Skocz do zawartości


Zdjęcie

Czy można zwrócić towar gdy się rozmyślimy


53 odpowiedzi w tym temacie

#1 Admin Prawo

Admin Prawo

    Zaawansowany użytkownik

  • Administratorzy forów
  • 670969 postów

Napisano 14 czerwiec 2011 - 16:10



Komentarz do artykułu: Czy można zwrócić towar gdy się rozmyślimy?

#2 Guest_emeryt

Guest_emeryt
  • Goście

Napisano 14 czerwiec 2011 - 16:10

Kupiłem za gotówkę telefon komórkowy w sklepie AGD. Miał byc
to prezent dla żony.Żona cieszyła się ale tylko przez chwilkę bo okazało się że zamiast klawiatury trzeba dotykac palcem po ekranie. Ja oczywiście wiedziałem o tym, ale nigdy nie przypuszczałem że może to byc problemem dla mojej żony,która powiedziała że za żadne skarby na świcie nie będzie tego telefonu używac bo nigdy się nie nauczy go obsługiwac. Ja poniekąd się jej nie dziwię bo programiści jak widac dokładają wszelkich starań żeby utrudnic człowiekowi życie, faszerując telefon mnóstwem dziwacznych ikonek i nazw które rozumieją chyba tylko oni sami. Powiedziałem wiec żonie. Słuchaj kochanie nie ma problemu jutro wymienię ci telefon na inny z tradycyjną klawiaturą.
Okazało się że telefony i nawigacja nie podlegają wymianie. Nie pomogło żadne tłumaczenie że telefon jest nawet nie draśnięty czy zabrudzony a opakowanie również i że z tego telefonu ani razu nie było dzwonione chociażby dlatego że nie wiemy jak go ustawic żeby wszystko działało prawidłowo.Powiedziano mi towar nie podlega wymianie i już. Odpowiedziałem, to dlaczego mi państwo o tym nie powiedzieliście podczas zakupu. W gablocie w której były telefony nie było żadnej informacji o tym że towar nie podlega wymianie. W takim razie bo co te głupie gadki nawet w radiu i telewizji że klient może zwrócic towar bez podawania przyczyny.?

#3 Guest_stachursky

Guest_stachursky
  • Goście

Napisano 15 czerwiec 2011 - 09:34

Niestety. Jeżeli sprzedawca wcześniej przed sprzedażą nie proponował możliwości zwrotu towaru to nie ma takiej możliwości. Uprawnieniem jest reklamacja (czyli wtedy, gdy towar ma wady) nie sam zwrot. Zwrot zależy wyłącznie od dobrej woli sprzedawcy. Nie musieli o tym mówić, że zwrotów nie ma.

Może Pan jednak spróbować sprzedać telefon na rynku wtórnym. Przez portale aukcyjne lub znajomych.

#4 Guest_emeryt

Guest_emeryt
  • Goście

Napisano 16 czerwiec 2011 - 00:27

Dziękuję za iście Salomonową podpowiedż,ale chyba z niej nie skorzystam. Kto chciałby kupowac telefon ode mnie jak może sobie isc do sklepu i kupic. Chyba że za pół darmo a na taką rozrzutnosc mnie nie stac.

#5 Guest_gość

Guest_gość
  • Goście

Napisano 06 lipiec 2011 - 11:18

nnnn

#6 Guest_niagaraa

Guest_niagaraa
  • Goście

Napisano 13 lipiec 2011 - 21:37

dzisiaj kupiłam głosniki 2.0 do notebooka, który miał mi umożliwiac lepszą jakoś oglądania filmów. nieznając sie na sprzętach poradzilam sie sprzedawcy czy dany sprzęt sprosta moim wymaganiom i czy w niewygorowanej cenie znajduje się na pólce lepszej jakości produkt. odpowiedział, ze ten, (który juz go trzymalam w dłoni) jest lepszy od pozostałych (kryteria cenowe to od 30 do 70 zł) wybrała głosniki specjalnie do notebooka wydając ponad 50 zl a efekt przerazająco marny. jestem wręcz wściekła na tego pana ktory mi go zaproponował. w ogóle sie nie zna na swoim fachu. czy jest możliwośc oddania głosników lub wymienic podajac sprzedawcy ze zle mnie poinformowano? dodam że jest to sklep z sieci podobnych do np... media markt (muszę podkreslić że to nie jest ta firma w której zakupiła sprzet!!!)

#7 Guest_agaciora72

Guest_agaciora72
  • Goście

Napisano 07 grudzień 2011 - 22:26

kupiłam w m... myszkę swojemu synowi jako prezent niestety nie spodobał się chciałam zwrócic lecz niestety
sprzedawca nie chciał przyjąć zwrotu ale podczas kupna pytałam o taka możliwośc nikt mnie o tym nie poinformował
miałam jedynie możliwość wymiany na inny towar w podobnej cenie lub droższy o zgrozo ..gdzie prawa klienta!!!!

#8 Guest_MW

Guest_MW
  • Goście

Napisano 08 grudzień 2011 - 10:40

kupiłam w mediaexpert myszkę swojemu synowi jako prezent niestety nie spodobał się chciałam zwrócic lecz niestety
sprzedawca nie chciał przyjąć zwrotu ale podczas kupna pytałam o taka możliwośc nikt mnie o tym nie poinformował
miałam jedynie możliwość wymiany na inny towar w podobnej cenie lub droższy o zgrozo ..gdzie prawa klienta!!!!


Nie doszło do złamania praw konsumenta. Konsument może zrezygnować z zakupu "bez powodu", jeśli dokonał zakupu przez internet albo w inny sposób komunikacji na odległość albo poza lokalem przedsiębiorstwa sprzedawcy (np. akwizytorzy). Jeśli towar nie został zakupiony w opisany powyżej sposób, to można go zwrócić jedynie za zgodą sprzedawcy.

#9 Guest_gtreet

Guest_gtreet
  • Goście

Napisano 21 marzec 2012 - 17:06

trtetettetetttrtttttttttttttttrtrtrtrtttttt etetetev tevtevvv eeb ge rge ye bne gyggrtygh egebetyer egy egr ghee4hgrgrnbr gherbergr hrgyr he rhrhr bebehfr grberugr rgvergev yrgettde bvfghgfrhr bgrnhbhfnhrn rhrbr grn rbrm rbr ggrbf bvr f hr frb rhrn trbrhybr rgbryr4b gr rgr brgf rbr r grhr grbr bbtrbhbn h r frgrbr grhr rfgehwfbebe gd g.

#10 Guest_gość

Guest_gość
  • Goście

Napisano 21 marzec 2012 - 17:07

hydeurbegb erge etrhe4 er ehernenm erg r bhee eynr trnh trbhrnmnr rbr erhr rh rbrbnr nrnrntj tr ty ty ty ty ty ty trntrntrj ntynynhy tjynt6 tj t trh tyntrhn tny ty ty yty wet5 tr y ty

#11 Guest_on

Guest_on
  • Goście

Napisano 13 kwiecień 2012 - 02:07

jeśli nie sprzedaż - to proponuję przyzwyczaić się do myśli, że można go u żywać. Chyba, że go po prostu wyrzucisz - a to też jest już opcja

#12 Guest_Witam

Guest_Witam
  • Goście

Napisano 23 kwiecień 2012 - 15:51

Towar można oddać do 7 dni w każdym jednym sklepie bez podania jakiego kolwiek powodu!! Więc nie piszcie takich bzdur !!!

#13 Guest_MW

Guest_MW
  • Goście

Napisano 23 kwiecień 2012 - 16:23

Towar można oddać do 7 dni w każdym jednym sklepie bez podania jakiego kolwiek powodu!! Więc nie piszcie takich bzdur !!!


A można prosić o podstawę prawną takiego twierdzenia? :)

#14 Guest_Majena

Guest_Majena
  • Goście

Napisano 25 kwiecień 2012 - 11:38

Sprzedawca nie ma obowiązku przyjąć od nas produktu, bo rozmyśliliśmy się, nie ma też obowiązku oddać nam pieniędzy. Każdy sklep ma inny regulamin. Konsument przed dokonaniem zakupu powinien sie zapytać czy jest możliwość zwrotu. W każdej przymierzalni i przed kasą wiszą infornacje , że proszę o przemyslane zakupy bo towar zakupiony nie podlega zwrotowi. Ale są wyjątki gdzie wieksze sieciówki zwracają pieniądze za zakupiony towar bo niechcą stracic przez to klientów. Zapamietajcie za każdy sklep ma inną polityke i regulamin !!!!!!

#15 Guest_agaa

Guest_agaa
  • Goście

Napisano 14 maj 2012 - 10:57

srały móchy bd wiosna!!!można zwracać

#16 Guest_WolfHeart

Guest_WolfHeart
  • Goście

Napisano 26 maj 2012 - 17:42

srały móchy bd wiosna!!!można zwracać

Co za piramidalna bzdura.
Zwrócić można tylko jeśli:
- umowa została zawarta poza lokalem przedsiębiorstwa;
- umowa została zawarta na odległość.
Wszystko znajduje się w Ustawie z dn. 2.03.2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny. Radzę poczytać najpierw prawo, a dopiero później upierać się przy swoim.
Wyjątek od tej reguły jest taki, że sprzedający sam zaproponuje możliwość odstąpienia od umowy bez podania przyczyn - ale to tylko i wyłącznie jego dobra wola.
Także proszę nie powtarzać jakichś mitów i miejskich legend.

#17 Guest_yoanna22

Guest_yoanna22
  • Goście

Napisano 18 lipiec 2012 - 13:50

Ustawa jest ponad Regulaminem sklepu w hierarchii aktów, a więc przepisy ustawowe mają zawsze pierwszeństwo. Zatem powoływanie się na to, że w zasadach regulaminu istnieje zapis, że nie można zwracać towaru, nie ma mocy prawnej, gdyż ustawa zezwala konsumentowi na zwrot towaru i jego reklamację.

#18 Guest_ObslugaReklamacji.pl

Guest_ObslugaReklamacji.pl
  • Goście

Napisano 18 lipiec 2012 - 22:50

Zwrot towaru wolnego od wad można dokonywać na podstawie ustawy z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny - zwrot dotyczy tylko sprzedaży na odległość. Wtedy mamy 10 dni na odstąpienie od umowy (czasami nawet do 90 dni).

W przypadku sprzedaży w sklepie kupujący nie ma ustawowego prawa na dokonanie zwrotu towaru pełnowartościowego. Taki zwrot możliwy jest czasem na podstawie dobrej woli sprzedawcy (i wewnętrznych procedur sklepów). Nie można jednak domagać się tego przywileju, jeżeli sklep nie ma takiego zwyczaju.

Zwrot towaru wadliwego reguluje natomiast ustawa z dnia 27 lipca 2002 r.
o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu
cywilnego. Ta ustawa jednak w pewien sposób chroni akt sprzedaży nakazując w pierwszej kolejności dokonanie naprawy lub wymiany wadliwego towaru, a dopiero gdy to jest niemożliwe lub wiązałoby się ze znacznymi niedogodnościami dla kupującego, to można domagać się odstąpienia od umowy, czyli zwrotu gotówki.

#19 Guest_gość

Guest_gość
  • Goście

Napisano 20 lipiec 2012 - 08:56

kupiłam panele ścienne i podłogowe, okazało się że nie będą mi potrzebne czy mogę je zwrócić. Kupiłam w Castoramie 10 dni temu

#20 Guest_ObslugaReklamacji.pl

Guest_ObslugaReklamacji.pl
  • Goście

Napisano 20 lipiec 2012 - 11:16

Niestety nie ma już prawnej możliwości zwrotu. Można wybrać się do Castoramy, ale to od ich dobrej woli będzie zależało przyjęcie zwrotu. Jeżeli się nie uda, to pozostaje sprzedać je np. na Allegro.



Dodaj odpowiedź



  


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych