Skocz do zawartości


Trzynastka

pracownik trzynastka urząd

wróć do serwisu Sektor Publiczny 2 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_Urzędnik

Guest_Urzędnik
  • Goście

Napisano 18 kwiecień 2017 - 14:02

Czy w regulaminie wynagradzania można określić grupę pracowników, którym trzynastka nie przysługuje? Kiedy w ogóle trzynastka pracownikom może się nie należeć?



#2 Guest_Gość

Guest_Gość
  • Goście

Napisano 19 kwiecień 2017 - 11:49

Warunki otrzymania 13 pensji są uregulowane ustawowo, więc pracodawca nie ma żadnego prawa ich zmodyfikowania.

Ustawa z dn.12 grudnia 1997 r.o dodatkowym wynagrodzeniu rocznym dla pracowników jednostek sfery budżetowej ( Dz.U.nr 160 poz. 1080 z późn.zmianami).



#3 Maria

Maria

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 3222 postów
  • LokalizacjaMAŁOPOLSKA

Napisano 28 kwiecień 2017 - 08:00

Pracownik sfery budżetowej nie nabywa prawa do wynagrodzenia rocznego w przypadku:

  • nieusprawiedliwionej nieobecności w pracy trwającej dłużej niż 2 dni,
  • stawienia się do pracy lub przebywania w pracy w stanie nietrzeźwości,
  • wymierzenia pracownikowi kary dyscyplinarnej wydalenia z pracy lub ze służby,
  • rozwiązania umowy o pracę bez wypowiedzenia z winy pracownika.

Powyższy katalog przyczyn (wymieniony przez ustawodawcę w art. 3 pkt 1–4 o dodatkowym wynagrodzeniu rocznym dla pracowników jednostek sfery budżetowej) jest wyczerpujący. Przepisy wewnętrzne obowiązujące u pracodawcy nie mogą tej kwestii regulować w sposób mniej korzystny dla pracownika.





Dodaj odpowiedź



  



Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: pracownik, trzynastka, urząd

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych