Skocz do zawartości

Kategorie

Forum

Jakie jest minimum administracyjnych obowiązków w 1-os. dz. gosp.?

firma zus rachunkowość urząd skarbowy

wróć do serwisu Moja Firma 6 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_Janek

Guest_Janek
  • Goście

Napisano 14 lipiec 2014 - 16:08

Dzień dobry,

Nie pracuję na etacie obecnie, natomiast zaczynam wraz z przyjaciółmi tworzyć internetowy start-up. Zależy mi bardzo przy tym aby mieć ubezpieczenie w NFZ. Póki co, głównie z tego powodu chciałbym założyć jednoosobową działalność gospodarczą i płacić składki za siebie z moich oszczędności.

Jako że nasza firma jeszcze jakiś czas pewnie nie będzie miała przychodów, oraz by wdrażać się stopniowo w obowiązki "przedsiębiorcy", chciałbym minimalnie uprościć wszystkie obowiązki związane z działalnością gospodarczą.

Mam zatem takie pytanie:
- Jeśli w danym miesiącu jest brak przychodów, czy trzeba składać druki do US mówiące o zerowej zaliczce na podatek?

Czy poza powyższym, poniższa lista obowiązków jest kompletna?
- Formularz CEIDG na początku.
- ZUS DRA i przelew na początku.
- ZUS ZUA i przelew w każdym miesiącu.
- Księga Przychodów i Rozchodów: Drukowanie (prawdopodobnie) pustej strony co miesiąc i przechowywanie.
- Ewidencja środków trwałych: Pusty zeszyt.
- Ewidencja wyposażenia: Pusty zeszyt.

Bardzo dziękuję!
Janek



#2 koleżanka

koleżanka

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 14305 postów
  • LokalizacjaMazowsze

Napisano 14 lipiec 2014 - 19:48

W trakcie roku do US nie składa się żadnych deklaracji na podatek dochodowy, nawet gdy wychodzą zaliczki na podatek. A tym bardziej nie trzeba składać, gdy brak przychodów.

Składki ZUS za siebie opłaca się w terminie do 10-go następnego miesiąca. W przypadku opóźnienia trzeba liczyć odsetki za zwłokę, ale do 6,60 odsetek się nie płaci.

Pustych stron z ewidencji czy KPiR nie trzeba drukować - szkoda lasów :)



#3 Guest_Janek

Guest_Janek
  • Goście

Napisano 14 lipiec 2014 - 20:44

Dziękuję! Czyli wychodzi, że minimum obowiązków, w 1-osobowej firmie gdzie nie ma przychodu ani wydatków to poniższe?

- Formularz CEIDG na początku.
ZUS DRA i przelew na początku.
ZUS ZUA i przelew w każdym miesiącu.

 

Terminy na pewno sobie sprawdzę do każdego i oszczędzę lasy! smile.png

 

Janek
 



#4 koleżanka

koleżanka

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 14305 postów
  • LokalizacjaMazowsze

Napisano 15 lipiec 2014 - 19:21

W CEiDG rejestruje się działalność. W ZUS zgłaszasz się do ubezpieczeń społecznych /składki chorobowe są dobrowolne/ i zdrowotnych na druku ZUS ZUA. 

Za pierwszy miesiąc podlegania składasz DRA, potem już ZUS deklaracje klonuje, o ile to był pełny miesiąc. O terminie zapłaty składek już wyżej napisałam.

Zapłacone składki społeczne mogą być kosztem w KPiR, a zapłacone składki zdrowotne /ale tylko 7,75 % ich podstawy/ odlicza się od podatku.



#5 Guest_NiePłacęZusu

Guest_NiePłacęZusu
  • Goście

Napisano 15 lipiec 2014 - 19:39

Skoro zakładasz firmę to obejrzyj ten materiał www.nieplaczus.pl tak, żebyś chociaż wiedział jakie masz możliwości.

Jak już założysz działalność i będziesz co miesiąc odprowadzac 1000  zł do zusu, a potem jak się biznes zozkreci to 1/3 zysków będziesz oddawał państwu to wtedy będziesz szukać optymalizacji swojego biznesu. 



#6 Reek

Reek

    Nowy użytkownik

  • Członkowie
  • Pip
  • 1 postów

Napisano 16 lipiec 2014 - 08:56

Witam,

 

w mojej działalności ja dostarczałem następujące dokumenty:

 

1) CEiDG na początku

2) Jednorazowo ZUS DRA na początku (obniżona stawka dla nowych firm)

 

3) Wpłata na ZUS co miesiąc (bez comiesięcznej deklaracji, bo nie zatrudniam nikogo i stosuję najniższe stawki ZUS)

 

Rozliczałem się w systemie kwartalnym i kasowym, więc

 

4) Deklaracja VAT-7K i wpłata zaliczki co kwartał

(w Twoim przypadku możesz nie być VAT-owcem, ale w przypadku rozwoju działalności, to jednak może mieć sens)

 

5) zaliczka na PIT wpłacana kwartalnie (bez żadnych deklaracji)

 

6) Rozliczenia podatków w roku następnym, zgodnie z terminami

 

Ponadto, dobrze mieć całość w systemie księgowym (najlepiej darmowym, skoro skala będzie mała). Ja osobiście używam www.superksiegowa.pl



#7 Zespół.Centrum.Pomocy.ePK

Zespół.Centrum.Pomocy.ePK

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 731 postów

Napisano 31 lipiec 2014 - 10:59

Witamy,

 

W pierwszej kolejności należy złożyć wpis do CEIDG. W terminie 7 dni od rozpoczęcia działalności gospodarczej przedsiębiorca jest zobowiązany dokonać w jednostce ZUS zgłoszenia do odpowiednich ubezpieczeń. Z treści zapytania wynika, iż prowadzona działalność gospodarcza jest jedynym tytułem do ubezpieczeń, zatem należy złożyć formularz ZUS ZUA. Istnieje możliwość opłacania tzw. „małego ZUS –u” przez okres 24 miesięcy kalendarzowych (z preferencyjnych stawek ZUS można skorzystać po spełnieniu ustawowych wymogów). Wysokość preferencyjnych składek ZUS za styczeń – grudzień 2014 znajduje się w serwisie ZUS: http://www.zus.pl/de...t.asp?p=1&id=35

Odnośnie porady podatkowej sugerujemy kontakt z Krajową Informacją Podatkową (czynna od poniedziałku do piątku w godzinach od 7.00 do 18.00). Infolinia:

z tel. stac.: 801 055 055, z tel. kom.: (22) 330 0330, z zagranicy.: +48 22 330 0330

 

Pozdrawiamy

 

Zespół Centrum Pomocy elektronicznego Punktu Kontaktowego





Dodaj odpowiedź



  



Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: firma, zus, rachunkowość, urząd skarbowy

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych