Skocz do zawartości

podatek od wsparcia w trudnej sytuacji finansowej

podatek rodzice znajomi

4 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_Gość

Guest_Gość
  • Goście

Napisano 09 marzec 2018 - 13:59

Jestem w trudnej sytuacji ekonomicznej, mam działalność, ale nie zarabia na siebie na razie ją podtrzymuję, ponieważ pracuję w branży gdzie jest wynagrodzenie prowizyjne, ale od kilku miesięcy nie doczekałam się swojej pierwszej prowizji.

Międzyczasie pomagają mi rodzice tzn. płacą za wszystko, mieszkanie, wyżywienie, kredyty, leki, ponieważ jestem ciężko chora.

Moje pytanie jest takie, miesiecznie wychodzi ok 4 tys pomocy od nich, nie zgłaszam tego do urzędu, czy moge mieć z tego tytułu jakieś konsekwencje.

Druga sprawa to bardzo się zadłużyłam prowadząc działalność, a właściwie próbując, znajomy chce mi pomóc i pokryć mój debet na koncie ( jestem na minusie - 7 tys). Czy jest możliwe, abym do czasu uregulowania sytuacji materialnej, obecnie bardzo trudnej nie musiała od razu płacić podatku?

Opłacam składki na zus z pieniędzy rodziców.

#2 Guest_j23

Guest_j23
  • Goście

Napisano 09 marzec 2018 - 14:27

Jeśli ewidentnie rodzice opłacają Twoje rachunki (widać to na wpłatach i przelewach) to owszem, w razie kontroli US może stwierdzić, że to darowizna i oczekiwać podatku (skoro w odpowiednim czasie nie zgłosiłaś tego do US - a mogłaś i obyłoby się bez podatku, bo to grupa 'zerowa")

Co do znajomego - jest to darowizna, trzeba zgłosić i zapłacić podatek, raczej innej opcji nie ma.

#3 Guest_Gość

Guest_Gość
  • Goście

Napisano 09 marzec 2018 - 19:55

jestem ciężko chora, zgłosiłam do us większa darowiznę od rodziców, ale nie jestem w stanie co miesiąc zgłaszać wpływów. Poza tym jeżeli to zrobią pójdę pod sejm i się podpalę, ponieważ to państwo nic mi nie dało, a ja wiele lat płaciłam podatki od zarobków. To takie niesprawiedliwe. Nie mam nic z tego w zamian. Co za państwo.

#4 Guest_Gość

Guest_Gość
  • Goście

Napisano 09 marzec 2018 - 19:57