Skocz do zawartości

segregowanie dokumentów księgowych

wróć do serwisu Księgowość 20 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_Anna

Guest_Anna
  • Goście

Napisano 04 marzec 2019 - 22:46

Od niedawna pracuję w "budżetówce". Wcześniej byłam księgową w zakładzie produkcyjnym.
W Urzędzie najpierw robi się przelew za fv (po zatwierdzeniu płatności przez kierownictwo), potem tę fakturę księguje się razem z wyciągiem bankowym, żeby faktura była spięta razem z potwierdzeniem wydatku. Czy jest to uzasadnione sposobem zbierania danych do jakiś sprawozdań, czy tylko jest to specyfika tego Urzędu?
Proszę o info, czy można tak jak w zwykłej księgowości najpierw księgować faktury i zbierać je w osobnym segregatorze, a potem robić płatności i wyciągi bankowe trzymać osobna? Wówczas w systemie księgowym widoczne byłyby niezapłacone faktury, a nie leżałyby na którymś biurku. Także łatwiejsza byłaby bieżąca kontrola wykonania budżetu.
Pewnie jest to banalne pytanie, ale jestem laikiem w tym temacie.

#2 gabi

gabi

gabi

• Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 3026 postów
  • LokalizacjaCentrum Polski-jednostka budżetowa

Napisano 05 marzec 2019 - 06:48

W Urzędzie najpierw robi się przelew za fv (po zatwierdzeniu płatności przez kierownictwo), potem tę fakturę księguje się razem z wyciągiem bankowym, żeby faktura była spięta razem z potwierdzeniem wydatku. Czy jest to uzasadnione sposobem zbierania danych do jakiś sprawozdań, czy tylko jest to specyfika tego Urzędu?

co za głupoty piszesz w pierwszej kolejnosci ksiegujesz faktury później przelew faktury nigdy nie idą pod wyciąg

#3 Guest_Anna

Guest_Anna
  • Goście

Napisano 05 marzec 2019 - 08:45

Dzięki za odpowiedź. Nie piszę głupot, tylko przedstawiam jak jest w "moim" urzędzie. Też mi się to wydawało dziwne, stąd moje pytanie.

#4 szlemka

szlemka

Zaawansowany użytkownik

• Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 1661 postów

Napisano 05 marzec 2019 - 10:28