Skocz do zawartości


Reklamacja w sklepie X-Kom


50 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_Domino111

Guest_Domino111
  • Goście

Napisano 27 marzec 2012 - 20:45

pół roku temu zakupiłam laptopa w sklepie X-Kom. niestety laptop się popsuł. Złożyłam reklamację 18 lutego i do dnia dzisiejszego nie mam ani komputera ani żadnej informacji. Wydzwaniam do sklepu a oni nic nie wiedzą. Informacje jakie udało mi się uzyskać są jedynie od firmy lenovo, a nie od sprzedawcy. Minęło już 6 tyg od dnia złożenia reklamacji. czy mam prawi żądać zwrotu pieniędzy? czy sklep zobowiązany jest przepisami ustawy i kc.? s\sprzedawca powołuje się na zapis znajdujący się na dokumencie potwierdzającym przyjęcie reklamacji, że w przypadku gwaranta (którym oni nie są), są tylko pośrednikami i nie odpowiadają za czas ani sposób realizacji reklamacji. czy maja do tego prawo? moim zdaniem nie, ale czy zostaje mi podanie ich do sądu? bo na wszelkie maile odpowiadają, że mam się od nich "odczepić". jestem bezsilna i nie wiem co mam zrobić. nie chcę już tego laptopa, wolę kupić go w innym sklepie, którzy swojego klienta będą traktować po ludzku i z szacunkiem, czy mam prawi do nich wejść i zażądać zwrotu gotówki, a gdy mi znowu z ironią odpowiedzą, że mam się od nich odczepić, jakie mam wtedy prawa?

#2 Guest_Łukasz Nysztal

Guest_Łukasz Nysztal
  • Goście

Napisano 27 marzec 2012 - 22:18

Stosuje Pan tu zamiennie dwa określenia - reklamacja i gwarancja. Zasadnicze więc pytanie w ramach jakich uprawnień oddał Pan komputer do naprawy? Czy w trakcie jego oddawania przekazywał Pan również kartę gwarancyjną?

Jeśli tak jak to możnaby wywnioskować z opisu komputer poszedł do serwisu w ramach gwarancji to w warunkach gwarancji musi Pan sprawdzić czy przewidziano maksymalny czas naprawy i ewentualne konsekwencje jego przekroczenia. W takim też wypadku ewentualne wezwania i roszczenia należałoby kierować nie do sprzedawcy, a do gwaranta.

#3 Guest_gość

Guest_gość
  • Goście

Napisano 28 marzec 2012 - 08:27

no i tu właśnie jest problem, ponieważ od sklepu nie otrzymałam żadnej karty gwarancyjnej ani warunków gwarancji. miałam tylko fakturę i specjalnie zaniosłam sprzęt do sklepu, by mieć pewność załatwienia sprawy na warunkach reklamacji. niestety sklep uznał, że oni nie są gwarantem i nie odpowiadają za czas realizacji tej gwarancji, że za to odpowiada lenowo. nie mniej jednak, z tego co udało mi się ustalić, sklep zanim wysłał sprzęt, trzymał go u siebie prawie 2 tyg. ponadto lenowo jako gwaranta też chyba obowiązują jakieś zasady. a nie trzymanie sprzętu już miesiąc. na warunkach gwarancji (otrzymanych mailowo, podkreślam, że nadal nie widziałam na oczy karty gwarancyjnej) nie ma opisanych żadnych terminów do realizacji gwarancji. czy to oznacza ze obowiązuje ich ustawowy termin 14 dni zgodnie z art 8. Ustawy o szczegółowych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego z dnia 27 lipca 2002 r. czy nie obowiązują ich żadne terminy, a ja mogę czekać nawet rok bez komputera. ew. od kogo dochodzić jakichkolwiek roszczeń? bo ja chcę żeby mi oddali pieniądze.

#4 Guest_MW

Guest_MW
  • Goście

Napisano 28 marzec 2012 - 17:49

To może jeszcze ustalmy dla pewności, czy kupiła Pani komputer na firmę czy prywatnie?

#5 Guest_gość

Guest_gość
  • Goście

Napisano 28 marzec 2012 - 19:10

na firmę. wiem, że w tej syt. są gorsze warunki;) ale mimo wszystko jakieś zasady powinny obowiązywać

#6 Guest_MW

Guest_MW
  • Goście

Napisano 28 marzec 2012 - 19:47

W taki razie nie znajdzie zastosowania ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej a kodeks cywilny.
Co do terminów realizacji roszczeń z tytułu gwarancji, to KC wskazuje:
Art. 580.
§ 2. Gwarant jest obowiązany wykonać obowiązki wynikające z gwarancji w odpowiednim terminie i dostarczyć uprawnionemu z gwarancji rzecz na swój koszt do miejsca wskazanego w paragrafie poprzedzającym.
§ 1. Kto wykonuje uprawnienia wynikające z gwarancji, powinien dostarczyć rzecz na koszt gwaranta do miejsca wskazanego w gwarancji lub do miejsca, w którym rzecz została wydana przy udzieleniu gwarancji, chyba że z okoliczności wynika, iż wada powinna być usunięta w miejscu, w którym rzecz znajdowała się w chwili ujawnienia wady.

#7 Guest_gość

Guest_gość
  • Goście

Napisano 28 marzec 2012 - 20:54

czyli mogą trzymać 2 miesiące, rok, albo 2 lata, a ja jestem bezsilna, tak?

#8 Guest_MW

Guest_MW
  • Goście

Napisano 28 marzec 2012 - 21:15

Jeżeli naprawa podlega gwarancji, a gwarant nie wykona koniecznych napraw w odpowiednim terminie, to ma Pani wobec gwaranta roszczenia odszkodowawcze. Wydaje się, że mogą one nawet objąć wynajem zastępczego komputera na czas naprawy. Proszę zapowiedzieć na piśmie tego rodzaju roszczenia i wezwać gwaranta do spełnienia świadczeń gwarancyjnych.

#9 Guest_X-KOM.PL

Guest_X-KOM.PL
  • Goście

Napisano 13 kwiecień 2012 - 16:26

Witam,
czas realizacji zgłoszenia reklamacyjnego niestety nie jest zależny od naszej firmy ponieważ notebook jest objęty gwarancją producenta w systemie door to door, którą realizuje tylko autoryzowany serwis. Klient oczywiście może zgłosić się do naszej firmy w celu realizacji gwarancji jednak w takim przypadku zawsze informujemy, iż produkt zostanie odesłany do autoryzowanego serwisu zgodnie z warunkami gwarancji. Sugerujemy również, aby takie zgłoszenie zostało zrealizowane przez samego Klienta ponieważ zdecydowanie przyspieszy to procedurę gwarancyjną. Niezmiernie nam przykro, iż cały proces realizacji gwarancji trwał tak długo jednak niestety nasza firma nie ma na to żadnego wpływu i w takim wypadku możemy jedynie najmocniej przeprosić za cały ten czas oczekiwania.
Prosimy o zrozumienie.

#10 Guest_MW

Guest_MW
  • Goście

Napisano 16 kwiecień 2012 - 11:03

Witam,
czas realizacji zgłoszenia reklamacyjnego niestety nie jest zależny od naszej firmy ponieważ notebook jest objęty gwarancją producenta w systemie door to door, którą realizuje tylko autoryzowany serwis. Klient oczywiście może zgłosić się do naszej firmy w celu realizacji gwarancji jednak w takim przypadku zawsze informujemy, iż produkt zostanie odesłany do autoryzowanego serwisu zgodnie z warunkami gwarancji. Sugerujemy również, aby takie zgłoszenie zostało zrealizowane przez samego Klienta ponieważ zdecydowanie przyspieszy to procedurę gwarancyjną. Niezmiernie nam przykro, iż cały proces realizacji gwarancji trwał tak długo jednak niestety nasza firma nie ma na to żadnego wpływu i w takim wypadku możemy jedynie najmocniej przeprosić za cały ten czas oczekiwania.
Prosimy o zrozumienie.


Gwarancja gwarancją, a co z ustawą konsumencką? Jako sprzedawca ponosicie Państwo z tego tytułu odpowiedzialność niezależnie od producenta.

#11 Guest_gość

Guest_gość
  • Goście

Napisano 16 kwiecień 2012 - 11:39

no właśnie, ale oni sobie z tego nic nie robią, komputer odzyskałam po 1 miesiącu i 2 tygodniach i nie usłyszałam nawet przepraszam, a moją opinię na temat sklepu wyrzucono;)

#12 Guest_X-KOM.PL

Guest_X-KOM.PL
  • Goście

Napisano 17 kwiecień 2012 - 11:45

Witam,
czas realizacji zgłoszenia reklamacyjnego niestety nie jest zależny od naszej firmy ponieważ notebook jest objęty gwarancją producenta w systemie door to door, którą realizuje tylko autoryzowany serwis. Klient oczywiście może zgłosić się do naszej firmy w celu realizacji gwarancji jednak w takim przypadku zawsze informujemy, iż produkt zostanie odesłany do autoryzowanego serwisu zgodnie z warunkami gwarancji. Sugerujemy również, aby takie zgłoszenie zostało zrealizowane przez samego Klienta ponieważ zdecydowanie przyspieszy to procedurę gwarancyjną. Niezmiernie nam przykro, iż cały proces realizacji gwarancji trwał tak długo jednak niestety nasza firma nie ma na to żadnego wpływu i w takim wypadku możemy jedynie najmocniej przeprosić za cały ten czas oczekiwania.
Prosimy o zrozumienie.


Gwarancja gwarancją, a co z ustawą konsumencką? Jako sprzedawca ponosicie Państwo z tego tytułu odpowiedzialność niezależnie od producenta.

Reklamacja z tytułu gwarancji i jej postanowienia, nie wyłączają, nie ograniczają, ani nie zawieszają uprawnień Konsumenta wynikających z niezgodności towaru z umową przewidzianych w ustawie o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej z dnia 27.07.2002 r (Dz.U. 02 R. 141 poz. 1176) oraz ustawy z dnia 23.03.1964 r Kodeks Cywilny (dz.U.64.16.93.).
W związku z tym że klient zareklamował już sprzęt z tytułu gwarancji w której spółka X-KOM jest tylko pośrednikiem, to niestety w czasie realizacji tego uprawnienia klient nie może zmienić reżimu reklamacyjnego na niezgodność towaru z umową, a jego reklamacja w tym przypadku przebiegała wg reguł, które sam wybrał. Jeśli Klient składa reklamację na podstawie gwarancji, to nie może w zakresie tej reklamacji korzystać z uprawnień przewidzianych w ustawie i zgłaszać roszczeń wobec sprzedawcy. W tym zakresie jest związany reżimem reklamacyjnym, oznacza to że konsument nie może też jednocześnie korzystać z obu trybów dochodzenia swoich roszczeń (u sprzedawcy z tytułu niezgodności z umową i w serwisie producenta w oparciu o udzieloną mu gwarancję).

no właśnie, ale oni sobie z tego nic nie robią, komputer odzyskałam po 1 miesiącu i 2 tygodniach i nie usłyszałam nawet przepraszam, a moją opinię na temat sklepu wyrzucono;)


Niezmiernie nam przykro, iż taka sytuacja miała miejsce. Jeszcze raz najmocniej przepraszamy za tak długi okres oczekiwania, jednak prosimy też o zrozumienie. Niestety nasza firma nie miała żadnego wpływu na przebieg realizacji gwarancji ponieważ była ona realizowana przez autoryzowany serwis producenta.

#13 Guest_gość

Guest_gość
  • Goście

Napisano 17 kwiecień 2012 - 12:34

otóż miała, bo z informacji otrzymanych od Lenovo, sprzęt ze sklepu został wysłany po ok 2 tyg. leżenia na zapleczu. także jak najbardziej zawinił tutaj sklep. ponadto składam reklamację, wobec czego winna mnie obowiązywać ustawa, a nie wasze ustalenia, ponadto podkreślam, że nie miałam nawet możliwości złożenia reklamacji na zasadzie gwarancji, bo przy zakupie nie otrzymałam ani karty gwarancyjnej ani warunków gwarancji a jedynie fakturę. Ponadto obsługa mnie jako klienta w waszym sklepie była pod wszelką krytyką, nie informowano mnie co się dzieje z moim sprzętem, nikt nic nie wiedział, a po kilku telefonach zostałam uświadomiona w bardzo niemiły sposób, że mam się odczepić.

#14 Guest_gość

Guest_gość
  • Goście

Napisano 19 kwiecień 2012 - 16:56

W związku z faktem, iż spółka X-KOM jest dużym sprzedawcą sprzętu komputerowego to niestety przyjmuje również dużo reklamacji. Dlatego też poza Pani zgłoszeniem mieliśmy inne reklamacje, które wymagały naszej uwagi. Z tego też powodu procedura gwarancyjna w przypadku Pani sprzętu uległa wydłużeniu o czas konieczny na sprowadzenie notebooka do naszej centrali, sprawdzenie sprzętu oraz zgłoszenie go do autoryzowanego serwisu producenta co trwało około 1,5 tygodnia czasu. Dodatkowo pkt. 1 naszego potwierdzenia serwisowego mówi :
W przypadku przedmiotu posiadającego gwarancję producenta (d2d), firma X-KOM jest jedynie pośrednikiem, nie będącym stroną w procedurze reklamacyjnej, a tym samym nie ponosi żadnej odpowiedzialności za czas, formę i wynik reklamacji. (...)
Oczywiście obowiązują nas wszelkie ustawy, lecz reklamacja została przyjęta właśnie na zasadzie gwarancji producenta stąd też nasza firma nie może ponosić odpowiedzialności za czas, formę i wynik reklamacji.
Najmocniej przepraszamy za cały ten czas oczekiwania. Nie ukrywamy, iż w przypadku realizacji gwarancji za pośrednictwem naszej firmy czas ten nieznacznie się wydłuża o czym jednak informujemy Klienta. Pani roszczenia w stosunku do naszej firmy naszym zdaniem są mocno krzywdzące biorąc pod uwagę fakt, iż nie dopuściliśmy się żądnych uchybień w procesie reklamacyjnym oraz postępowaliśmy zgodnie z obowiązującym prawem.

#15 Guest_X-KOM.PL

Guest_X-KOM.PL
  • Goście

Napisano 19 kwiecień 2012 - 16:59

15:56 19-04-2012

W związku z faktem, iż spółka X-KOM jest dużym sprzedawcą sprzętu komputerowego to niestety przyjmuje również dużo reklamacji. Dlatego też poza Pani zgłoszeniem mieliśmy inne reklamacje, które wymagały naszej uwagi. Z tego też powodu procedura gwarancyjna w przypadku Pani sprzętu uległa wydłużeniu o czas konieczny na sprowadzenie notebooka do naszej centrali, sprawdzenie sprzętu oraz zgłoszenie go do autoryzowanego serwisu producenta co trwało około 1,5 tygodnia czasu. Dodatkowo pkt. 1 naszego potwierdzenia serwisowego mówi :
W przypadku przedmiotu posiadającego gwarancję producenta (d2d), firma X-KOM jest jedynie pośrednikiem, nie będącym stroną w procedurze reklamacyjnej, a tym samym nie ponosi żadnej odpowiedzialności za czas, formę i wynik reklamacji. (...)
Oczywiście obowiązują nas wszelkie ustawy, lecz reklamacja została przyjęta właśnie na zasadzie gwarancji producenta stąd też nasza firma nie może ponosić odpowiedzialności za czas, formę i wynik reklamacji.
Najmocniej przepraszamy za cały ten czas oczekiwania. Nie ukrywamy, iż w przypadku realizacji gwarancji za pośrednictwem naszej firmy czas ten nieznacznie się wydłuża o czym jednak informujemy Klienta. Pani roszczenia w stosunku do naszej firmy naszym zdaniem są mocno krzywdzące biorąc pod uwagę fakt, iż nie dopuściliśmy się żądnych uchybień w procesie reklamacyjnym oraz postępowaliśmy zgodnie z obowiązującym prawem.

#16 Guest_gość

Guest_gość
  • Goście

Napisano 19 kwiecień 2012 - 17:16

"Dodatkowo pkt. 1 naszego potwierdzenia serwisowego mówi :
W przypadku przedmiotu posiadającego gwarancję producenta (d2d), firma X-KOM jest jedynie pośrednikiem, nie będącym stroną w procedurze reklamacyjnej, a tym samym nie ponosi żadnej odpowiedzialności za czas, formę i wynik reklamacji. (...)"
Pragnę podkreślić po raz kolejny, że nie otrzymałam ani gwarancji ani warunków gwarancji, więc jakim cudem miałam złościć sprzęt na gwarancję? Krzywdzący jest sposób w jaki wasza firma traktuje klientów i zamiast usłyszeć przepraszam od pracowników, to jedyne co usłyszałam, to zlekceważenie i zakończmy ten wątek, bo wasze tłumaczenie że nie ponosicie żadnej odpowiedzialności za czas, są co najmniej żenujące, czy to znaczy, że mogliście trzymać bez żadnej odpowiedzialności sprzęt przez 2 lata? Nie polecam tego sklepu nikomu, jeszcze z żadnym sklepem tak tragicznie mi się nie współpracowało, żadnych reguł.

#17 Guest_X-KOM.PL

Guest_X-KOM.PL
  • Goście

Napisano 24 kwiecień 2012 - 12:08

Pragnę podkreślić po raz kolejny, że nie otrzymałam ani gwarancji ani warunków gwarancji, więc jakim cudem miałam złościć sprzęt na gwarancję?


Niestety nie możemy się z Panią zgodzić, notebook został przyjęty na gwarancję na podstawie dowodu zakupu oraz w związku z tym otrzymali Państwo potwierdzenie przyjęcia serwisowego. Firma Lenovo nie wymaga dodatkowych dokumentów do realizacji gwarancji. Jedynie w skrajnych przypadkach gdzie notebook został zakupiony dłuższy czas temu firma Lenovo może poprosić o dostarczenie wypełnionej karty gwarancyjnej. Jeżeli Klient takiej karty nie otrzymał bądź została ona zagubiona to nie ma najmniejszego problemu z wystawieniem jej duplikatu. Na karcie gwarancyjnej znajdują się jedynie streszczone postanowienia gwarancyjne. Szczegółowe informacje dotyczące warunków gwarancji znajdują się na stronie producenta sprzętu. Dodatkowo zgodnie z Państwa prośbą warunki gwarancji zostały przez nas wydrukowane oraz wysłane na adres Państwa firmy.
Zgadzamy się z faktem, iż termin jaki notebook znajdował się w naszej firmie przyczynił się do wydłużenia całej procedury reklamacyjnej. Nie mniej jednak nie było to celowe, spowodowane było to koniecznością sprowadzenia notebooka do naszej centrali oraz zgłoszeniem reklamacji w firmie Lenovo.
Chcielibyśmy jeszcze raz najmocniej przeprosić za zaistniałą sytuację oraz prosimy też o zrozumienie.

#18 Guest_bardzo niezadowolony

Guest_bardzo niezadowolony
  • Goście

Napisano 28 marzec 2014 - 21:19

Również jestem po bardzo niemiłych doświadczeniach z firmą x-kom. Jestem zmęczony jako klient w walce z tą nieuczciwą i nierzetelną firmą aby opisywać całą sytuację. Przekonałem się że wszystkie negatywne wpisy niezadowolonych/oszukanych klientów tego pseudo sklepu nie są wyssane z palca. Jest cudownie do momentu otrzymania wpłaty przez ten sklep. Potem w przypadku jakichkolwiek problemów ze sprzętem zaczyna się gehenna. Mogę jednym zdaniem określić ten sklep: omijać szerokim łukiem!

#19 Guest_nie polecam

Guest_nie polecam
  • Goście

Napisano 03 kwiecień 2014 - 16:50

nie polecam sklepu czekam na głośniki z reklamacji już ponad miesiąc

#20 Guest_Gość

Guest_Gość
  • Goście

Napisano 23 maj 2014 - 08:56

Gość_PRAWDA, Gość_PRAWDA-2014 - prosimy o wymoderowanie lub usunięcie z wypowiedzi imienia i nazwiska jednej z naszych pracownic oraz usunięcie nieprawdziwych oskarżeń godzących w dobre imię naszej firmy.
 
 
Gość_bardzo niezadowolony - zdecydowanie nie możemy zgodzić się z Twoją opinią i nazywaniem nas "oszustami" oraz innymi zapisami, które uderzają w dobre imię naszej firmy. Zachęcamy do dyskusji na forum - chętnie wyjaśnimy Twoją sytuację. Prosimy też o przesłanie informacji niezbędnych do identyfikacji Twojego zamówienia na kontakt[at]x-kom.pl.
 
 
Gość_nie polecam - przykro nam z powodu przedłużającej się reklamacji, jednak nasza firma nie realizuje napraw sprzętu, a jedynie pośredniczy w tym procesie między Klientem a serwisem gwarancyjnym. W związku z tym nie możemy mieć wpływu na czas realizacji zgłoszenia przez gwaranta. Prosimy o zrozumienie.




Dodaj odpowiedź



  


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych