Skocz do zawartości

Wyposażenie a Środek Trwały

wróć do serwisu Księgowość 6 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_Mateusz

Guest_Mateusz
  • Goście

Napisano 05 listopad 2018 - 15:00

Dzień dobry,

na wstępie, pragnę zaznaczyć, że nie jestem księgowym - w związku z czym, pytanie może się wydać naiwne osobom siedzącym w temacie - dlatego bardzo proszę o wyrozumiałość. Do rzeczy.

Czy wyposażenie to tzw. pozostałe środki trwałe (wg instrukcji obsługi, jednego z programów do prowadzenia ewidencji ŚT lub np. artykułu Pani Kaczurak-Kozak) czy jest to składnik majątku, który jest niezaliczany do środków trwałych - w źródłach spotykam się z rozbieżnością w rozumieniu terminu wyposażenia i nie potrafię jej zrozumieć. Czy ta sprzeczność może wynikać z różnicy w ewidencjonowaniu  między np. prywatnym przedsiębiorstwem, a dajmy na to jakąś jednostką samorządu terytorialnego, czy nie ma to znaczenia? Mam w głowie niezły bałagan i proszę o pomoc.

#2 piotrek56

piotrek56

Nowy użytkownik

• Członkowie
  • Pip
  • 5 postów

Napisano 05 listopad 2018 - 15:07

Dzięki wielkie za interesujące informacje. Na pewno mi się to przyda :)

Nasze szczęście zależy od nas samych – Arystoteles

#3 Guest_gość

Guest_gość
  • Goście

Napisano 05 listopad 2018 - 15:10

Dzień dobry,

na wstępie, pragnę zaznaczyć, że nie jestem księgowym - w związku z czym, pytanie może się wydać naiwne osobom siedzącym w temacie - dlatego bardzo proszę o wyrozumiałość. Do rzeczy.