Skocz do zawartości


reklamacja torebki


18 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_domelek

Guest_domelek
  • Goście

Napisano 24 luty 2009 - 16:44

Witam. 10.12.2008r. zakupiłam w sklepie Reserved torebkę (139zł). Po miesiącu użytkowania (zgodnie z przeznaczeniem) zauważyłam że torebka przetarła się po zewnętrznej stronie. Ponieważ nie miałam czasu zaniosłam torebkę do reklamacji dopiero 10.02.2009r. z żądaniem zwrotu gotówki. Po dwóch tygodniach (24.02.2009r.) dostałam telefon od kierownika, iż moja reklamacja nie została uwzględniona, żebym przyszła do sklepu odebrała torebkę. Co w takiej sytuacji mam zrobić bo torebka nie była tania, jak odzyskać pieniądze?

#2 Guest_MW

Guest_MW
  • Goście

Napisano 24 luty 2009 - 17:15

W pierwszym rzędzie może Pani jedynie żądać wymiany towaru na nowy i sprawny (zgodny z umową). Dlatego żądanie zwrotu pieniędzy zostało odrzucone.
Także proszę ponownie zgłosić reklamację z żądaniem zamiany torebki na nową pozbawioną wad (art 8 ust. 1 ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej).
Jeżeli w ciągu 14 dni od jej złożenia sprzedawca na nią nie odpowie, to przyjmuje się, że reklamację uznał (art. 8 ust. 3 ustawy). Dlatego warto wziąć potwierdzenie złożenia pisma u sprzedawcy na jego kopii.
Zgodnie z art. 4 ust. 1 ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej skoro zgłosiła Pani wadę powstałą w ciągu 6 m-cy od kupna, to sprzedawca powinien wykazać, że nie odpowiada za usunięcie wady tj. że to Pani ja spowodowała.
Co więcej zgodnie z art. 4 ust. 3 ustawy skoro sprzedawca nie uprzedził przy zakupie, ze torebka ma tę właściwość, że szybko się przeciera, to uznaje się, ze towar powinien mieć właściwości typowe dla produktów tego rodzaju. Zwyczajowo torebki nie ulegają uszkodzeniu po tak krótkiej eksploatacji.
Jeżeli kolejna torebka także się tak szybko przetrze, to może Pani złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy i zażądać zwrotu ceny argumentując, że niemożliwe jest doprowadzeniu towaru do stanu zgodnego z umową poprzez wymianę towaru na nowy oraz to, że ciągłe oddawanie towaru do reklamacji naraża Panią na znaczne niedogodności związane z niemożnością korzystania z torebki w tym czasie (art. 8 ust. 4 ustawy)

#3 Guest_gość

Guest_gość
  • Goście

Napisano 27 luty 2009 - 14:09

Witam. Na początku dziękuje za rady. Żądałam zwrotu gotówki ponieważ wymiana oraz naprawa nie była możliwa, tak mi powiedziano w sklepie. Byłam dzisiaj sklepie dowiedzieć się dlaczego reklamacja została odrzucona, i dowiedziałam się że moja torebka nie została wysłana do rzeczoznawcy, tylko kierownik sklepu zrobił zdjęcia i wysłał do specjalisty ds. jakości, specjalista jakości w odpowiedzi napisał " w torebce występuje uszkodzenie mechaniczne lica, spowodowane niewłaściwym użytkowaniem. w reklamowanej torebce uszkodzenie lica występuje tylko na dnie i wskazuje na niewłaściwe użytkowanie przez stawianie torebki na np. podłodze. torebka nie jest do tego przystosowana, bo nie jest wyposażona w korki oddzielające dno od podłoża. Gdyby w torebce występowała wada surowca, to w pierwszej kolejności uszkodzenie wystąpiłoby po bokach w miejscach systematycznie stykającymi się i ocierającymi z odzieżą. w reklamowanej torebce nie występują wady surowcowe ani technologiczne, a powstałe uszkodzenia są mechaniczne i jako takie nie podlegają reklamacji. Nie widzę uzasadnienia do uznania tej reklamacji. Teresa M. Specjalista ds. jakości" co jest nieprawdą ponieważ miejsca gdzie są przetarcia są dnem torebki gdy jest pusta a gdy jest obciążona to są to boki, oraz nie prawdą jest że ją gdzieś stawiałam np. na podłodze. dodam że opinia specjalisty została wysłana do sklepu mailem tak jak zdjęcia mojej torebki do specjalisty. dodam ze poinformowałam pana kierownika o wszystkich nieprawidłowościach związanych z tą reklamacją, odpowiedział mi że takie mają zasady reklamacji. podpisałam to rozpatrzenie reklamacji, że nie zgadzam się z opinią specjalisty i na tym się skończyło, odebrałam wadliwą torebkę. proszę o porady.

#4 Guest_MW

Guest_MW
  • Goście

Napisano 28 luty 2009 - 15:49

Aktualne są wszystkie porady, których udzieliłem powyżej.
Radziłbym zgłosić się do Powiatowego Rzecznika Praw Konsumentów o pomoc. Myślę, że może coś "wskórać" powaga swojego urzędu.

#5 Guest_aaa

Guest_aaa
  • Goście

Napisano 29 grudzień 2009 - 00:21

W sklepie reserved dokonalem zwrotu odzieży. Nie otrzymalem z powrotem paragonu. Po kilku dniach inny produkt z tego samego sklepu z tego samego paragonu nadaje się do reklamacji. Czy w takim wypadku dany produkt moge oddac do reklamacji na podstawie potwiedzenia dokonania platnosci karta na ktorej jest zamieszczony nr tranzakcji?

#6 Guest_clairess

Guest_clairess
  • Goście

Napisano 29 styczeń 2010 - 00:06

Witam serdecznie,dnia 05.11.2009 zakupilam torebke marki PUMA.Po miesiącu jej używania( a tak naprawde zabieralam ją tylko ze sobą w weekendy)zaczeły pękać przy uchwytach laminowane elementy. Zgłosiłam torebkę do reklamacji a rzeczoznawca odpowiedział tak:" Na podstawie oceny organoleptycznej stwierdzam co nastepuje-nie stwierdzam wad wykonania oraz materiału,mechaniczne otarcie powierzchni torebki powstało z winy uzytkownika w wyniku braku dbałości. Towar zgodny z umowa. Zgloszenie niezgodnosci towaru z umowa rozpatrzono na podstawie ustawy z dnia 27.07.2002 o szczegolnych warunkach sprzedazy konsumenckiej, oraz o zmianie Kodeksu Cywilnego (Dz.U. z dnia 5 wrzesnia 2002r) Art.7
Bardzo sie zdenerwowalam bo niby jak mam trzymac torebke jak nie za uchwyt, ktory jest do tego przeznaczony i zaznaczam raz jeszcze-torebka w dniu oddania do reklamacji miala miesiac ale tak naprawde mialam ja ze soba kilka dni w miesiacu. Co Pan radzi w takiej sytuacji. W sklepie kazali mi odwolac sie do Mazowieckiego Wojewodzkiego Inspektoratu Inspekcji Handlowej.
Czy mam sie odwolujac powolac wlasnie na art. 8 ust.1 ustawy oraz na art. 4 ust. 1 ustawy??
Bardzo prosze o porade. Badz co badz ale torebka kosztowala 189zl :(

#7 Guest_monique

Guest_monique
  • Goście

Napisano 25 marzec 2010 - 22:10

Witam serdecznie.
Moja sytuacja kształtuje się następująco: Zakupiłam w sklepie Cropp Town torbę, taką mieszczącą a4. Popruła się w niej na szwach podszewka, więc zgłosiłam reklamację. W odpowiedzi otrzymałam: "Wada powstała w wyniku działania siły zewnętrznej. Przyczyną jest najprawdopodobniej rozerwanie czymś ostrym, bądź przenoszenie zbyt ciężkich rzeczy(...)". Oczywiście reklamacja nieuwzględniona. Producent nie poinformował jaka jest wytrzymałość materiału, ponadto uważam, że torba o rozmiarach mieszczących a4 nie jest przeznaczona do noszenia tylko kluczy i portfela. Oczywiście nie nosiłam w niej "kamieni", jednak teczkę z papierami tak. Czy mam jakąś szansę, aby ze sklepem "wygrać"? Myślałam o tym, żeby zgłosić się do PIH-u, ale czy to gra warta świeczki? W moim mniemaniu, jako, że nie zostałam poinformowana o wytrzymałości materiału to mam jakieś szanse..?
Z góry dziękuję za odpowiedź.

#8 Guest_magda2299

Guest_magda2299
  • Goście

Napisano 09 styczeń 2011 - 18:30

mam pytanie .Zakupiłam torebkę ze skóry .mam ją dwa miesiące i dzisiaj zauważyłam że popękały rączki.Sprzedawca powiedział jak ją kupowałam ze mam 3 miesiące gwarancji.rączki chyba podlegają gwarancji co?czy mogę ządac zwrotu gotówki?

#9 Guest_adrian.prusik

Guest_adrian.prusik
  • Goście

Napisano 10 styczeń 2011 - 10:01

Gwarancja to nie jedyny tytuł do reklamacji i zapewne też (zapewne bo nie znam treści tej gwarancji) wcale nie najlepszy.

Uprawnienia czerpie Pani również z ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej, a tam odpowiedzialność sprzedawcy trwa dwa lata i dotyczy całego produktu, czyli także rączek.

Więcej na ten temat znajdzie Pani tutaj:

http://reklamacje.wi...wi----cz-1.html
http://reklamacje.wi...wi--–-cz-2.html
http://reklamacje.wi...gwarancje-.html

#10 Guest_magda2299

Guest_magda2299
  • Goście

Napisano 10 styczeń 2011 - 19:37

witam serdecznie.Bardzo dziękuję za odp.Dzisiaj oddałam torebkę do reklamacji.Pani przyjęła ją ale miałam problemy bo nie chciałam mi dac pokwitowania reklamacyjnego .w koncu na jakimś paragonie wypisała ze dzisiaj oddałam ,cenę torebki i datę zakupu.Powiedziała ze będzie pamiętała jaka to torebka i ze jej sklep jeszcze nikogo nie oszukał.W związku z tym przewiduję ze będę miała problemy z uznaniem tej reklamacji.Torebkę kupiłam 13 listopada 2010 oddałam do rek.10.01 2011.więc nie minęły jeszcze dwa miesiące .co mam zrobić jeżeli nie uznają tej reklamacji?? czy dalej rozmawiać z nią? wolę się zabezpieczyć na przyszłość?/Proszę o odpowiedz.

#11 Guest_magda2299

Guest_magda2299
  • Goście

Napisano 12 styczeń 2011 - 19:36

wybaczcie nadusiłam nie tą strzałkę,nie było to zamierzone

#12 Guest_gość

Guest_gość
  • Goście

Napisano 22 styczeń 2011 - 14:42

Zależy mi na czasie jeśli chodzi o odpowiedz bo czas nagli.

#13 Guest_wanilia

Guest_wanilia
  • Goście

Napisano 28 styczeń 2011 - 13:09

ja kupuje w sklepach PM i nie mam problemu z reklamacjami

#14 Guest_kasia1485

Guest_kasia1485
  • Goście

Napisano 07 luty 2011 - 17:28

kupiłam torebkę w sklepie Kazar. po ok tygodniu noszenia zauważyłam że klapka torebki załamuje się na środku powodując tworzenie się brzydkiego szpica. w miejscu załamania moim zdaniem może dojść do pęknięcia skóry. oddałam torebkę do reklamacji. po tygodniu przyszła odpowiedź sms'em o oddaleniu reklamacji bez podania uzasadnienia. co mogę w tej sytuacji zrobić?

#15 Guest_adrian.prusik

Guest_adrian.prusik
  • Goście

Napisano 08 luty 2011 - 09:04

Odwołać się od reklamacji. Z tym należy jednak poczekać na uzasadnienie reklamacji. Dostała je już Pani? W przypadku krótkiego terminu od daty zakupu (do 6 miesięcy) sprzedawca musi udowodnić, że nie ma niezgodności towaru z umową. Także to na nim spoczywa ciężar dowodu

#16 Guest_bea

Guest_bea
  • Goście

Napisano 03 marzec 2011 - 11:19

witam serdecznie,oddalam torebke do reklamacji po miesiacu od dnia kupna-urwał się karabinek mocujacy łancuszek.Reklamację uwzględniono jednak nie ma mowy o zwrocie pieniedzy,w tej samej cenie mam otrzymać inną torebkę,problem w tym że żadna mi się nie podoba a takiej jak ta co się popsuła nie ma.Proszę o informację czy jest zgodne z prawem zmuszanie klienta do kupna za wszelką cenę czy sklep powinien mi zwrócić pieniądze jeśli nie ma towaru który by mi odpowiadał a reklamację uznano. pozdrawiam.

#17 Guest_eve

Guest_eve
  • Goście

Napisano 29 marzec 2011 - 19:00

witam,
tydzień temu kupiłam torebkę w butiku. I po 3 dniach zauważyłam,że przy rączkach robią się dziury, zaniepokojona zaszłam do sklepu zapytać co można zrobić. Kobieta odpowiedziała mi, że na torby nigdy nie ma reklamacji..i że nie uwzględnią mi niczego.I próbowała mi wmówić, że nie wiadomo co w niej nosiłam. A prawda jest taka,że portfel,klucze,krem do rąk, i jakieś błyszczyki..nic więcej ale zważając na gabaryty torebki, bo nie należy do malutkich można by było włożyć tam bardzo dużo. i teraz rozkładam ręce bo nie wiem co zrobić bo płacić tyle pieniędzy co tydzień to lekka przesada. Jakby ktoś mógłby mi pomóc, jakoś doradzić to bardzo będę wdzięczna.

#18 Guest_Alina

Guest_Alina
  • Goście

Napisano 26 wrzesień 2016 - 18:51

Witam,

kupiłam jakieś 10 miesięcy temu torebkę w Stardivariusie i po jakimś czasie paseczki po bokach torebki i przy uchach zaczęły się odklejać więc zgłosiłam reklamacje. Niestety była odmowna stwierdzająca, że wynika to z naturalnego zużycia. I chcę się odwoływać. Jakie podać argument by reklamacje była uznana?



#19 ruda21.14

ruda21.14

    Nowy użytkownik

  • Członkowie
  • Pip
  • 9 postów

Napisano 19 czerwiec 2018 - 12:13

Dlatego nie kupuję torebek w sieciówkach! Tylko online! Markowe torebki damskie kupuję w Dessale, bo mają duży wybór i fajne ceny. Jeszcze nie zdarzyło mi się, żebym musiała cokolwiek zwracać... Sprawdźcie sobie :) https://dessale.pl/k...plecaki-walizki





Dodaj odpowiedź



  


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych