Skocz do zawartości


Zdjęcie

Czy odszkodowanie za niewykonanie umowy z pracownikiem jest kosztem


wróć do serwisu Księgowość 1 odpowiedź w tym temacie

#1 Admin Księgowość

Admin Księgowość

    Zaawansowany użytkownik

  • Administratorzy
  • 198131 postów

Napisano 21 październik 2019 - 08:18

Niedotrzymywanie zawartych z pracownikami umów nie stanowi naturalnego elementu funkcjonowania podmiotu gospodarczego, do którego odnoszą się normy prawne zawarte w ustawie o podatku dochodowym od osób prawnych. Nie można zatem uznać za koszt uzyskania przychodów poniesioną w celu osiągnięcia przychodów lub zachowania bądź zabezpieczenia źródła przychodów wypłatę odszkodowania, którego podstawą było niewykonanie przez pracodawcę obowiązków wobec zatrudnionego uprzednio pracownika.

Powrót do artykułu: Czy odszkodowanie za niewykonanie umowy z pracownikiem jest kosztem

#2 Guest_Dominik

Guest_Dominik
  • Goście

Napisano 21 październik 2019 - 08:18

Oczywiście w przypadku takich odszkodowań nie można powiedzieć, że są to wydatki związane z prowadzoną działalnością gospodarczą, których celem jest osiągnięcie przychodów bądź też zabezpieczenie lub zachowanie ich źródła. Ale wyobraźmy sobie, że takie odszkodowania mogłoby wylądować w kosztach - wówczas niewątpliwie pojawiłaby się przestrzeń do nadużyć.



Dodaj odpowiedź



  


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych