Skocz do zawartości


Zdjęcie

Taryfy na wodę i ścieki-projekt rozporządzenia


wróć do serwisu Księgowość 192 odpowiedzi w tym temacie

#41 Szym17

Szym17

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 187 postów

Napisano 28 luty 2018 - 10:58

Z tabeli A.

#42 ona_

ona_

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 162 postów

Napisano 28 luty 2018 - 11:04

Tak, ale... ja piszę od 10.06 do 9.06... To liczenie terminów też pewnie będzie umowne, bo każdy inaczej liczy. Mi z liczenia wychodzi, że 180 dni od 12 grudnia mija 9.06, więc nowe taryfy od 10.06



#43 Szym17

Szym17

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 187 postów

Napisano 28 luty 2018 - 12:26

No tak☺

#44 Szym17

Szym17

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 187 postów

Napisano 28 luty 2018 - 12:28

Tak się zastanawiam, te taryfy to muszą być zaplanowane takie same na każdy rok z tych 3 lat. Czy mogą być np.co rok inne, z tym ze planowane z wyprzedzeniem?

#45 ona_

ona_

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 162 postów

Napisano 28 luty 2018 - 12:50

Mogą być różne! Właśnie o to walczyła IGWP, bo początkowo miały być takie same na cały okres 3 lat. I w porównaniu z pierwszymi projektami, poprawiono to i dodano taką możliwość, żeby planować różne taryfy, na każdy rok oddzielnie



#46 Anna8888

Anna8888

    Użytkownik

  • Członkowie
  • PipPip
  • 28 postów

Napisano 28 luty 2018 - 12:57

Mogą być różne ale na jakiej podstawie je sporządzić ?

#47 ona_

ona_

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 162 postów

Napisano 28 luty 2018 - 13:23

Na podstawie niezbędnych przychodów, które mogą być różne w różnych latach (bo np. inwestycje, bo koszty remontów, bo wyższy podatek od nieruchomości związany z oddaniem jakiejś inwestycji, bo wyższe wynagrodzenia związane ze zmianą liczby zatrudnionych itd.)



#48 Anna8888

Anna8888

    Użytkownik

  • Członkowie
  • PipPip
  • 28 postów

Napisano 28 luty 2018 - 13:41

Było wszystko OK to zaczęli naprawiać. Teraz to najlepiej być prorokiem.

#49 Szym17

Szym17

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 187 postów

Napisano 28 luty 2018 - 14:26

Część opisowa to dotyczy opisania paragrafu 4 rozporządzenia?

U nas nigdy wcześniej nie było opisówki.

#50 ona_

ona_

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 162 postów

Napisano 28 luty 2018 - 14:51

Par 4 rozporządzenia ale i Art.24b Ustawy



#51 Guest_Aga

Guest_Aga
  • Goście

Napisano 28 luty 2018 - 15:18

A okres obrachunkowy stanowiący podstawę ustalania taryf na okr 2018 bierzemy z ostatniego roku czy z okresu 3 lat?
Załącznikiem do taryf maja być sprawozdania za ostatnie 3 lata? Mamy na myśli Bilans i Rek Zysków i Strat czy tylko bilans?

#52 Guest_Wiesia

Guest_Wiesia
  • Goście

Napisano 28 luty 2018 - 18:37

Okres obrachunkowy stanowiący podstawę ustalania taryf na okres od 10-06-2018 do 11-06-2019 to poprzednie 12 miesięcy, czyli rok 2017.

#53 szlemka

szlemka

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 1676 postów

Napisano 28 luty 2018 - 18:51

A okres obrachunkowy stanowiący podstawę do ustalenia taryf na okres od 12-06-2019 do 11-06-2020 ??? to będzie rok 2017 i rok 2016 ???

#54 ona_

ona_

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 162 postów

Napisano 28 luty 2018 - 20:13

W tym roku okres obrachunkowy to 12 miesięcy,czyli 2017. Przepis przejściowy o tym mówi. Sprawozdanie finansowe to bilans,rzis i zmiany w funduszu. Sprawozdania składamy za trzy lata ale sprawozdania zatwierdzone(!!!). Za 2017 yo chyba jeszcze nikt zatwierdzonego nie ma, więc ja składam 2014-2016

#55 Henryka58

Henryka58

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 51 postów

Napisano 28 luty 2018 - 20:18

Zatwierdzone???? Kto wam zatwierdza? Rada Gminy?

#56 Guest_nina

Guest_nina
  • Goście

Napisano 28 luty 2018 - 20:23

Witam
dostałam zadanie od szefa - zrobić taryfę :( nie mam doświadczenia w tym temacie. Proszę wypowiedzcie się w kwestii abonamentu za ścieki. czy musi być oddzielny na wodę i ścieki ???? do tej pory mieliśmy tylko jeden (ten z wody gdyż większość kontrahentów mających kanalizację ścieki mają liczone zgodnie z ilością pobranej wody) nie jestem pewna czy taka konstrukcja jest poprawna. Będę wdzięczna za pomoc :)

#57 Szym17

Szym17

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 187 postów

Napisano 28 luty 2018 - 20:26

Ale ten okres obrachunkowy, czyli 2017 rok, to też dla taryf na 2020 i 2021? Taki sam tylko oddzielnie dla trzech lat?

#58 Szym17

Szym17

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 187 postów

Napisano 28 luty 2018 - 20:27

Może zatwierdzone, czyli złożone😀

#59 Guest_Gość

Guest_Gość
  • Goście

Napisano 28 luty 2018 - 20:51

 

W tym roku okres obrachunkowy to 12 miesięcy,czyli 2017. Przepis przejściowy o tym mówi. Sprawozdanie finansowe to bilans,rzis i zmiany w funduszu. Sprawozdania składamy za trzy lata ale sprawozdania zatwierdzone(!!!). Za 2017 yo chyba jeszcze nikt zatwierdzonego nie ma, więc ja składam 2014-2016

 

czyli planując koszty na 2018,2019 i 2020 planuję je na podstawie kosztów z 2017 r. ???

#60 Guest_Gość

Guest_Gość
  • Goście

Napisano 28 luty 2018 - 21:05

Nie bardzo rozumiem bo rozdz 7 paragra 20 mówi że w 2018 bierzemy koszty z 2017. W 2019 bierzemy koszty z 24 mcy czyli 2017,2016, w 2020 bierzemy koszty z 36 mcy czyli rozumiem 2017,2016,2015. Ktoś wcześniej napisal że w tym roku bierzemy wyjatkowo 12 mcy, ale przecież taryfy skladamy na trzy lata więc w 2019 nie będziemy składać żeby brać np 24 mce



Dodaj odpowiedź



  


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

Najnowsze tematy