Gość Daniel Opublikowano 12 Listopada 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2009 Witam,Proszę o pomoc. W trakcie podróży zagranicznej, samochód firmowy uległ wypadkowi. Posiadał ubezpieczenie AC, został za granicą (w kontakcie z Ubezpieczycielem) naprawiony do stanu umożliwiającego dalszą jazdę, została wystawiona FV na mnie, zapłaciłem za nią "żywą gotówką". Po powrocie do kraju zgłosiłem się do Ubezpieczyciela - złożyłem stosowny wniosek, oddałem oryginał faktury, zostałem poinformowany o czasie załatwiania sprawy. Dopiero po 2 dniach uświadomiłem sobie, że oddałem oryginał zagranicznej faktury. Poprosiłem o zwrot oryginału wystawionej - podkreślam to - na mnie FV, motywując,że jej brak spowoduje konieczność zapłacenia podatku dochodowego od wypłaconego odszkodowania (brak "strony kosztowej"). W odpowiedzi otrzymałem list od kancelarji adwokackiej Ubezpieczyciela, w którym poinformowany zostałem, że zgodnie z Ogólnymi Warunkami Ubezpieczenia "zwrot poniesionych za granicą kosztów następuje na podstawie oryginałów rachunków, które ze względów proceuralnych muszą pozostać w aktach postępowania likwidacyjnego" (zgadza się, jest to w OWU).Proszę o pomoc - jak w takiej sytuacji rozliczyć odszkodowanie, które (mam nadzieję) otrzymam? Kwotę którą otrzymam - to wiem, ale jak zaksięgować faktycznie poniesiony koszt? Na podstawie jakiego dokumentu?Jestem osobą prowadzącą działalność gospodarczą, księgowośc na zasadach ogólnych, książka.Z góry dziękuję za pomoc.Daniel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi