Skocz do zawartości


Zdjęcie

Reklamacja i jej termin.

reklamacja

4 odpowiedzi w tym temacie

#1 poYar

poYar

    Nowy użytkownik

  • Członkowie
  • Pip
  • 1 postów

Napisano 01 wrzesień 2015 - 13:00

Witam, 

 

proszę o poradę w sprawie reklamacji zegarka który nabyłem w sklepie internetowym. Po około 2 tygodniach użytkowania sekundnik w zegarku przestał działać, dodatkowo 3 dni później okazało się, że zegarek nie zapewnia odpowiedniej wodoszczelności i zaparował po zwykłym zanurzeniu w wodzie. Oczywiście zareklamowałem go żądając wymiany towaru na nowy i odsyłałem do sprzedawcy wraz z odpowiednim pismem i kopią rachunku. Data wysłania na poczcie to 14.08, zaś doręczenie przesyłki nastąpiło 17.08 o godzinie 15:39. Sprzedawca nie kontaktował się ze mną przez cały ten okres, aż do wczoraj (31.08) gdzie o godzinie 16:57 otrzymałem SMSa z wiadomością iż moja reklamacja został odrzucona i proponują mi płatną naprawę. W wiadomości tej otrzymałem też informacje, że szczegóły zostały mi dostarczone na maila dnia 20.08 i że próbowano się ze mną kontaktować telefonicznie. Jestem pewny, że jest to nieprawdą. Nie dostałem na maila żadnej wiadomości, zaś na wszystkie nieodebrane połączenia zawsze oddzwaniam, sprawdzałem nawet biling u operatora sieci i żadne połączenia z tego numeru nie były realizowane. Tak więc jedyną odpowiedzią jaką otrzymałem od sprzedawcy jest ten SMS. Czy w świetle prawa może być on uznany za odpowiedź sprzedawcy? 

 

Czy mogę się ubiegać o uznanie mojej reklamacji na bazie niedotrzymania 14 dniowego terminu odpowiedzi? Zgodnie z:

 

http://www.infor.pl/...klamacyjna.html

 

Proszę o porady. Głównie o to czy muszę ten SMS traktować jako odpowiedź na reklamację i ustosunkowanie się sprzedawcy. Co ciekawe numer telefonu z jakiego otrzymałem ten SMS jest inny od oficjalnego numeru podanego w danych tej firmy.

 

Jak to ogólnie jest, że sprzedawca proponuje mi odpłatną naprawę zegarka, który nabyłem za ponad 500zł, przecież mam dwa lata gwarancji producenta? Czytałem o czymś takim jak domniemanie istnienia wady towaru w chwili zakupu. W praktyce oznacza to, że jeśli stwierdzimy istnienie wady w okresie 6 miesięcy od daty jego wydania, to przyjmuje się, że istniała ona w momencie zakupu (art. 4 ust. 1 ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej). 

 

 Za wszelką pomoc z góry dziękuje. Pozdrawiam. 



#2 moniczka12

moniczka12

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 147 postów
  • LokalizacjaŁódż

Napisano 01 wrzesień 2015 - 14:24

Najlepiej z tym pytaniem udaj się do jakiegoś prawnika. Jak dla mnie to trochę oszustwo. 



#3 bebo

bebo

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 121 postów

Napisano 04 wrzesień 2015 - 15:44

Rekamowałeś na podstawie rękojmi? Nigdy nie dawaj adresu mailowego albo numeru telefonu, bo to ułatwia sprzedawcy doręczenie odpowiedzi o reklamacji. Niestety, sprzedawca dotrzymał terminu 14 dni, bo liczy się dzień doręczenia do niego reklamacji z towarem. Radzę skorzystać z pomocy rzecznika konsumentów.



#4 Agnes1978

Agnes1978

    Nowy użytkownik

  • Członkowie
  • Pip
  • 1 postów

Napisano 29 wrzesień 2015 - 12:51

Skonsultuj się z prawnikami DAS, wystarczy zadzwonic na infolinie. Mialam kiedys podobny problem, pomogli bardzo. Polecam.



#5 bebo

bebo

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 121 postów

Napisano 29 wrzesień 2015 - 13:02

Agnes1978 zarejestrowała się na forum tylko po to, żeby w pierwszym poście zareklamować swoja firmę prawniczą, za której usługi zabulisz i zapłaczesz. Zysku jak w pysku!





Dodaj odpowiedź



  



Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: reklamacja

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych