Skocz do zawartości

Kontrakt zagraniczny, a l4

wróć do serwisu Kadry 11 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_Paweł

Guest_Paweł
  • Goście

Napisano 02 styczeń 2019 - 11:51

Witam,

Dwa dni temu będąc w pracy na kontrakcie zagranicznym zachorowałem i dostałem od szefa skierowanie na wizytę lekarką, którą odbyłem prywatnie w Polsce tego samego dnia u lekarza internisty. Lekarz ten stwierdził bakterię w płucach, wypisał leki i zalecenia. Poprosiłem o wystawienie zaświadczenia niezdolności do pracy, a po wizycie okazało się, że lekarz wystawił również elektroniczne l4 na 10 dni do polskiej firmy pośredniczącej w moim zatrudnieniu za granicą. Nazwę, adres, NIP prawdopodobnie musiał spisać ze skierowania, które dostałem od szefa. 

I tu się pojawia mój problem, dlatego, że : studiuję zaocznie, jako student rodzice podpinają mnie pod swoje ubezpieczenie (mam 23 lata), a dodatkowo pracuje na kontraktach zagranicznych na spore kwoty w innej walucie niz PLN, których nigdzie nie zgłaszałem. Moi rodzice ze względu na to, że dwójka dzieci studiuje i nie ma ukończonych 25 lat, też mają z tego powodu jakies ulgi (chyba w podatku). A w momencie kiedy poszło w system l4, został ujawniony NIP firmy, która pośredniczy w moim zatrudnieniu. Czy mogę mieć przez to jakieś problemy? Czy skarbówka może dojść po tym ile zarabiam i ze względu na to, że nie pracowałem w roku 2018 wiecej niż poł roku za granica, mogą naliczyć mi zaległy podatek od zarobionej kwoty?

Bardzo proszę o pomoc

Pozdrawiam

#2 Dorota

Dorota

Zaawansowany użytkownik

• Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 5283 postów

Napisano 02 styczeń 2019 - 12:19

Jesteś pewien, że nie pracujesz na umowę o pracę?

Lekarzowi wystawiającemu zwolnienie lekarskie "podstawiają się" dane firmy ubezpieczającej cię.

#3 Guest_Paweł

Guest_Paweł
  • Goście

Napisano 02 styczeń 2019 - 12:28

Mam podpisany kontakt zagraniczny na 3 miesiace

#4 Dorota

Dorota

Zaawansowany użytkownik

• Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 5283 postów