Skocz do zawartości


korekta zwiększenia wartości środka trwałego


wróć do serwisu Księgowość 14 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_Maja85

Guest_Maja85
  • Goście

Napisano 03 wrzesień 2018 - 13:33

Witam serdecznie,

 

bardzo proszę o porady na dwa pytania, otóż w jaki sposób w jednostce budżetowej dokonuje się korekty wartości zwiększenia środka trwałego?  w lutym oddano do używania zmodernizowany budynek i zwiększono wartość środka trwałego jednak na dniach wyszło że kwota o którą zwiększono wartość środka trwałego jest za mała o 700 zł, kwota ta dalej ujęta jest na koncie 080.

Drugie moje pytanie dotyczy również tego zmodernizowanego budynku a mianowicie ma wpłynąć faktura do jednostki za rozliczenie dofinansowania na modernizację budynku czyli po oddaniu budynku do używania będzie jeszcze  faktura związana z tą inwestycją( umowa na rozliczenie dofinansowania zawarta w zeszłym roku) czyli również będzie korekta wartości środka trwałego? 



#2 ZosiaA

ZosiaA

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 18157 postów
  • LokalizacjaWarszawa rządowa/państwowa jednostka budżetowa

Napisano 03 wrzesień 2018 - 13:38

1. jaka korekta? po prostu z 080 robisz OT i przyjmujesz na stan tego właśnie środka 700,-

2. nie wiem o czym piszesz, FV na dofinansowanie? i dlaczego miałaby zwiększać wartość środka? jeśli to FV za jakieś prace to chyba wydatek już poniesiony skoro środek przyjęłaś na stan



#3 Guest_Maja85

Guest_Maja85
  • Goście

Napisano 03 wrzesień 2018 - 14:06

1. czyli przyjmuję znowu na zwiększenie wartości środka trwałego te  zapomniane 700 zł w tym miesiącu wrześniu i nie  robię korekty umorzenia za mc od marca do sierpnia??

2. no to jest taki problem że umowa na rozliczenie dofinansowania zawiera takie postanowienie, że faktura wystawiona będzie jak będzie ostatecznie rozliczone dofinansowanie ( środki z UE) teraz rozliczono dofinansowanie i stąd faktura..



#4 Guest_Maja85

Guest_Maja85
  • Goście

Napisano 03 wrzesień 2018 - 14:13

2. środki na zapłatę tej faktury była księgowa zaplanowała w paragrafie inwestycyjnym..... a nie wiem czy nie powinien być to wydatek bieżący 



#5 ZosiaA

ZosiaA

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 18157 postów
  • LokalizacjaWarszawa rządowa/państwowa jednostka budżetowa

Napisano 03 wrzesień 2018 - 14:28

1. Przecież nie napisałaś wcześniej, że inwestycja była zakończona w marcu, dopiero teraz o tym piszesz. Zwiększ wartość o te 700 i dopiero we wrześniu naliczysz umorzenie od zwiększonej kwoty.

2. czy to znaczy, że nie wszystkie płatności zostały dokonane? czy może to jest refundacja? Tak czy inaczej środek trwały na stan przyjęłaś no to chyba zakończyłaś inwestycję?

Ja w ogóle nie rozumiem o czym ty piszesz, kto wystawił tę FV? bo jeśli zapłacić masz dopiero teraz to jakim cudem środek jest na stanie? przecież dopiero po wszystkich FV przyjmujesz środek trwały na stan, tym sposobem zamykasz konto 080, a ty masz jeszcze FV a środek na 011? i to od marca?

jeśli to jest inwestycja to skąd pomysł o wydatku bieżącym?



#6 Guest_Maja85

Guest_Maja85
  • Goście

Napisano 03 wrzesień 2018 - 15:10

1. napisałam, w moim pytaniu że w lutym oddano do używania zmodernizowany budynek i zwiększono wartość środka trwałego jednak na dniach wyszło że kwota o którą zwiększono wartość środka trwałego jest za mała o 700 zł, kwota ta dalej ujęta jest na koncie 080. czyli w sierpniu zrobię OT na te zapomniane 700 zł tym samym umorzenie od zwiększonej kwoty od września i nie muszę robić korekt umorzenia za wcześniejsze miesiące.

​2. ksiegowa zamknęła inwestycję w lutym a odpisy umorzeniowe są od marca. jest to projekt współfinansowany z UE w lutym zakończono inwestycję i oddano budynek do używania. pozostała jeszcze umowa z firmą doradczą pomagającą w realizacji tego projektu jednak nie jest to wydatek kwalifikowany jaki i niekwalifikowany, to wydatek obok projektu. 



#7 ZosiaA

ZosiaA

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 18157 postów
  • LokalizacjaWarszawa rządowa/państwowa jednostka budżetowa

Napisano 03 wrzesień 2018 - 15:20

FV z firma doradczą gdzie usługa doradcza dotyczyła tejże inwestycji powiększa wartość środka trwałego jest wydatkiem inwestycyjnym



#8 Guest_Maja85

Guest_Maja85
  • Goście

Napisano 03 wrzesień 2018 - 15:33

ok jest wydatkiem inwestycyjnym poniesiemy go  we wrześniu ale co z tym że inwestycja już jest zamknięta w lutym?? znowu mam robić kolejne OT na zwiększenie wartości środka trwałego??



#9 ZosiaA

ZosiaA

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 18157 postów
  • LokalizacjaWarszawa rządowa/państwowa jednostka budżetowa

Napisano 03 wrzesień 2018 - 16:06

Tak, zrobisz kolejne OT.
Jeśli usługa doradcza dotyczy tylko tej jednej inwestycji to zdecydowanie zwiększa jej wartość.

#10 ZosiaA

ZosiaA

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 18157 postów
  • LokalizacjaWarszawa rządowa/państwowa jednostka budżetowa

Napisano 03 wrzesień 2018 - 16:08

Na jednym OT zrób 2 pozycję FV za doradztwo i to 700,- z podaniem dokumentu, którego dotyczy

#11 Guest_Maja85

Guest_Maja85
  • Goście

Napisano 03 wrzesień 2018 - 16:12

Dziękuję bardzo, myślałam że nie można zrobić kolejnego OT jeżeli inwestycję zakończono kilka miesięcy temu..... no i jeszcze mam jeden problem ponieważ w planie środki mam zabezpieczone na paragrafie 6059 a ten wydatek za doradztwo nie jest kosztem kwalifikowanym ani niekwalifikowanym to powinnam środki mieć na paragrafie 6050?



#12 ZosiaA

ZosiaA

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 18157 postów
  • LokalizacjaWarszawa rządowa/państwowa jednostka budżetowa

Napisano 03 wrzesień 2018 - 16:59

A z "8" masz w planie?
Jeśli nie, to musisz mieć plan w "0"

#13 Guest_Maja85

Guest_Maja85
  • Goście

Napisano 03 wrzesień 2018 - 20:05

z "8" nie mam w planie. mam tę kwotę faktury za doradztwo w planie na 6059 natomiast 6050 mam w planie ale cała kwota jest przeznaczona na konkretne zadania inwestycyjne więc się zastanawiam czy zrobić przesunięcia między paragrafami z 6059 na 6050 za zgodą zarządu? jak uważasz Zosia?



#14 ZosiaA

ZosiaA

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 18157 postów
  • LokalizacjaWarszawa rządowa/państwowa jednostka budżetowa

Napisano 03 wrzesień 2018 - 20:49

Spróbuj może zarząd wyrazi zgodę.
Czemu masz plan niedoszacowany? Przecież piszesz, że poprzednia księgowa zaplanowała na to środki w paragrafie inwestycyjnym?

#15 Guest_Maja85

Guest_Maja85
  • Goście

Napisano 04 wrzesień 2018 - 00:07

dlaczego  plan niedoszacowany? nie kapuję... poprzednia księgowa zaplanowała ten wydatek w paragrafie 6059 a wyszło, że ma być jednak w paragrafie 6050, dlaczego zaplanowała w 6059 nie wiem... dlatego myślę żeby środki z tego błędnego 6059 przesunąć na 6050...





Dodaj odpowiedź



  


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych