Skocz do zawartości

Nakładające się miesiące w firmie brak kontroli

wróć do serwisu Księgowość 3 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_Marcin

Guest_Marcin
  • Goście

Napisano 05 październik 2017 - 00:38

Witam,

nie jestem co prawda księgowym, ale chciałem się tutaj poradzić - w miarę możliwości - na temat, który mnie dręczy od jakiegoś czasu.

W mojej firmie gastronomicznej potrafi być tak, że jednego miesiąca np. jest 40 000 miesięcznego obrotu i zysk 5000 złotych. Miesiąc później jest 50 000 obrotu, a zysk na zero.

Irytuje mnie to, bo nie wiem, w którym miejscu tkwi różnica, ponieważ nakładają się na siebie różne rzeczy z innych miesięcy.

Np. Sprzedaje coś w końcówce Czerwca przy pomocy pośrednika np. Piccap0rtal.PL, klient zapłacił On-Line, pieniądze zaliczają się do utargu za czerwiec, ale dostanę je w lipcu. A takich pośredników mam trzech.

Terminal czasem potrafi przejść na następny  miesiąc.

No więc częśc przejdzie na następny miesiąc, a część przyszła też z poprzedniego na ten.

Dodatkowo jeszcze podatki płacę za poprzedni miesiąc.

No i tadam. Miszmasz maksymalny. A ja jestem zdecydowanie nieścisłym umysłem.

Podsumowanie: Nie umiem wyodrębnić pojedynczego miesiąca i jednoznacznie stwierdzić jaki jest realny zysk netto i dzięki temu czuć kontrolę, być świadomym, lepiej planować następne miesiące.

To dziwne uczucie, gdy masz zdecydowanie większy utarg niż miesiąc temu, spodziewasz się większego zysku po opłaceniu wszystkiego na koniec miesiąca, a tutaj zysk dużo mniejszy niż poprzednio. Można zwariować, gdy własna Logika nie jest w stanie sobie tego wytłumaczyć. A nie ma mowy o kradzieży lub innej marży.

Byłbym bardzo wdzięczny, jeżeli ktoś znalazł by jakiś sposób, najlepiej prosty, na koński rozum, jak to wszystko chwycić. Jak usegregować te wymieszane miesiące. Z góry dziękuję, Marcin.

#2 Zosia/Agnieszka

Zosia/Agnieszka

Zaawansowany użytkownik

• Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 14026 postów