Skocz do zawartości


Zdjęcie

Media Markt ukarany za utrudnianie reklamacji


18 odpowiedzi w tym temacie

#1 Admin Prawo

Admin Prawo

    Zaawansowany użytkownik

  • Administratorzy forów
  • 671282 postów

Napisano 08 czerwiec 2009 - 11:43



Komentarz do artykułu: Media Markt ukarany za utrudnianie reklamacji

#2 Guest_gość

Guest_gość
  • Goście

Napisano 08 czerwiec 2009 - 11:43

problem odmowy przyjmowania reklamacji po upływie 6 miesięcy od daty zakupu, nie jest jedyny.
Nieuczciwa ze strony media markt jest polityka dotycząca zwrotu towaru. Niby jest to możliwe, ale jak już chcemy coś zwrócić , to okazuje się, że możemy tylko wymienić.
Według mnie nie jest to uczciwe działanie.
Wiem, że wg ustawy sprzedawca nie ma obowiązku przyjmowania zwrotów, ale jeżeli sklep deklaruje się, że przyjmuje zwrot, to powinien się z tego wywiązać. Uczciwie byłoby gdyby
od początku klient wiedział, że towaru zwrócić nie może.

#3 Guest_hiltonn

Guest_hiltonn
  • Goście

Napisano 10 czerwiec 2009 - 13:46

problem z przyjmowaniem reklamacji mają też firmowe sklepy sprzedające odzież. Konkretnie mam tu na mysli sklepy Wrangler. Do dzisiaj męczę ten temat.Sprawa dotyczyłam przetartych spodni - zareklamowałam je po roku - przecież to były spodnie za prawie 300 zł. Sklep odmówił uznania reklamacji twierdząc, że jest to uszkodzenie mechaniczne- wychodzi na to, że kupując spodnie nie można ich używać tylko na nie patrzeć, żeby nie nastąpiło uszkodzenie mechaniczne. Po raz pierwszy reklamowałam spodnie tej firmy-bo po raz pierwszy coś się działo- wcześniej nie miałam żadnych problemów ze spodniami firmy Wrangler.Sklep nie poinformował mnie o decyzji w ciągu 14 dni ani telefonicznie(zostawiłam swój numer) ani listownie. Już sam fakt nie rozpatrzenia reklamacji w ciągu 14 dni jest jednoznaczny z przyjęciem reklamacji. jednak nawet ten argument nie podziałał na właściciela sklepu. Szczytem braku kompetencji pracowników jest również fakt, że sklep nie posiada kopii zgłoszenia reklamacyjnego - pracownicy wyrzucili go-zapewne dlatego, że nie zbierają makulatury!!. Wysłałam spodnie wraz z pismem do firmy VF, która jest właściwym organem rozpatrującym reklamacje produktów swojej firmy. Myślałam, że tam będzie finał całej sprawy - ale myliłam się. Dostałam pismo, że niestety Oni nic nie mogą zrobić, że ten sklep w którym kupiłam spodnie tylko handluje ich towarem, a oni nie mają wpływu na podejmiowane decyzje -ciekawe!. Skierowała mnie do rzecznika praw konsumenta. Dziwi mnie fakt, że renomowana firma nie sznuje swoich klientów i nie zależy jej na jakości tego co sprzedaje. Mam zamiar odpisać tej pani, a to rzecznika też pójdę. Tutaj nie chodzi już o te spodnie, ale sam fakt- okazuje się, że reklamacja jest fikcją. Aha..jeśli chodzi o sklep w którym kupiłam spodnie : Gniezno, Rynek. Już więcej tam nie pójdę chociażby ze względu na niemiła obsługę!!!

#4 Guest_konsument

Guest_konsument
  • Goście

Napisano 14 czerwiec 2009 - 22:37

W odpowiedzi na pierwszy post: sam kupuje w tych sklepach i wiem że są tam wywieszone informacje o tym na jakich zasadach można zwrócić towar a mianowicie towar nie rozpakowany, nie noszący śladów użytkowania. Wiem, że czasem jest z tym problem mimo tak jasnych informacji ale trzeba mieć na względzie, że jest to dobra wola sprzedawcy a nie obowiązek. No i jest jeszcze fakt, że jeszcze nie wielu sprzedawców daje w ogóle taką możliwość.

W odpowiedzi na drugi post: jeśli sklep/sprzedawca nie ustosunkował się w ciągu 14 dni do złożonej reklamacji to z ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego z dnia 27 lipca 2002r wynika że ją uznał (art.8 ust.3). Fakt iż sklep nie posiada dokumentu reklamacyjnego o niczym nie świadczy. Ważne aby to reklamujący miał dokument poświadczający o tym, że reklamacja została złożona (najlepiej poręczony podpisem sprzedawcy) lub też przesłany mu za pośrednictwem poczty (najlepiej listem poleconym bo zostaje dowód nadania). No i dobrze by było złożyć towar reklamowany u sprzedawcy aby mógł się do reklamacji odnieść merytorycznie. To bardzo ważne bo nie wystarczy że sprzedawca w odpowiedzi na reklamacje napisze, że jej nie uznaje. Musi się oprzeć na konkretnych przesłankach

#5 Guest_wojti

Guest_wojti
  • Goście

Napisano 08 grudzień 2009 - 18:40

Mój problem zaczął się 1 września gdy po prawie trzech miesiącach od zakupu MP-4 ,po ładowania baterii syn nie mógł uruchomić normalnie odtwarzacza część ekranu przestała działać.Pojawiły się pionowe paski zajmowało one połowę ekranu. Gwarancja niestety nie dała żadnego rezultatu została przeciągnięta ponad miesiąc mimo ze że miałem napisane ze będzie to trwało 21 dni roboczych. Reklamowałem dalej na niezgodność towaru z usługą tu tylko niestety dostałem odpowiedz w terminie reszta trwa do dziś. Odmówiłem naprawy płatnej i poprosiłem o zwrot sprzętu.
Dla pracownika serwisu w Media pionowe paski pojawiające się na sprzęcie były równoznaczne z rozlanym ekranem co było kompletną bzdurą (rozmawiałem w kilku innych serwisach na ten temat i możliwościach powstania tego problemu) Po trzech miesiącach pobytu w serwisie chciano mi oddać sprzęt oprócz tego na co był reklamowany,jeszcze na dodatek z uszkodzonym tj rozlanym ekranem. Pracownik serwisu celowo uszkodził mi sprzęt ponieważ chciałem zasięgnąć opinii innego rzeczoznawcy. Tak działa serwis MM w Olsztynie.

#6 Guest_Da Mediamarkt Polak=bydło

Guest_Da Mediamarkt Polak=bydło
  • Goście

Napisano 11 grudzień 2009 - 15:44

W Anglii do 6 miesięcy od daty zakupu od ręki zwracają pieniądze nawet za sprzęt... który nam się nie spodobał. Jeśli produkt w ciągu dwóch lat się zepsuje od ręki zwracają pieniądze!

Tymczasem w Polsce, (choć płacimy za AGD i elektronikę tyle samo co Anglicy) za sprzęt o klasę lepszy), potrzeba było interwencji UOKiK aby WYEGZEKWOWAĆ PODSTAWOWE PRAWA!

Moim zdaniem kara była przynajmniej o jedno zero za mała.

#7 Guest_Janusz M

Guest_Janusz M
  • Goście

Napisano 01 luty 2010 - 13:07

Polecam każdy inny market, a od Media Mark trzymać się z daleka albo sprawdzać przy kupnie sprzęt bardzo dokładnie ponieważ nie uwzględniają praw konsumenta i oszukują .. sprawdziłem na sobie kupiłem żelazko które sprawdziłem w punkcie obsługi ale na szybko bo Pani zapewniała że jak coś się będzie dziać to wymienią od ręki..uwierzyłem Pani a w domu okazało się że żelazko przecieka ..na drugi dzień zjawiłem się w Media Mark i co się okazało Pani już nie była tak uśmiechnięta i z powagą pokazała mi tabliczkę że sprzęt który miał kontakt z woda nie podlega wymianie i właśnie czekam już 2 tygodnie na żelazko...może człowieka cos trafić !!!!! .. Ja już dostałem nauczkę nic u nich więcej nie kupię PREZSTRZEGAM !!!!!

#8 Guest_wojti

Guest_wojti
  • Goście

Napisano 18 marzec 2010 - 23:21

I stało się.Sprawę skierowałem na drogę sądowa.MM w Olsztynie był niestety nieugięty nie potrafili się dogadać w odpowiednim terminie.Poświęciłem dziesiątki godzinna na tę sprawę ale opłaciło się MM w Olsztynie po prostu nie stawił się na sprawę w sadzie. Ja sprawę wygrałem - mają zapłacić wraz z odsetkami za sprzęt i sprawę w sądzie. Byli twardzielami ale jak się okazało tylko w sklepie. Tydzień przed sprawą proponowali i ugodę decyzją niby dyrektora MM w Olsztynie.Zachęcam wszystkich by walczyli do końca. Pozdrawiam

#9 Guest_agnes

Guest_agnes
  • Goście

Napisano 23 lipiec 2012 - 12:22

Witam
Mam pytanie
Zaniosłam do reklamacji telefon My Phone który po tygodniu czasu użytkowania podczas rozmowy się rozłącza ,i nie słychać dobrze po drugiej stronie rozmówcy ,zaniosłam do Media Marktu w Poznaniu zażądałam niezgodności towaru z umową i chcę zwrotu gotówki lub wymiany na inny towar w Media Markt.Telefon musiałam zakupić inny ponieważ przez 2 tygodnie nie będę ,żyła bez telefony
Pytanie ..Czy media Markt ma prawo zwrócić mi pieniądze

#10 Guest_bema

Guest_bema
  • Goście

Napisano 02 luty 2014 - 19:46

Witam nie polecam tego sklepu z reklamacjom porażka .

#11 Guest_Michal

Guest_Michal
  • Goście

Napisano 07 maj 2014 - 16:09

W samych sklepach jest punkt serwisowy, ale napotyka się tutaj kamienne twarze, które proszą cię o wypełnienie różnego typu formularzy. Nigdy nie będziesz miał szansy porozmawiania z osobą, która faktycznie będzie coś wiedziała albo podejmie decyzję, Moje dowiadczenia z Media Markt tutaj: http://www.hardenfel...l komputer.html

 



#12 Guest_Mariano

Guest_Mariano
  • Goście

Napisano 24 luty 2016 - 18:00

Media Markt nie chce mi oddać pieniędzy za telefon który już czwarty raz zepsuty wrócił z serwisu - twierdzą ,że mogą naprawiać w nieskonczoność i kpią z klienta

#13 Guest_Mariusz

Guest_Mariusz
  • Goście

Napisano 24 luty 2016 - 18:04

W Anglii do 6 miesięcy od daty zakupu od ręki zwracają pieniądze nawet za sprzęt... który nam się nie spodobał. Jeśli produkt w ciągu dwóch lat się zepsuje od ręki zwracają pieniądze!

Tymczasem w Polsce, (choć płacimy za AGD i elektronikę tyle samo co Anglicy) za sprzęt o klasę lepszy), potrzeba było interwencji UOKiK aby WYEGZEKWOWAĆ PODSTAWOWE PRAWA!

Moim zdaniem kara była przynajmniej o jedno zero za mała.

Media Markt robi sobie w Polsce co chce szczególnie skandalicznie działa obsługa reklamacji w Media Markt Gdańsk zepsute telefony naprawiają po 4 razy i dalej nie zwracają pieniędzy



#14 Guest_Ca

Guest_Ca
  • Goście

Napisano 14 lipiec 2017 - 19:40

Media Markt sprowadza same buble do sprzedaży i nie uznaje żadnych reklamacji. Odpowiada standardowo, że produkt nie posiada żadnych wad i nie uznaje reklamacji, odmawiając jednocześnie zgody na postępowanie przed sądem polubownym. Liczą, że klient nie pójdzie ze sprawą do sądu. W tym sklepie nie kupię już niczego i każdemu odradzam.

#15 Guest_Gość

Guest_Gość
  • Goście

Napisano 14 lipiec 2017 - 19:50

Mają największy chłam sprowadzany z Chin. Żadnych reklamacji nie uznają, w standardowym piśmie zaprzeczają oczywistym wadom produktów i z góry oświadczają, że nie wyrażają zgody na postępowanie przed sądem polubownym. Liczą, że klienci nie skierują sprawy na drogę postępowania sądowego. To najwięksi ignoranci, nie warto tam kupować, bo traktują nas jak idiotów.

#16 Guest_RORO

Guest_RORO
  • Goście

Napisano 20 grudzień 2017 - 14:45

kupiłem laptop kiano po 1, mc- zespuł sie port hdmi, do reklamacji po kolejnym m-c teoretycznie napraiono , nie działajaca klawiatura, ponowana wizyta z pismem o rekojmi po 2 tygodniach dalej cisza co z reklamacja. Infolinia czeka sie długoo nie nie moga nie nie wiedzą porażka nie sklep .

#17 Guest_Gość

Guest_Gość
  • Goście

Napisano 29 styczeń 2018 - 16:12

kupiłam telefon reklamacja odrzucona ale sprawa w sadzie wygrana telefon miał3- miesiace wszystko do sadu kieruje i wygrywam

#18 Guest_Gość

Guest_Gość
  • Goście

Napisano 19 kwiecień 2018 - 21:57

Muszą podawać wady - to podają fikcyjne. I przetrzymują telefon miesiącami w serwisie ( ponad 3 miesiące !!! ) Zero możliwości kontaktu z serwisem - wyciągnięcie od nich SWOJEJ WŁASNOŚCI - oczywiście nie naprawionej - graniczy z cudem. Wystarczy przez 60 dni codziennie dzwonić na każdą infolinię media Marktu - i "czekać na kontakt". NIGDY WIĘCEJ NIE KUPIĘ NICZEGO W MEDIA MARKT !!!

#19 Guest_Elwira

Guest_Elwira
  • Goście

Napisano 09 lipiec 2018 - 16:56

Reklamowałam odkurzacz pionowy Philipsa w MM Lublin przy odbiorze naprawionego sprzętu okazało się że brakuje częsci, w biurze obsługi poproszono o przyjście za dwa dni. Po ponownym przyjściu po towar wmawiano że nie zostawiłam do naprawy kompletnego sprzętu i od dwóch dni nawet nie próbowano jej szukać, nie podano mi nazwiska pracownika, nie chciano wezwać kierownika, ciąg dalszy wkrótce...



Dodaj odpowiedź



  


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych