Skocz do zawartości


Inwestycja


wróć do serwisu Księgowość 29 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_Alicja

Guest_Alicja
  • Goście

Napisano 11 styczeń 2016 - 13:50

Witam.

W grudniu (29.12) otrzymałam fakturę (35.000 zł) za wykonanie dokumentacji projektowej modernizacji sali koncertowej. Oczywiście miałam środki w planie na par. 6050. Czy moje księgowania są prawidłowe:

1. otrzymanie faktury  080/201  35.000 zł.

2. zapłata faktury        201/130  35.000 zł.

3. przeniesienie pod datą zapłaty równowartości zapłaty za inwestycje              810/800 35.000 zł.

4. przeksięgowanie równowartości wydatków na inwestycje roku obrotowego    800/810 35.000 zł.

 

Kiedy inwestycja zostanie zakończona (może za 2 lata) zrobię przyjęcie środka trwałego 011/080

 

Bardzo proszę o weryfikację moich księgowań. Będę bardzo wdzięczna za pomoc smile.png



#2 ELZBIETA

ELZBIETA

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 51 postów

Napisano 11 styczeń 2016 - 14:06

Witam.

W grudniu (29.12) otrzymałam fakturę (35.000 zł) za wykonanie dokumentacji projektowej modernizacji sali koncertowej. Oczywiście miałam środki w planie na par. 6050. Czy moje księgowania są prawidłowe:

1. otrzymanie faktury  080/201  35.000 zł.

2. zapłata faktury        201/130  35.000 zł.

3. przeniesienie pod datą zapłaty równowartości zapłaty za inwestycje              810/800 35.000 zł.

4. przeksięgowanie równowartości wydatków na inwestycje roku obrotowego    800/810 35.000 zł.

 

Kiedy inwestycja zostanie zakończona (może za 2 lata) zrobię przyjęcie środka trwałego 011/080

 

Bardzo proszę o weryfikację moich księgowań. Będę bardzo wdzięczna za pomoc smile.png

Wg mnie dobrze



#3 ZosiaA

ZosiaA

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 19914 postów
  • LokalizacjaWarszawa rządowa/państwowa jednostka budżetowa

Napisano 11 styczeń 2016 - 14:14

Też uważam, że dobrze



#4 Guest_Alicja

Guest_Alicja
  • Goście

Napisano 11 styczeń 2016 - 14:19

Bardzo dziękuję smile.png



#5 ZosiaA

ZosiaA

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 19914 postów
  • LokalizacjaWarszawa rządowa/państwowa jednostka budżetowa

Napisano 11 styczeń 2016 - 14:21

Proszę



#6 Guest_ania

Guest_ania
  • Goście

Napisano 14 styczeń 2016 - 10:44

A ja mam inwestycję - wymiana windy  -dźwigu osobowego szpitalnego  jaka stawka amortyzacji i czy będzie to zwiększenie wartości budynku 



#7 ZosiaA

ZosiaA

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 19914 postów
  • LokalizacjaWarszawa rządowa/państwowa jednostka budżetowa

Napisano 14 styczeń 2016 - 11:26

 Wymiana czyli remont



#8 Guest_ania

Guest_ania
  • Goście

Napisano 14 styczeń 2016 - 12:02

No nie remont bo wymontowano starą windę a założono nowa wartośc 133 000,00 zł 



#9 ZosiaA

ZosiaA

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 19914 postów
  • LokalizacjaWarszawa rządowa/państwowa jednostka budżetowa

Napisano 14 styczeń 2016 - 12:06

No a wymiana starej na nową to nie jest remont?

To ja "wysiadam" rób jak chcesz



#10 Guest_ania

Guest_ania
  • Goście

Napisano 14 styczeń 2016 - 12:08

I to nie jest zadanie inwestycyjne 6050 tylko 4270 



#11 Guest_ania

Guest_ania
  • Goście

Napisano 14 styczeń 2016 - 12:16

no jak wyrzucono starą windę i na jej miejsce zupełnie nową z nową technologią i taki koszt 133 000,00 i to ma być remont i nie piszę o zgodę na zadanie inwestycyjne do Rady tylko mam środki i sama robię remont  



#12 ZosiaA

ZosiaA

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 19914 postów
  • LokalizacjaWarszawa rządowa/państwowa jednostka budżetowa

Napisano 14 styczeń 2016 - 12:20

Wszystko zależy od tego czy można to uznać za remont, czy może modernizację.

Ważne są zapisy umowy i zakres prac a także to czy potrzebne było zezwolenie na budowę, ocena techniczna, parametry......zajrzyj do dokumentacji, porozmawiaj ze "specem" od zamówień publicznych i z kimś kto za te prace odpowiada, dopiero wtedy na etapie planowania - końcowym efektem jest ustalenie § wydatków w planie wydatków.

Nie może to być etap końcowy czyli FV i wtedy o la Boga gdzie to zakwalifikować.

decyzja nigdy nie jest prosta i jednoznaczna



#13 Guest_ania

Guest_ania
  • Goście

Napisano 14 styczeń 2016 - 12:27

U mnie po rozmowie z panią skarbnik miałam pisać do zarządu o zgodę na zadanie inwestycyjne w postaci modernizacji zakupu nowej jak gdyby windy - więc dla mnie jest to nowe urządzenie w GR. 6 /64/640 ze stawka 10 % a starą, która była już umorzona dawno w 100 % zdjęłam ze stanu a wprowadziłam nową - nie wiem czy dobrze 



#14 ZosiaA

ZosiaA

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 19914 postów
  • LokalizacjaWarszawa rządowa/państwowa jednostka budżetowa

Napisano 14 styczeń 2016 - 12:30

Remont środka trwałego

Zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. prawo budowlane, a dokładniej z jej art. 3 pkt 8 remont to wykonywanie w istniejącym obiekcie budowlanym robót budowlanych polegających na odtworzeniu stanu pierwotnego, a niestanowiących bieżącej konserwacji, przy czym dopuszcza się stosowanie wyrobów budowlanych innych niż użyto w stanie pierwotnym. W związku z powyższym za remont środka trwałego należy uznać wszystkie nakłady związane z podtrzymaniem bądź odtworzeniem wartości użytkowej środka trwałego - stanu pierwotnego, poprzez np. naprawę czy wymianę zużytych elementów, o ile nie zmienia to charakteru oraz funkcji danego środka trwałego. i wg mnie to twój przypadek czyli § 4270

Modernizacją środka trwałego

To jego ulepszenie polegające na jego unowocześnieniu, poprawieniu stanu i zmiany jego cech bądź przystosowaniu danego środka trwałego w celu zmiany jego przeznaczenia i pełnionej funkcji. Efektem ulepszenia jest zwiększenie wartości użytkowej składnika majątku. Tego nie robisz a to byłby § inwestycyjny

Modernizacja środka trwałego to wydatki poniesione w celu podniesienia standardu składnika majątku, poprawy jego funkcjonalności, jego rozbudowy (powiększenia w przypadku budynków), a także zmiany jego cech i właściwości poprzez np. adaptację do pełnienia innej, nowej funkcji, co w efekcie prowadzi do zwiększenia wartości.

Wydatki związane z zachowaniem pierwotnego stanu składnika majątku kwalifikowane będą jako remont, natomiast te zmieniające stan pierwotny środka trwałego, unowocześniające, zmieniające jego funkcje, cechy czy zastosowanie będą uznawane za modernizację (ulepszenie)



#15 ZosiaA

ZosiaA

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 19914 postów
  • LokalizacjaWarszawa rządowa/państwowa jednostka budżetowa

Napisano 14 styczeń 2016 - 12:31

A decyzja należy do ciebie



#16 Guest_ania

Guest_ania
  • Goście

Napisano 14 styczeń 2016 - 12:33

czyli nie tak ?



#17 Guest_ania

Guest_ania
  • Goście

Napisano 14 styczeń 2016 - 12:35

Ale ja już miałam tak to zrobić i mam przez radę miasta utworzony paragraf inwestycyjny i zadanie na ten wydatek więc co zdejmę z 6060 ,że nie wykonałam zadania a zrobię po swojemu modernizację -remont 4270 ? 



#18 ZosiaA

ZosiaA

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 19914 postów
  • LokalizacjaWarszawa rządowa/państwowa jednostka budżetowa

Napisano 14 styczeń 2016 - 12:41

Aniu, nikt za ciebie nie zrobi, nie podejmie decyzji, zdecyduj co tak naprawdę robicie, zapoznaj się z definicjami, które co podrzuciłam, przeanalizuj dokumentację, może to faktycznie modernizacja.....ja tego nie wiem



#19 Guest_ania

Guest_ania
  • Goście

Napisano 14 styczeń 2016 - 12:44

To jeżeli opisane mam jako modernizacja unowocześnienie ulepszenie cech to zadanie inwestycyjne tak? 



#20 ZosiaA

ZosiaA

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 19914 postów
  • LokalizacjaWarszawa rządowa/państwowa jednostka budżetowa

Napisano 14 styczeń 2016 - 12:54

Kurczeph34r.png......a ty swoje, przecież opis merytoryczny MUSI być zgodny ze stanem faktycznym , czyli z zadaniem z umowy.....no i wracamy do p-ktu wyjścia





Dodaj odpowiedź



  


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych