Skocz do zawartości

Zdjęcie

Praca zdalna w Kanadzie, a podatek w Polsce.

Kanada Praca zdalna Podatek vat

wróć do serwisu Księgowość 1 odpowiedź w tym temacie

#1 ArturM

ArturM

Nowy użytkownik

• Członkowie
  • Pip
  • 1 postów

Napisano 16 listopad 2017 - 16:48

Dzień dobry,

potrzebuję pomocy z opodatkowaniem usług świadczonych zdalnie (rezydent podatkowy w Polsce) dla kanadyjskiej firmy. 

Pracuję jako "independent contractor", co sprowadza się do tego, że mój pracodawca w Kanadzie nie opłaca żadnego podatku od moich usług.

Co dwa tygodnie wystawiam im fakturę (wzór przygotowany przez nich, mają więcej pracowników w Europie, ja jestem pierwszy w Polsce). Na fakturze dane podstawowe, numer, data, kto, komu, ile, za co i na jakie konto. 

Nie posiadam innego źródła zarobkowania, ani w Polsce ani w innym kraju.

Z tego co udało mi się ustalić, obowiązują mnie metody unikania podwójnego opodatkowania ustanowione między Polską a Kanadą, czyli metoda wyłączenia z progresją. 

Zacytuję art 21. tej konwencji:

1. W przypadku Polski, podwójnego opodatkowania unika się w następujący sposób:
(a) jeżeli osoba mająca miejsce zamieszkania lub siedzibę w Polsce osiąga dochód, który zgodnie z postanowieniami niniejszej Konwencji może być opodatkowany w Kanadzie, Polska zwolni taki dochód z opodatkowania, z zastrzeżeniem postanowień punktu (b);
(b) jeżeli osoba mająca miejsce zamieszkania lub siedzibę w Polsce osiąga dochód lub zyski z przeniesienia własności majątku, które zgodnie z postanowieniami artykułu 6 ustęp 4, artykułów 10, 11, 12 lub 13 lub artykułu 20 ustęp 4, mogą być opodatkowane w Kanadzie, Polska zezwoli na odliczenie od podatku od dochodu lub zysków z przeniesienia własności majątku tej osoby kwoty równej podatkowi zapłaconemu w Kanadzie. Jednakże, takie odliczenie nie może przekroczyć tej części podatku, obliczonego przed dokonaniem odliczenia, która przypada na dochód lub zyski z przeniesienia własności majątku uzyskane w Kanadzie;