Skocz do zawartości


Zdjęcie

Jedna umowa a dwa stanowiska pracy- wzór


wróć do serwisu Kadry 11 odpowiedzi w tym temacie

#1 kokosaneczka

kokosaneczka

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 53 postów

Napisano 14 styczeń 2015 - 20:23

Jeśli na jednej umowie są dwa stanowiska pracy sekretarka/księgowa i wymiar czasu pracy wynosi 1/1, kwota zasadnicza brutto 1680 zł (umowa jeszcze z 2014 r.) to jak powinna wyglądać konstrukcja takiej umowy?

 

Podobno jest możliwość, aby rozpisać jaki wymiar dla każdego stanowiska (np. 1/2 sekretarka, 1/2 księgowa i wynagrodzenie osobno dla każdego stanowiska), ale gdzieś czytałam także, że nie jest to konieczne i może pisać po prostu 1/1 (bo wtedy pracodawca może swobodnie kierować czasem pracy pracownika w sposób elastyczny).

 

Czy mógłby ktoś napisać jak powinna wyglądać taka umowa i jakie zapisy dokładnie w niej powinny być i jak taka umowa powinna być skonstruowana?



#2 Witch

Witch

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 8175 postów

Napisano 14 styczeń 2015 - 21:33

powinna zawierać wszystkie kodeksowe elementy umów o pracę - art 29 kp;

kwestia zorganizowania pracy to już indywidualne uzgodnienia;

pracodawca  zawierając umowę 1/1 z połączonymi stanowiskami  zobowiązany do prowadzenia jednej ewidencji czasu pracy, a ponadto nie musi określać limitu godzin, o którym mowa w art. 151 § 5 K.p.

zawarcie dwóch umów o pracę na część etatu, do każdej z nich odrębnie należy określić limit, o którym mowa w art. 151 § 5 K.p. Co prawda przy dwóch umowach na 1/2 etatu w sumie pracownik wypracuje pełny wymiar, jednak przekroczenia limitu powinny być rozpatrywane w oparciu o wykonywane czynności, stosownie do zatrudnienia w ramach każdej z umów odrębnie. Dla prawidłowego rozliczania czasu pracy niezbędne też będzie prowadzenie dwóch ewidencji czasu pracy.



#3 larysa.

larysa.

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 1054 postów

Napisano 14 styczeń 2015 - 22:36

W przypadku tych stanowisk, najwygodniej zatrudnić na stanowisko łączone sekretarka/księgowa lub odwrotnie, w zależności co uznacie za pracę dominującą.


Nigdy nie kłóć się z idiotą, bo najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a później pokona doświadczeniem.happy.png   


#4 kokosaneczka

kokosaneczka

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 53 postów

Napisano 14 styczeń 2015 - 23:52

W przypadku tych stanowisk, najwygodniej zatrudnić na stanowisko łączone sekretarka/księgowa lub odwrotnie, w zależności co uznacie za pracę dominującą.

No właśnie chcieliśmy zatrudnić na 1/1 etatu stanowisko: sekretarka/ksiegowa (gdyż przez pierwszy miesiąc pracy Pani była u nas tylko sekretarką na 1/2 etatu i chcieliśmy jej "dołożyć" teraz kolejne pół żeby miała cały etat). Tylko nie wiemy jak będzie korzystniej dla pracodawcy.

 

Z kolei zastanawiamy się też nad jeszcze jedną kwestią... Wiemy, że podlegamy obowiązkowi sprawozdawczemu, gdzie wykazuje się wymiar etatu dla różnych stanowisk wg stanu na koniec każdego kwartału (jest tam m. in. rozdzielenie na stanowisko sekretarki i na stanowisko księgowego).

I teraz jeśli zawrzemy umowę na 1/1 etatu bez wyodrębnienia po ile na każde stanowisko to jak wykażemy wymiar etatu osobno dla księgowej i osobno dla sekretarki? Jak się w ogóle nie wykaże to będzie źle, bo przecież mamy i sekretarkę i księgową :) A z 2 strony nie wiadomo jaki wpisać wymiar etatu dla każdego ze stanowisk, ech... :D Może ktoś coś doradzi? 



#5 Witch

Witch

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 8175 postów

Napisano 15 styczeń 2015 - 07:39

No właśnie chcieliśmy zatrudnić na 1/1 etatu stanowisko: sekretarka/ksiegowa (gdyż przez pierwszy miesiąc pracy Pani była u nas tylko sekretarką na 1/2 etatu i chcieliśmy jej "dołożyć" teraz kolejne pół żeby miała cały etat). Tylko nie wiemy jak będzie korzystniej dla pracodawcy.

 

Z kolei zastanawiamy się też nad jeszcze jedną kwestią... Wiemy, że podlegamy obowiązkowi sprawozdawczemu, gdzie wykazuje się wymiar etatu dla różnych stanowisk wg stanu na koniec każdego kwartału (jest tam m. in. rozdzielenie na stanowisko sekretarki i na stanowisko księgowego).

I teraz jeśli zawrzemy umowę na 1/1 etatu bez wyodrębnienia po ile na każde stanowisko to jak wykażemy wymiar etatu osobno dla księgowej i osobno dla sekretarki? Jak się w ogóle nie wykaże to będzie źle, bo przecież mamy i sekretarkę i księgową smile.png A z 2 strony nie wiadomo jaki wpisać wymiar etatu dla każdego ze stanowisk, ech... biggrin.png Może ktoś coś doradzi? 

 

nie możesz w jednej umowie zapisać 1/2 sekretarka i 1/2 księgowa;

sporządzasz wówczas dwie umowy  i z-05 wykazujesz jako 1 osobę, dane w osobach w tym sprawozdaniu;

jesli zawierasz na 1/1 nie obchodzi cię sprawa organizacji pracy, wykazujesz zawsze 1 etat, bez rozgraniczenia



#6 kokosaneczka

kokosaneczka

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 53 postów

Napisano 15 styczeń 2015 - 13:56

nie możesz w jednej umowie zapisać 1/2 sekretarka i 1/2 księgowa;

sporządzasz wówczas dwie umowy  i z-05 wykazujesz jako 1 osobę, dane w osobach w tym sprawozdaniu;

jesli zawierasz na 1/1 nie obchodzi cię sprawa organizacji pracy, wykazujesz zawsze 1 etat, bez rozgraniczenia

No właśnie... A jeśli umowa już jest podpisana, wymiar 1/1 i łączone stanowisko i wymagane jest do sprawozdania żeby podać ile wymiaru ma u nas sekretarka a ile księgowa to co w takim wypadku? Trochę to zagmatwane... sad.png



#7 Bogusława

Bogusława

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 8143 postów
  • LokalizacjaMazowsze

Napisano 15 styczeń 2015 - 15:43

To w sprawozdaniu uwzględnisz pierwszy człon sekretarka,przecież nie ma to w skali  całego kraju aż tak dużego znaczenia.Nie stwarzajmy problemów tam gdzie ich nie ma.Ważna jest poprawnie zawarta umowa o pracę i jej rozliczenia.Sprawozdanie do GUS to sprawa wtórna.



#8 kokosaneczka

kokosaneczka

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 53 postów

Napisano 15 styczeń 2015 - 23:15

To w sprawozdaniu uwzględnisz pierwszy człon sekretarka,przecież nie ma to w skali  całego kraju aż tak dużego znaczenia.Nie stwarzajmy problemów tam gdzie ich nie ma.Ważna jest poprawnie zawarta umowa o pracę i jej rozliczenia.Sprawozdanie do GUS to sprawa wtórna.

Akurat w tym przypadku nie chodzi o GUS tylko o SIO ;)

Wiem, trochę to zagmatwane i może ja sama stwarzam problemy (ale jakoś ostatnio coraz więcej mam różnych wątpliwości, odkąd zaczęłam pracę z kadrami). 



#9 Zuza33

Zuza33

    Użytkownik

  • Członkowie
  • PipPip
  • 13 postów

Napisano 02 czerwiec 2015 - 09:22

Mam podobne pytanie więc nie będę tworzyć nowego wątku. Chodzi mi o sytuację gdy pracownik był zatrudniony na 1 umowie, ale miał wpisane 2 stanowiska, łączny wymiar czasu pracy 3/4 etatu, w umowie określono limit ze 151 par. 5, otrzymał jeden zakres obowiązków, ale określających pracę na poszczególnych etatach.

Aktualnie pracodawca chce dołożyć temu pracownikowi kolejny etat na 1/4 tak, że łącznie te 3 etaty dadzą 1/1. Czy można to zrobić aneksem do umowy o pracę wskazującej jako wymiar czasu pracy pełny etat z uwzględnieniem:

1 stanowisko - 1/2;  2 - 1/4, 3 - 1/4?

Czy są jakieś szczególne wymagania w tym zakresie? Czytam na ten temat i jest opisane, że 2 stanowiska (więc rozumiem, że odpowiednio także 3) mogą być określone w jednej umowie, ale powinno być rozdzielone wynagrodzenie i wskazanie poszczególnych etatów (nie wiem czy również czasu wykonywania pracy na poszczególnych stanowiskach?).

Ale ogólna konkluzja taka, że może to być w jednej umowie jeśli nie przekracza pełnego wymiaru i jeśli nie obowiązują różne przepisy o czasie pracy. 

Czy tak jest??



#10 Edzia

Edzia

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 6973 postów
  • LokalizacjaKresy

Napisano 02 czerwiec 2015 - 17:23

Najprościej spisać trzy umowy o pracę



#11 Guest_Ania

Guest_Ania
  • Goście

Napisano 08 lipiec 2016 - 15:23

Hm. Czytam w sieci, że to nie takie wszystko oczywiste. Pracownik w żłobku pracuje jako opiekunka, ale pełni też obowiązki kierownika żłobka, czyli jest osobą reprezentującą placówkę pod nieobecność właściciela, pilnuje pracy pozostałego presonelu. W takim wypadku ciężko określić jakiś "wymiar" czau pracy na tym stanowisku. Czasami jest to 30 minut dziennie (nie kolidujące z pracą opiekunki - robi pewne rzeczy kiedy dzieci śpią). Czy wtedy PIP czy inna instytucja może się przyczepić że to wpisane jest w jeden etat na jednej umowie??



#12 Guest_Gość

Guest_Gość
  • Goście

Napisano 08 wrzesień 2017 - 12:13

Proszę o pomoc w obliczeniu urlopu, bo nie wiem czy dobrze liczę. Pracodawca zmienił pracownikowi umowę (porozumieniem). Obniżył pełny etat na dwa: 3/4 na dotychczasowym stanowisku i 1/4 na stanowisku zastępcy kierownika. Zmiana etatu jest czasowa, ze względu na nieobecność jednej z pracownic (ciąża).Pracownikowi przysługuje 26 dni urlopu. Zmiana nastąpiła od 5.9.2017 r. Pracownik do tej pory wykorzystał 16 dni urlopu.

1. Obliczam proporcjonalnie za okres od I-VIII 26/12x8=17,33=18 dni

2. 3/4 etatu 0,75x26=19,5=20 dni/rok

  proporcjonalnie  IX-XII 4/12x12=6,66=7 dni      rozpisujemy (7x8=56h/6 h=9,33=10 czy 9 dni po 6 h???)

3. 1/4 etatu  0,25x26=6,5=7 dni/rok

  proporcjonalnie  IX-XII  4/12x7=2,33=3 dni      rozpisujemy (3x8=24 h/2h=12 dni po 2 h)

 

suma 18+7+3=28 dni urlopu (po 8 h dziennie każdy)

Czy to będzie prawidłowe wyliczenie czy jednak za dużo?

 

Czy np. gdy pracownik będzie chciał iść na urlop na cały dzień czyli 8 h, to musi wypisać dwa wnioski, stosownie do dwóch stanowisk pracy, z jednego odpiszę 6 h a z drugiego 2 h, czy wypisuje 1 wniosek a ja sama odpiszę część z tego część z tego? 

Proszę o pomoc jestem początkującą kadrową i mam wątpliwości czy dobrze robię.





Dodaj odpowiedź



  


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych