Skocz do zawartości

Zdjęcie

Wynagrodzenie poniżej minimalnej.

Płaca Minimalna Wynagrodzenie Praca Umowa zlecenie Status studenta

wróć do serwisu Kadry 3 odpowiedzi w tym temacie

#1 AlicjaJanik

AlicjaJanik

Nowy użytkownik

• Członkowie
  • Pip
  • 3 postów

Napisano 21 luty 2020 - 13:22

Dzień dobry, mam pewien problem. Jestem studentką poniżej 26r. życia. Byłam ostatnio na trzech rozmowach ws.pracy (kelnerka) i na wszystkich trzech zaoferowano mi stawkę poniżej minimalnej.
Na dwóch rozmowach panie zaoferowały 12zl netto na umowie zlec., gdy powiedziałam że mam status studenta i powinnam mieć więcej oburzyły się, że albo 11zl na um.o prace albo 12zl na um.zlec. a resztę dorobię sobie z napiwków. Pracy nie przyjęłam, nie wiedziałam czy panie nie są na bieżąco z przepisami czy po prostu chcą mnie oszukać.
Byłam na kolejnej rozmowie, zaoferowano mi 14zl netto, i zapytano jaką chce umowę, powiedziałam, że zlecenie bo bedzie to korzystniejsze dla nas obu ze względu na brak zusów, na co dostalam odpowiedź że ona i tak musi zapłacić moje zusy więc jej jest to obojętne.
Czy ja coś źle rozumiem czy to pracodawcy nie są na bieżąco? Zakładając że przyjmę te pracę za 14zl, jak w takim razie miałaby wyglądać umowa? Chyba nie ma takiej możliwości żeby opiewała na kwotę mniejszą niż minimalna?

#2 koleżanka

koleżanka

Zaawansowany użytkownik

• Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 13925 postów
  • LokalizacjaMazowsze

Napisano 21 luty 2020 - 21:01

"na co dostalam odpowiedź że ona i tak musi zapłacić moje zusy więc jej jest to obojętne."

to kłamstwo, studenci ze zlecenia nie podlegają żadnym składkom

i ona na pewno to wie, ale chciała cię w błąd wprowadzić 

#3 AlicjaJanik

AlicjaJanik

Nowy użytkownik

• Członkowie
  • Pip
  • 3 postów

Napisano 22 luty 2020 - 14:10

"na co dostalam odpowiedź że ona i tak musi zapłacić moje zusy więc jej jest to obojętne."

to kłamstwo, studenci ze zlecenia nie podlegają żadnym składkom