej się nam pracuje



#10 Forumowicz84

Forumowicz84

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 563 postów

Napisano 06 grudzień 2017 - 18:44

Mój szef używa do tego bindowania, ponieważ tak jest znacznie wygodniej. Ktoś ze znajomych podsunął mu ten link http://bindowanie.com.pli teraz ja, mam robić według wskazówek tam zamieszczonych. Ale dzięki temu mamy w biurze naprawdę duży porządek.



#11 Guest_adam

Guest_adam
  • Goście

Napisano 05 marzec 2018 - 22:56

Prawcodawca pozbierał oryginały świadectw pracownikowi wyrzucił potem wszystkie akta, bo zakończył działalność. Co zrobić , by odzyskać wcześniejsze swiadectwa i wymóc na pracodawcy odpowiedzialność? 



#12 Edzia

Edzia

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 7101 postów
  • LokalizacjaKresy

Napisano 16 marzec 2018 - 16:54

Wezwać go na piśmie do wydania swiadectw

#13 Gocha_67

Gocha_67

    Użytkownik

  • Członkowie
  • PipPip
  • 39 postów

Napisano 08 maj 2018 - 07:13

Polecam zlecenie archiwizacji dokumentów firmie zewnętrznej  www.actanova.pl. Są solidni i uczciwi.  Nie płacę wiele, a mam we wszystkim porządek i sporo zaoszczędzonego czasu.
Solidna firma uczciwie wykonująca swoją pracę.
 



#14 Jol70po

Jol70po

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 91 postów

Napisano 29 październik 2019 - 12:29

Archiwizację dokumentów polecam zlecić firmie http://www.niszczenie-dokumentow.info/. Bardzo dobra i bezproblemowa współpraca. Jakość świadczonych usług wysoka. Gdy nagromadzi się sporo dokumentacji, którą trzeba przechowywać, warto skorzystać z takiej opcji.





Dodaj odpowiedź



  


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

Najnowsze tematy