Skocz do zawartości

Zdjęcie

Skazanie bez rozprawy

32 odpowiedzi w tym temacie

#1 Admin Prawo

Admin Prawo

Zaawansowany użytkownik

• Administratorzy forów
  • 672217 postów

Napisano 09 grudzień 2011 - 22:43

Komentarz do artykułu: Skazanie bez rozprawy

#2 Guest_natano20

Guest_natano20
  • Goście

Napisano 09 grudzień 2011 - 22:43

Artykuł jest bardzo ciekawy, ale niestety przeczytałam go za póżno. Jestem osobą poszkodowaną po wypadku samochodowym i na takiej właśnie formie rozprawy za póżno powiedziałam o zadośćuczynieniu. Sędzia stwierdził, że odczytał wyrok. Nie znam się na prawie, ale skoro były dokumenty o poważnym uszczerbku na zdrowiu to dlaczego Sąd nie zadbał o mój interes jako pokrzywdzonej. Czy już jest za póżno dla mnie czy mogę złożyć zażalenie w tej sprawie? Czekam na pisemny wyrok.

#3 Guest_Roland Szymczykiewicz

Guest_Roland Szymczykiewicz
  • Goście

Napisano 09 grudzień 2011 - 23:11

Witam,

jeżeli przystąpiła Pani do procesu w charakterze oskarżyciela posiłkowego, to po doręczeniu wyroku będzie Pani miała 14 dni na złożenie apelacji. W zasadzie jednak skoro zapadł wyrok skazujący, a Sąd nie zadbał o Pani interes, to nie widzę szans na podważenie wyroku - bo sam fakt nie orzeczenia zadośćuczynienia to za będzie za mało..chociaż spróbować zawsze Pani może, nie mniej podałem realistyczną ocenę szans..

Jeżeli jest Pani tylko pokrzywdzoną i nie złożyła Pani wniosku o przystąpienie do procesu w charakterze oskarżycielki posiłkowej, to nie ma Pani prawa zaskarżyć tego wyroku..

Osobiście proponuję Pani założenie sprawcy sprawy cywilnej. Wyrok karny skazujący wiąże sąd cywilny czyli innymi słowy stwierdza jego winę. Jedyne zagadnienie to udowodnić wysokość żądanego odszkodowania,

powodzenia!

Z poważaniem,

Roland Szymczykiewicz

#4 Guest_Ewa

Guest_Ewa
  • Goście

Napisano 06 styczeń 2012 - 01:01