Skocz do zawartości


REKOMPENSATY W RP-7


wróć do serwisu Kadry 9 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_Angelika

Guest_Angelika
  • Goście

Napisano 07 listopad 2019 - 12:24

Witam,

proszę o pomoc w poniższej sprawie.

 

Jeden z naszych byłych pracowników osiągnął powszechny wiek emerytalny i złożył wniosek o emeryturę. ZUS odesłał Mu decyzję w tej sprawie z adnotacją, że przy ustaleniu emerytury nie uwzględnił Mu kwot rekompensat wypłaconych przez nasz zakład pracy w latach 80-tych bo jego zdaniem kwoty są błędnie wskazane na wniosku o ustalenie kapitału początkowego.

 

Osoba pracująca wówczas w naszym zakładzie i wystawiająca druki o ustalenie kapitału już nie żyje.

Ja chcę pomóc byłemu pracownikowi ale mam problem. 

Na kartach wynagrodzeń z lat 80-tych brak jakiejkolwiek adnotacji o wypłaconej rekompensacie. Jedynie na kserokopii wniosku o ustalenie kapitału dla tej osoby z 2001 roku widnieje luźny zapis ze w danym roku obowiązywała rekompensata w wysokości np. 1660 zł. Do tego dołączona jest notatka, że w 1983 r. rekompensaty wypłacane były przez 10 mcy, w 1984 i 1985 przez 12 mcy a w 1986 przez 7 mcy. Iloczyn tych danych we wniosku wykazany jest właśnie jako kwota wypłaconej rekompensaty.

 

Próbowałam odnaleźć stare listy płac licząc ze może na nich widnieje jakikolwiek ślad wypłaconego świadczenia ale dokumenty te zostały już zniszczone.

 

Czy ktoś z Państwa ma może wiedzę o jakichś rozporządzeniach, ustawach z tamtych lat które mówią o kwotach jakie mogły być w tym czasie wypłacanych?

Nie mam pojęcia gdzie tego szukać.

Odnalazłam zapis, że wysokość rekompensat była uzależniona od przydziału kartkowego - domyślam się wiec ze rekompensaty dotyczyły podwyżki cen żywności, opału i energii, ale nie mam niczego w danych tej osoby.

 

Proszę o pomoc-chciałabym pomóc temu człowiekowi bo emerytura kiepska a ktoś uczciwe przepracował wykazany czas.

 

 



#2 Guest_gość

Guest_gość
  • Goście

Napisano 07 listopad 2019 - 13:25

Dlaczego listy płac zostały zniszczone? Obowiązek przechowywania to 50 lat...



#3 Maria

Maria

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 3610 postów
  • LokalizacjaMAŁOPOLSKA

Napisano 07 listopad 2019 - 14:18



#4 Guest_Angelika

Guest_Angelika
  • Goście

Napisano 07 listopad 2019 - 14:53

Nie wiem.Nie pracowałam tutaj dlatego teraz mam spory kłopot. Karty wynagrodzeń są ale list płac nie ma.

#5 Guest_Angelika

Guest_Angelika
  • Goście

Napisano 07 listopad 2019 - 14:57

Właśnie rozmawiałam z kadrową.Mówi ze kiedys takiego obowiązku nie bylo.Wiec co jakis czas robiono spis tego co zostaje zniszczone i dokumenty przestawały istnieć.Przypominam ze byly to lata 80te.

#6 ZosiaA

ZosiaA

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 19300 postów
  • LokalizacjaWarszawa rządowa/państwowa jednostka budżetowa

Napisano 07 listopad 2019 - 15:01

Właśnie rozmawiałam z kadrową.Mówi ze kiedys takiego obowiązku nie bylo.Wiec co jakis czas robiono spis tego co zostaje zniszczone i dokumenty przestawały istnieć.Przypominam ze byly to lata 80te.


Jakiego obowiązku nie było?

#7 Guest_Angelika

Guest_Angelika
  • Goście

Napisano 07 listopad 2019 - 16:13

Przechowywania dokumentów płacowych przez okres 50 lat.Tak twierdzi.

#8 ZosiaA

ZosiaA

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 19300 postów
  • LokalizacjaWarszawa rządowa/państwowa jednostka budżetowa

Napisano 07 listopad 2019 - 16:16

Przechowywania dokumentów płacowych przez okres 50 lat.Tak twierdzi.


To źle twierdzi, pracowałam wtedy.

#9 ZosiaA

ZosiaA

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 19300 postów
  • LokalizacjaWarszawa rządowa/państwowa jednostka budżetowa

Napisano 07 listopad 2019 - 17:13

Nie wiem.Nie pracowałam tutaj dlatego teraz mam spory kłopot. Karty wynagrodzeń są ale list płac nie ma.


Przecież kartoteka to "bliźniaczka" listy płac

#10 Guest_Angelika

Guest_Angelika
  • Goście

Napisano 12 listopad 2019 - 14:11

Zosiu ja nie będę dociekać jak było. Sama mam lat 30+ więc nic mi nie da przepychanka słowna z kadrową. Najważniejsze jest ustalenie kwot wypłaconych rekompensat i z tym mam problem. Gdybym mogła liczyć na pomoc byłabym wdzięczna.





Dodaj odpowiedź



  


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych