Skocz do zawartości


ZUS składki


wróć do serwisu Księgowość 44 odpowiedzi w tym temacie

#41 Dorota

Dorota

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 5372 postów

Napisano 29 kwiecień 2019 - 20:52

Pracownik został zatrudniony 11 marca. W marcu nie miał żadnej wypłaty, więc dla niego w deklaracji za III RCA wykazujesz zerowe składki. Deklarację za III przesyłasz do 15 kwietnia.

W kwietniu dostał wypłatę za przepracowane dni marca, więc w deklaracji za IV w RCA wykazujesz wynagrodzenie wypłacone w miesiącu kwietniu. Deklarację za kwiecień przesyłasz do 15 maja.

W maju dostanie wypłatę za kwiecień, więc w deklaracji za V w RCA wykazujesz wynagrodzenie wypłacone w miesiącu maju. Deklarację przesyłasz do 15 czerwca.

 

Dla ZUS ważna jest data wypłaty.



#42 Basia1992

Basia1992

    Użytkownik

  • Członkowie
  • PipPip
  • 26 postów

Napisano 30 kwiecień 2019 - 07:26

 Za  marzec przepracowany od 11.03 -31.03,d o wypłaty wyszlo pracownikowi 1190,96. Na liście płac wykazane są składki rentowe w kwocie 24,11 , chorobowe 39,37 itp.  w deklaracji do 15 maja podstawa wynosi z wynagrodzenia z kwietnia ( wyplacona do 10 stego ). uwzględnię teraz tą podstawę ( 1190 ,96 )  a co z miesiącem który przepracował cały w kwietniu , co z tą podstawą ( czyli 2250) Wypłacona w maju ? można je razem zsumowac i wpisać w deklarację DO 15 MAJA ? Kontaktowałam sie z infolinią  ZUS i Pani mi tak doradziła że tak można zsumować je. 

 

Bo pozostałym pracownikom w deklaracji do 15 maja uwzględnie podstawę z kwietnia ( ktora bedzie wypłacona do 10 tego) 

 

Więc tamtemu pracownikowi uwzględnic wynagrodzenie z marca ( wypłacone w kwietniu ) a za kwiecień ( wyplacone w maju ) ? Mozna dodac te podstawy i uwzględnic w deklaracji 15 Maj?



#43 koleżanka

koleżanka

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 13506 postów
  • LokalizacjaMazowsze

Napisano 30 kwiecień 2019 - 18:23

Baśka, ty w ogóle nie rozumiesz co ci wszyscy tłumaczą. 

Czytaj odpowiedzi po kilka razy, to może wreszcie pojmiesz, że źle chcesz zrobić.  



#44 Bożydar

Bożydar

    Nowy użytkownik

  • Członkowie
  • Pip
  • 4 postów

Napisano 22 maj 2019 - 09:37

Witam. Wiem , ze na Fundusz pracy nie trzeba oplacac za pracownika jesli był zarejestrowany w Urzedzie Pracy jako bezrobotny i otrzymał prace do 12 miesięcy. A jeśli są opłacane , czy może byc z tego problem ? Ponoć, że nie ale znalazlem takie forum i postanowilem spróbować. 



#45 Guest_Gość

Guest_Gość
  • Goście

Napisano 22 maj 2019 - 09:50

Jeśli to budżet to jest nieuzasadniony wydatek PONOĆ👿



Dodaj odpowiedź



  


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych