Skocz do zawartości


EWIDECJA CZASU PRACY KIEROWCY


wróć do serwisu Kadry 7252 odpowiedzi w tym temacie

#7241 Guest_anna

Guest_anna
  • Goście

Napisano 02 luty 2018 - 04:11

na umowie ma wykonywanie zadań transportowych i Pan inspektor pyta czym sie rózni praca kierowcy na umowe zlecenie od kierowcy na umowe o pracę

#7242 Kancelaria ITD-PIP

Kancelaria ITD-PIP

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 1358 postów
  • LokalizacjaCała Polska

Napisano 02 luty 2018 - 09:58

To doprecyzowanie jest potrzebne, aby inspektor nie uznał tego zlecenia jako próby obejścia umowy o pracę. Rozwiązań jest kilka - w umowie zleceniu należy dopisać np. że w przypadku nieprawidłowego wykonania zlecenia, zleceniobiorca odpowiada za powstałe szkody w pełnej wysokości. Dodatkowo można zapisać, że zleceniobiorca świadomie wybiera taką formę współpracy ze względu na współpracę z innymi podmiotami w podobnym zakresie. To powinno wystarczyć.

#7243 Guest_Gość

Guest_Gość
  • Goście

Napisano 04 luty 2018 - 19:53

 

Witam,
czy ktos sie orientuje kto wydaje i czy jest możliwość wyrobienia dla Białorusina karty kwalifikacji kierowcy w celu potwierdzenia posiadania kodu "95"?

 

#7244 Guest_Kasia

Guest_Kasia
  • Goście

Napisano 06 luty 2018 - 11:01

Dzień Dobry
Panie Mariuszu proszę o informacje, czy dyżury kierowcy można ująć w wynagrodzeniu minimalny, zamiast traktować ich jako składniki dodatkowe? Tzn. czy jeżeli kierowca ma najniższą krajową, to można uznać, że 1700 zł z tego to wynagrodzenie zasadnicze + 400 zł wynagrodzenie za dyżury i wtedy wychodzi wyn. minimalne 2100 zł. Czy to będzie poprawnie i czy można sporządzić do tego aneks, który będzie upoważniał do nie wyliczania dyżurów?
Z góry dziękuję za informację.

#7245 Kancelaria ITD-PIP

Kancelaria ITD-PIP

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 1358 postów
  • LokalizacjaCała Polska

Napisano 06 luty 2018 - 11:19

Można, ale to nie jest kwestia "uznawania" tylko dokładnego rozpisania tych składników w umowie. Należy odpowiednio ustalić zasadniczą stawkę, np.1700 zł brutto i do tego dochodzi wynagrodzenie za dyżur, np. 400 zł, co prawidłowo daje minimalne miesięczne wynagrodzenie w 2018 roku. Jeśli ten zabieg wymaga obniżenia wynagrodzenia, to nie można tego zrobić aneksem - musi być to za zgodą pracownika poprzez porozumienie zmieniające. Robimy takie wzory umów i regulaminów, wiec zapraszam do współpracy. Mechanizm minimalnego wynagrodzenia wykorzystuje się dodatkowo do płac zagranicznych (milog, macron, i innych), bo po 3 latach obowiązywania tych przepisów o płacach minimalnych wypracowane zostały gotowe rozwiązania, gdzie i dokumenty są prawidłowe i kierowcy otrzymują wszystko zgodnie z przepisami.

#7246 Guest_GR

Guest_GR
  • Goście

Napisano 07 luty 2018 - 09:18

Witam, kierowca u wyjechał w trasę po nowy roku po odpoczynku 133 godziny, po czym zrobił dwie skrócone pauzy w trasie (25:43, 24:44) i po drugiej skróconej pauzie zjechał w czwartek żeby zrobić 45h pauzy plus rekompensata (98:21h). Następnie wyjechał w trasę i zrobił skrócony(36h) i jak wrócił po tygodniu regularny (48:29). Niestety program nie uznaje odpoczynku (98:21) jako rekompensaty dwóch skróconych, tylko odpoczynek (48:29) jako skrócony plus rekompensata i pokazuje brak zrekompensowania odpoczynku 24:44. Czy kierowca jakoś błędnie odebrał tą rekompensatę czy program się myli? Z góry dziękuję.

#7247 zwbenek

zwbenek

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 107 postów

Napisano 07 luty 2018 - 17:15

Witam, kierowca u wyjechał w trasę po nowy roku po odpoczynku 133 godziny, po czym zrobił dwie skrócone pauzy w trasie (25:43, 24:44) i po drugiej skróconej pauzie zjechał w czwartek żeby zrobić 45h pauzy plus rekompensata (98:21h). Następnie wyjechał w trasę i zrobił skrócony(36h) i jak wrócił po tygodniu regularny (48:29). Niestety program nie uznaje odpoczynku (98:21) jako rekompensaty dwóch skróconych, tylko odpoczynek (48:29) jako skrócony plus rekompensata i pokazuje brak zrekompensowania odpoczynku 24:44. Czy kierowca jakoś błędnie odebrał tą rekompensatę czy program się myli? Z góry dziękuję.

witam

wg moich wyliczeń 45 + ta rekompensata winna być 84,33. . jesli zasady 6 okresów 24h zostały zachowane to powinno być ok - zależy jaki masz program i co masz ustawione. plik na zwbenek@wp.pl to ci sprawdzę 



#7248 KaterinaN

KaterinaN

    Nowy użytkownik

  • Członkowie
  • Pip
  • 9 postów

Napisano 11 luty 2018 - 19:04

Kancelaria ITD-PIP dzięki za wyjaśnienie tematu w sposób przystępny ;]


#7249 Guest_anna

Guest_anna
  • Goście

Napisano 12 luty 2018 - 13:28

Czy kierowca który jedzie do niemiec i tego samego dnia wraca po 2 godzinach moze na tachografie zaznczyc kraj przekroczenia granicy Niemcy?
2) Do czego zaliczyć kierowcy łóżeczko miedzy okresami jazdy? Kierowca staryje jedzie poł godziny i ma 2 godziny łóżeczka potem jedzie godzine i kolejne łożeczko wstawione na 1,5 godziny. Czy zaliczyć to do dyzuru 50%? czy do 100?

#7250 Kancelaria ITD-PIP

Kancelaria ITD-PIP

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 1358 postów
  • LokalizacjaCała Polska

Napisano 13 luty 2018 - 05:50

1. Na tachografie zaznacza się kraj rozpoczęcia dnia pracy i zakończenia, czyli w powyższym przypadku przepisy wymagają zaznaczenia PL - PL, na początku i na końcu dnia. Nie ma potrzeby zaznaczania momentów przekroczenia granicy PL/D i D/PL. Ale rzeczywiście, spotykamy taką technikę obsługi tachografu przez kierowcy, którzy w ciągu dnia zaznaczają dodatkowo w okolicy granicy państwa zakończenie pracy w PL i rozpoczęcie D, a następnie po kilku godzinach ponownie zakończenie pracy D i rozpoczęcie w PL i na końcu dnia wymagane zakończenie w PL. Jest to działanie "nadmiarowe", ale ewidentnie widać fakt zmiany kraju w ciągu dnia. Warto pamiętać, że nie jest to zbyt dokładne, bo obecnie na przejściach granicznych nie ma już parkingów czy nawet miejsc postojowych i to zaznaczanie przekroczenia granicy jest obarczone czasami sporą niedokładnością, wynikającą z potrzeby znalezienia miejsca na zatrzymanie pojazdu w celu dokonania tego wpisu do tachografu.

2. Przerwa w trakcie pracy (między jazdami) w momencie rozliczania składników wynagrodzeń zalicza się do czasu dyżuru płatnego nie mniej niż 50%. Wcześniej jeszcze zgodnie z art 13 Ustawy o czasie pracy kierowców pierwsze 15minut zaliczamy do czasu pracy jako przerwę tzw. "śniadaniową". Sposób rozliczania takich "nadmiarowych" postojów ustala się w regulaminie pracy, właśnie na okoliczność takiego pytania: jak traktować przerwy wynikające z przymusowego postoju oraz te, które wynikają z nieusprawiedliwionego przedłużania przerwy przez kierowcę. Przymusowy postój należy odpowiednio wykazać na tachografie (jako dyspozycję) i rozlicza się jako czas pracy lub cza dyżuru 100%, właściwą przerwę rozlicza się jako dyżur 50%, a nieuzasadnione postoje są niepłatne.

#7251 Guest_Danka

Guest_Danka
  • Goście

Napisano 19 luty 2018 - 12:30

Kierowca wyjął kartę z tachografu na czas weekendu. Ja wydrukowałam dla niego zaświadczenie od 00:00 w sobotę do 00:00 w poniedziałek. Kierowca zrobił sobie wydruk z tachografu i uzupełnił na nim brakujące godziny odpoczynku w piątek do północy i poniedziałek od północy do chwili włożenia karty do tachografu. wszystkie doby są udokumentowane ale czy tak jest dobrze?
Wiem, że najlepiej jest wystawić zaświadczenie od godziny w której rozpoczął odpoczynek, do godziny jego zakończenia. No ale nie zawsze jest to możliwe.

#7252 Guest_Arek

Guest_Arek
  • Goście

Napisano 23 luty 2018 - 20:13

Witam. Mam pytanie do Pana Mariusza. Czy mając system równoważny i 3 miesięczny okres rozliczeniowy trzeba wprowadzać ryczałty miesięczne za nadgodziny i godziny nocne? Czy wypłacamy co miesiąc pensję podstawową a co kwartał pensja jest powiększona o nadgodziny, nocne dyżury itd.



#7253 Kancelaria ITD-PIP

Kancelaria ITD-PIP

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 1358 postów
  • LokalizacjaCała Polska

Napisano 23 luty 2018 - 20:20

Nie trzeba, to jest niezależna możliwość i nie wynika z zastosowanego systemu, tylko z problemu z rozliczaniem pracy "na bieżąco". Składniki za pracę wykonaną, czyli również za pracę ponad normę, dodatki pracę w porze nocnej nalezy wypłacić najpóźniej 10tego dnia następnego miesiąca po miesiącu, w którym te składniki wystąpiły. Nie ma zatem formalnej możliwości zapłacenia za te składniki "tak sobie", np po kwartale. Zatem jeśli nie ma mozliwości naliczania dokładnie wynagrodzenia co miesiąc do 10tego, wprowadza się ryczałty i w ten sposób wypełnia obowiązek wypłaty, przynajmniej w oszacowany sposób, należnych składników. Wypłacanie tylko pensji podstawowej i odraczanie wypłaty dodatków bez obiektywnego powodu nie jest prawidłowe.



Dodaj odpowiedź



  


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych