Skocz do zawartości

konsekwencje niezapłacenia grzywny

7 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_-praw-bober87

Guest_-praw-bober87
  • Goście

Napisano 14 listopad 2010 - 12:01

Witam! Została mi nałożona przez sąd grzywna w wysokości 300 zł + 80 zł kosztów za przekroczenie prędkości. Jestem studentem, nie pracuję, mam przyznaną rentę rodzinną i stypendium za wyniki w nauce. Auto nie jest moją własnością. Jestem także współwłaścicielem konta bankowego. Wiem, że można kwotę zamienić na pracę społecznie użyteczną, a w razie odmowy, na karę pozbawienia wolności. W Art. 46. § 1. jest jednak mowa o "przestępstwie" a przekroczenie prędkości jest przecież wykroczeniem.

1. Jakie grożą mi konsekwencje za niezapłacenie grzywny? Komornik itp. a jeżeli jednak więzienie to:
2. Czy mogę więc zostać skazany na karę pozbawienia wolności z art. 46? A jeżeli tak, to jakie jest prawdopodobieństwo, że będzie to kara w zawieszeniu?

Przyznam, że nie chcę zapłacić tej grzywny, nie dlatego, że nie mam z czego, ale dla zasady. Zostałem złapany przez fotoradar na drodze ekspresowej, gdzie od 1.5 roku toczy się "remont-duch" jak ja to nazywam. Z 3 pasów robią się 2 na odcinku 20 m i tam jest ograniczenie prędkości do 50 km/h a za ograniczeniem stało wiadomo co. Ewidentne łapanie kierowców na kasę. Nie lubię jak mnie ktoś tak bezczelnie robi w balona dla mojego bezpieczeństwa. Pozdrawiam.

#2 Guest_gość

Guest_gość
  • Goście

Napisano 16 listopad 2010 - 01:38

Jesli nie zostanie uregulowana naleznosc, to sciagna przez skarbowke lub komornika, a jak nie bedzie jak/z czego, to przelicza na stawki dziennie i bedzie do "odsiadki".

#3 Guest_gość

Guest_gość
  • Goście

Napisano 17 listopad 2010 - 17:08

Jesli nie zostanie uregulowana naleznosc, to sciagna przez skarbowke lub komornika, a jak nie bedzie jak/z czego, to przelicza na stawki dziennie i bedzie do "odsiadki".