Skocz do zawartości

Kategorie

Forum

Zasiłek opiekuńczy na chore dziecko

#opieka #pue #zus #pracodawca #pomniejszone wynagrodzenie

wróć do serwisu Księgowość 1 odpowiedź w tym temacie

#1 Guest_Katarzyna

Guest_Katarzyna
  • Goście

Napisano 27 styczeń 2021 - 21:31

Szanowni państwo, ja bardzo proszę o pomoc. Pracuję u jednego pracodawcy od ponad roku, na umowie o pracę na czas nieokreślony. Najniższa krajowa. Mam mniej niż 26 lat.
Klub malucha, pracujemy w trzy dziewczyny. Mam córkę dwuletnią.
W listopadzie, konkretnie 5-10.11.2020 byłam na czterodniowym zwolnieniu ze względu na chore dziecko. Otrzymałam wtedy zwolnienie lekarskie elektronicznie, które trafiło do PUE ZUS. Po licznych prośbach do szefa, aby złożył wniosek potrzebny do wypłacenia świadczenia olał mnie totalnie. Na koniec miesiąca wypłacił mi całą wypłatę, dzwonił że pomylił się i mam mu oddać w gotówce 360 zł, bo mi ZUS wypłaci.oddalam.
Następnie nie odezwał się do zusu wcale. Przychodziły listy, aby się skontaktował i dostarczył wniosek. Dzwoniła do mnie kobieta z zusu z pytaniem, dlaczego pracodawca nic nie dostarczył i pytała dlaczego dostałam całe wynagrodzenie. Powiedziałam prawdę, że oddałam do ręki.
Zupełnie to olał. Kiedy w pue ZUS zobaczyłam, że wniosek o zasiłek jest odrzucony, dzwoniłam do niego, oświadczył, że mam odebrać pieniądze które kazał mi oddać. Że spróbuje się odwołać od decyzji. Teraz na koniec stycznia potrącił mi z wyplaty 408zl! Z dopiskiem "pomniejszone o zasiłek". Bez żadnej rozmowy, bez ostrzeżenia. Proszę, czy miał prawo to zrobic? Pue ma teraz jakąś przerwę techniczną, nie mogę sprawdzić czy wniosek jest znów w toku.
Czy miał prawo odebrać mi ponad 400 zł, kiedy cały styczeń przepracowałam?
Co mogę z tym zrobić? Czy mogę złożyć gdzieś skargę? Czy tak mogło to wyglądać?
Bardzo proszę o pomoc. Dla mnie 408 zł to dużo przy najniższej krajowej...

#2 pawel36

pawel36

Użytkownik

• Członkowie
  • PipPip
  • 48 postów

Napisano 09 luty 2021 - 15:26