Skocz do zawartości


wznowienie działalności


wróć do serwisu Moja Firma 2 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_Gość

Guest_Gość
  • Goście

Napisano 03 listopad 2014 - 08:36

Planuję wznowienie działalności z dniem 1 grudnia. Jakie formalności wobec urzędów musze dopełnić? Szczególnie chodzi mi o ZUS i US. Dzięki za podpowiedzi :)



#2 koleżanka

koleżanka

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 14189 postów
  • LokalizacjaMazowsze

Napisano 09 listopad 2014 - 16:13

z tego co wiem urzędy zostaną powiadomione przez CEiDG, gdzie złożysz druk o wznowieniu zawieszonej dg



#3 Ewa Kozak

Ewa Kozak

    Użytkownik

  • Członkowie
  • PipPip
  • 45 postów

Napisano 10 listopad 2014 - 14:24

Witam,

 

Zgadza się - wznowienie działalności, podobnie jak jej zawieszenie, wymaga wyłącznie odpowiedniego wypełnienia druku CEIDG-1. Na tej podstawie o fakcie wznowienia informowany jest ZUSNa podstawie informacji o wznowieniu działalności ZUS sporządza dokumenty ubezpieczeniowe:

  • zgłoszenie płatnika składek (formularz ZUS ZFA);
  • formularz ZUS ZUA lub ZUS ZZA.

Po wznowieniu działalności gospodarczej płatnik składek musi ponownie opłacać składki z tego tytułu. Jeżeli w okresie zawieszenia działalności wystąpiły zmiany skutkujące zmianą zasad podlegania ubezpieczeniom, do złożenia dokumentów zgłoszeniowych zobowiązany przedsiębiorca. ZUS powiadamia płatnika składek odrębnym pismem o sporządzonych dokumentach zgłoszeniowych w związku ze wznowieniem przez niego wykonywania działalności.

Pozdrawiam.





Dodaj odpowiedź



  


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

Najnowsze tematy