Admin Infor.pl Opublikowano 24 Czerwca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2014 Zadaniowy czas pracy to konstrukcja przewidziana i zdefiniowana w kodeksie pracy. Zgodnie z definicją zadaniowy czas pracy może obejmować dziennikarzy, informatyków, menedżerów oraz listonoszy. Zadaniowy czas pracy stanowi alternatywną formę rozliczenia pracownika. Powrót do artykułu: Zadaniowy czas pracy – definicja Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Zbyszek Opublikowano 30 Lipca 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2015 Witam. Pracuję jako inżynier serwisu sprzętu medycznego. Jestem zatrudniony w systemie zadaniowego czasu pracy. Mam dwa pytania odnośnie rozliczania czasu pracy, ale najpierw moje wątpliwości. Po pierwsze pracodawca wymaga abym codziennie od 8 rano był pod telefonem w gotowości do wyjazdu lub do telefonicznego wsparcia klienta. Po drugie zadania są mi zlecane na bieżąco z koniecznością natychmiastowego ich wykonania. Niejednokrotnie jest tak, że pomimo bycia w gotowości od godziny 8 zadanie wyjazdu do klienta oddalonego o 200km otrzymuję np. o godzinie 14. Nie mogę tego zadania odłożyć na inny termin, tylko muszę jechać natychmiast. I tu pojawia się pierwsze pytanie czy przy takim trybie pracy można tu w ogóle mówić o zadaniowym czasie pracy? Przejdźmy dalej. Dojazd do klienta zajmuje mi ok. 3 godziny, praca na miejscu np. 6 godzin (a z tym bywa różnie) i powrót 3 godziny. Jestem w domu o 2 rano. Dla pracodawcy wszystko tu jest w porządku bo po pierwsze uważa że pracę rozpocząłem o 14 (nie liczy mojej gotowości) a po drugie nie płaci za nadgodziny bo przecież pracuję w zadaniowym czasie pracy. I tu drugie pytanie: czy gotowość do pracy powinna być liczona jako czas pracy? Bardzo proszę o odpowiedź. Dziękuję i pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...