Skocz do zawartości

System trzymiesięczny i niedogodziny

grafik niedogodziny nadgodziny norma czasu pracy czas pracy

wróć do serwisu Kadry Brak odpowiedzi do tego tematu

#1 Guest_Radek

Guest_Radek
  • Goście

Napisano 01 marzec 2019 - 17:49

Witam,

Zatrudniłem się trzy miesiące temu do pracy na recepcji. Jest to moja druga praca i nie mam doświadczenia z prawem pracy, ani nie za bardzo je rozumiem.
Zmiany są dwunastogodzinne od 6 do 6. Nadgodziny rozliczane są w okresie trzymiesięcznym.
Ostatnio właściciel zatrudnił dodatkową osobę na recepcję i stwierdził (bez dywagacji), że nie możemy ustalać zmian dwuosobowych pomimo braku możliwości uzyskania pełnego czasu pracy przy zmianach wyłącznie jednoosobowych.
Jeżeli mielibyśmy wszyscy osiągnąć pełny wymiar pracy to niezbędne jest ustawienie w ciągu trzech miesięcy zmian łączonych - dwuosobowych. Jest to uzasadnione merytorycznie obłożeniem i ilością obowiązków ze względu na sezon.

Przez pierwsze 3 miesiące roku 2019 recepcja musi być obstawiona przez 2160 godzin (24 na dobę).

Każda osoba ma do przepracowania 504 godziny w ciągu 3 miesięcy.

Przy czterech osobach wyrabialiśmy normę i średnio dochodziły 3 dodatkowe zmiany (36 nadgodzin) na głowę w ciągu 3 miesięcy.

Przy pięciu osobach i braku zmian łączonych każda osoba przepracuje średnio 432 godziny (74 niedogodziny - brak 2 zmian miesięcznie) i nie wypracuje normy.
Co w takiej sytuacji powinno nastąpić? Powinienem zwyczajnie otrzymać pomniejszoną wypłatę?

Z pracodawcą sprawa wygląda następująco:
1.Zakazuje pracy dwóm osobom jednocześnie, zmiany mają być wyłącznie jednoosobowe.
2.Nakazuje wykorzystywanie urlopu, żeby w papierach cały etat był wpisany jako wyrobiony.

3.Nie zamierza nikogo zwalniać, a przynajmniej tak mówią on i menadżerka od spraw personalnych.

Czy taka sytuacja jest dopuszczalna? Słyszałem, że pracodawca nie może zmusić mnie do urlopu.
Mam obawy, że jeżeli nie zgodzę się na wykorzystywanie urlopu na bieżąco to będą na mnie szukać haków.