Skocz do zawartości


KARA UMOWNA ZA NIEDOTRZYMANIE TERMINU ZWROTU KARTY ABONENTA DLA CYFRY PLUS


1003 odpowiedzi w tym temacie

#81 Guest_MN

Guest_MN
  • Goście

Napisano 17 październik 2011 - 15:58

Dostałem takie pismo odmowne czy jest jeszcze jakiś sposób na umorzenie tej wygórowanej kary?

dziękuje za kontakt z nami.
Odpowiadając na przesłane pismo, uprzejmie informuję, że wysokość kary za nieterminowy zwrot sprzętu została przez Pana zaakceptowana przy podpisaniu umowy.
Zgodnie z art. 4 2, pkt. 7 w przypadku opóźnienia przekraczającego 30 dni od daty zakończenia umowy na zwrot sprzętu, Abonent zobowiązany jest do uregulowania kary w wysokości 300zł
Wyjaśniam że w Pana przypadku zakończenie kontraktu nastąpiło 1 maja 2011.
Pomimo zawartych informacji w regulaminie wiążących abonenta, 17 maja 2011 CYFRA+ wysłała dodatkowo informację o rozwiązaniu umowy i konieczności rozliczenia się ze sprzętu (dodam że nigdy nie otrzymałem rzekomego pisma)
Mając na uwadze powyższe, z przykrością informuję, że brak podstaw do odstąpienia od kary 300zł. W celu ostatecznego rozliczenia się z umowy i zamknięcia procesu windykacji, proszę o dokonanie wpłaty 250zł



dodam jeszcze że po napisaniu rezygnacji otrzymałem informację że okres wypowiedzenia trwa 3 miesiące i przez ten czas płaciłem regularnie abonament nie korzystając w ogóle z programów Cyfry+ gdyż podpisałem umowę z telewizją N i przez te 3 miesiące korzystałem wyłącznie z oferty N a karta cyfry leżała w szafce wyjęta z dekodera nie wiem ale może ma to jakieś znaczenie.
Z góry dziękuje za pomoc.

#82 Guest_izkamarcin

Guest_izkamarcin
  • Goście

Napisano 18 październik 2011 - 15:38

Dostałem takie pismo odmowne czy jest jeszcze jakiś sposób na umorzenie tej wygórowanej kary?

dziękuje za kontakt z nami.
Odpowiadając na przesłane pismo, uprzejmie informuję, że wysokość kary za nieterminowy zwrot sprzętu została przez Pana zaakceptowana przy podpisaniu umowy.
Zgodnie z art. 4 2, pkt. 7 w przypadku opóźnienia przekraczającego 30 dni od daty zakończenia umowy na zwrot sprzętu, Abonent zobowiązany jest do uregulowania kary w wysokości 300zł
Wyjaśniam że w Pana przypadku zakończenie kontraktu nastąpiło 1 maja 2011.
Pomimo zawartych informacji w regulaminie wiążących abonenta, 17 maja 2011 CYFRA+ wysłała dodatkowo informację o rozwiązaniu umowy i konieczności rozliczenia się ze sprzętu (dodam że nigdy nie otrzymałem rzekomego pisma)
Mając na uwadze powyższe, z przykrością informuję, że brak podstaw do odstąpienia od kary 300zł. W celu ostatecznego rozliczenia się z umowy i zamknięcia procesu windykacji, proszę o dokonanie wpłaty 250zł



dodam jeszcze że po napisaniu rezygnacji otrzymałem informację że okres wypowiedzenia trwa 3 miesiące i przez ten czas płaciłem regularnie abonament nie korzystając w ogóle z programów Cyfry+ gdyż podpisałem umowę z telewizją N i przez te 3 miesiące korzystałem wyłącznie z oferty N a karta cyfry leżała w szafce wyjęta z dekodera nie wiem ale może ma to jakieś znaczenie.
Z góry dziękuje za pomoc.






proszę o pomoc!

#83 Guest_ita

Guest_ita
  • Goście

Napisano 18 październik 2011 - 15:44

dziękuję :) nam też się udało. Jest Pan boski :D

#84 Guest_ciekawski

Guest_ciekawski
  • Goście

Napisano 25 październik 2011 - 10:14

I jak sie potoczylo w sadzie?

#85 Guest_Sabina

Guest_Sabina
  • Goście

Napisano 02 listopad 2011 - 12:56

Witam,
mamy z mężem identyczna sytuacje.jak sie Pani sprawa zakończyła???
proszę o odpowiedź.

#86 Guest_cinek

Guest_cinek
  • Goście

Napisano 02 listopad 2011 - 21:40

Witam wszystkich miąłem podobny problem co większość tutaj , dzięki radom Pana Michała mnie się udało i CYFRA + odstąpiła od kary 300 zł. Dziękuję za pomoc :)
Jeśli to komuś to pomoże ja napisałem tak :



Do firmy canal + cyfrowy


zwracam się z prośbą do ww. firmy o odstąpienie od egzekwowania kary umownej 300 pln. Nałożonej na mnie za nie terminowe oddanie karty abonenckiej. Nie mogłem tego uczynić w wyznaczonym terminie ponieważ w tym czasie przebywałem za granicą , dodam jeszcze że nie wiedziałem o takowym terminie , który ciążył na tej karcie. Gdybym wiedział zrobił bym co w mojej mocy żeby ją zwrócić . (Kartę oddałem najszybciej jak mogłem)
zważywszy na fakt, że kara umowna jest rażąco wygórowana w myśl ART. 385 z indeksem 1 ust. 1. w zw. z art. 385 z indeksem 3 pkt. 17) kc jej zastrzeżenie uważa się do umowy nie dodane. Sama karta nie daje mi możliwości korzystania z usług operatora , innymi słowy karta taka po wygaśnięciu umowy stanowi tylko kawałek bez wartościowego plastiku.
Załączam do e maila skany: dowodu wpłaty zaległego rachunku (121,80 pln. )oraz potwierdzenie oddania karty.
Jeżeli moja prośba zostanie oddalona , zwrócę się z tą sprawą do Miejskiego Rzecznika praw konsumentów .
Proszę o pozytywne rozpatrzenie mojej prośby .


Z poważaniem K... Marcin

Walczcie z nimi bo warto!!!

#87 Guest_perez

Guest_perez
  • Goście

Napisano 07 listopad 2011 - 14:53

No i jestem po rozprawie.

Niestety powoływanie się na niedozwolone klauzule umowne nie działa. Wyrokiem Sądu Okręgowego w Krakowie mam zapłacić te 300zł + odsetki ustawowe + koszty powództwa. Wyjdzie z 450zł. W uzasadnieniu Sędzia stwierdziła, że pomimo że naruszenie interesu operatora jest znikome (nic nie warty kawałek plastiku), to przecież świadomie podpisałem umowę, a kara 300 zł nie jest wygórowana, bo każdego na tą kwotę stać...

Odnoszę wrażenie, że wyrok zapadł zanim jeszcze pojawiłem się w sądzie. Czas rozprawy wyznaczony został na 10 minut (!), powód nie pojawił się, sędzia konsekwentnie omijała argument niedozwolonych zapisów umowy.

Jak w dowcipie: "tu nie ma żadnej Sprawiedliwości, tu jest Sąd!". Pouczające.

Piszcie pisma do Cyfry, jak dojdzie do sprawy sądowej to lepiej zapłacić i mieć święty spokój. No i należy jak ognia unikać Cyfry+.

#88 Guest_MW

Guest_MW
  • Goście

Napisano 07 listopad 2011 - 21:55

No i jestem po rozprawie.

Niestety powoływanie się na niedozwolone klauzule umowne nie działa. Wyrokiem Sądu Okręgowego w Krakowie mam zapłacić te 300zł + odsetki ustawowe + koszty powództwa. Wyjdzie z 450zł. W uzasadnieniu Sędzia stwierdziła, że pomimo że naruszenie interesu operatora jest znikome (nic nie warty kawałek plastiku), to przecież świadomie podpisałem umowę, a kara 300 zł nie jest wygórowana, bo każdego na tą kwotę stać...

Odnoszę wrażenie, że wyrok zapadł zanim jeszcze pojawiłem się w sądzie. Czas rozprawy wyznaczony został na 10 minut (!), powód nie pojawił się, sędzia konsekwentnie omijała argument niedozwolonych zapisów umowy.

Jak w dowcipie: "tu nie ma żadnej Sprawiedliwości, tu jest Sąd!". Pouczające.

Piszcie pisma do Cyfry, jak dojdzie do sprawy sądowej to lepiej zapłacić i mieć święty spokój. No i należy jak ognia unikać Cyfry+.




Muszę powiedzieć, że motywy ustne sentencji wyroku podane przez sędziego w tej sprawie są delikatnie rzecz ujmując zaskakujące. Argumentacja typu "widziały gały co brały" jest co najmniej nieadekwatna. Przecież umowa taka ma char. adhezyjny, konsument nie może jej negocjować. Więc aby otrzymać dostęp do interesujących go usług musi zaakceptować wszelkie warunki umowy w tym wszelkie kary umowne, nawet wygórowane. Z lektury tego wątku wynika, że nawet sam operator był skłonny w niektórych wypadkach uznać argumentację konsumenta i zrezygnować z dochodzenia tego typu roszczeń. Tym bardziej zaskakuje decyzja sądu.

#89 Guest_margola

Guest_margola
  • Goście

Napisano 12 listopad 2011 - 19:19

Też spózniłam sie z oddaniem dekodera o tydzien jakoś tak bo data zwrotu nie została okreslona przez cyfre plus No i oczywiscie 300 zł kara .tak w przeliczeniu ile może kosztować taki dekoder skoro za tydzien płaci sie aż 300zł odsetek .Myslałam ze takie odsetki płaci się bandziorom albo jakiejś mafii .Poza tym straszą i szntazuja ze jak nie zapłace to przyslą mi do domu windykatora.A ja takich pieniędzy im nie dam bo nic nie jestem im winna .Nie podają daty zwrotu dekodera bo tym sposobem mogą wyłapac tych psełdo spóźnialskich Coś tu nie gra

#90 Guest_sk1991r

Guest_sk1991r
  • Goście

Napisano 30 listopad 2011 - 21:07

Witam mam ten sam problem zostałem ukarany 300zł za nie oddanie karty w terminie!!. Kartę zwróciłem 20.10.2011 Umowa była do 31.08.2011 czyli 20 dni po terminie. A dopiero teraz przysłali mi ze zostałem ukarany za nie dotrzymanie terminu zwrotu karty. Przy odbiorze listu nic nie podpisywałem a przy skończonej umowie nic mnie nie poinformowali o zwrocie karty! Karta była zablokowana od razu nie była używana ponieważ podpisałem umowę w innej firmie. Bym był wdzięczny jak ktoś mógł by napisać jakiego gotowca.

pozdrawiam.

#91 Guest_gość

Guest_gość
  • Goście

Napisano 18 grudzień 2011 - 12:27

Bym był wdzięczny jak ktoś mógł by napisać jakiego gotowca.


4 posty wcześniej jest zawarte co napisałem , mnie się udało i pomogło ! Powodzenia.

#92 Guest_już nie klient c+

Guest_już nie klient c+
  • Goście

Napisano 19 grudzień 2011 - 15:20

Witam,

chciałbym rozwinąć temat karty. A jak dochodzić własnych praw - bo operator sprzedał urządzenie z kartą, dekoder mediasat. Chciałbym oglądać niekodowane kanały - jednak po zwrocie karty dekoder żąda właśnie tej karty inaczej nie działa. Rozumiem, że zostałem nabity w butelkę. Czy mam jakieś prawa czy kolejny raz muszę iśś w koszty.

#93 Guest_Ja wygrałem !

Guest_Ja wygrałem !
  • Goście

Napisano 06 styczeń 2012 - 00:01

Kara 300 zł faktycznie nie wygórowana każdego stać ,,a po co będę włóczył się po sądach ,, tak większość myśli i płaci , ja nie dałem się wydymać po czterech latach trzech firmach windykacyjnych sprawa wylądowała w sądzie. powołałem się na art. 385 z indeksem 3 pkt. 17) k.c.) Na rozprawie nikt z oskarżycieli się nie zjawił .
Rozprawę wygrałem kara 300 zł umorzona !
Pozdrawiam
Wojtas

#94 Guest_gość

Guest_gość
  • Goście

Napisano 06 styczeń 2012 - 00:08

Po czterech latach moja identyczna sprawa wylądowała w sądzie . Powołałem się na art. 385 z indeksem 3 pkt. 17) k.c.) Na rozprawie nikt z oskarżycieli się nie zjawił .
Rozprawę wygrałem kara 300 zł umorzona !
Jednak sąd sądowi nie równy .
Pozdrawiam
Wojtas

#95 Guest_Matys

Guest_Matys
  • Goście

Napisano 10 styczeń 2012 - 23:22

bądź twardy! Walcz ze złodziejami!

#96 Guest_Matys

Guest_Matys
  • Goście

Napisano 11 styczeń 2012 - 00:19

Ja oczywiście również nie oddałem karty w terminie, mało tego nawet nie wiedziałem, że muszę ją zwrócić gdyż dekoder kupiłem na własność a w regulaminie jest info o zwrocie wynajmowanego sprzętu. Twardo stawiam że nie jestem im nic winien.
Słuchajcie!!! Próbują nas w biały dzień okraść naciągacze! Proponuje zebrać się do kupy i założyć im sprawę sądową o próbę wyłudzenia pieniędzy. Z tego co widzę nie problem będzie zebrania np. 100 osób! Wynajmiemy prawnika, który będzie nas reprezentował i "w jedności siła ..." Razem możemy więcej. Konto na Facebook'u "Okradani przez C+" i do przodu! Nie dać się spekulantom.

#97 Guest_gość

Guest_gość
  • Goście

Napisano 19 styczeń 2012 - 15:51

witam
tak jak wiekszosc tutaj mam problem.z cyfra+
jakis czas temu rozwiazala mi sie umowa okolo miesiaca temu.cyfre wziela na siebie ale szwagier z niej kozystal w niemczech.oddal mi ja poprostu za pozno. dostalam wezwanie do zaplaty 300zł.oddalam dekoder i karte co tam trzeba bylo.mialam tez swoje prblemmy maz mnie zostawil z dwujka dzieci i nagle musze dac 300 zl za nic przeciez oddalam caly zestaw.niestac mnie na taki wydatek nawet oplacalam z opoznieniem rachunki bo nie dawalam rady.prosze napisac wzor jak mam napisacodwolanie dziekuje zalaezalo by mi na radzie pana /michala. dziekuje ania

#98 Guest_MW

Guest_MW
  • Goście

Napisano 23 styczeń 2012 - 21:26

witam
tak jak wiekszosc tutaj mam problem.z cyfra+
jakis czas temu rozwiazala mi sie umowa okolo miesiaca temu.cyfre wziela na siebie ale szwagier z niej kozystal w niemczech.oddal mi ja poprostu za pozno. dostalam wezwanie do zaplaty 300zł.oddalam dekoder i karte co tam trzeba bylo.mialam tez swoje prblemmy maz mnie zostawil z dwujka dzieci i nagle musze dac 300 zl za nic przeciez oddalam caly zestaw.niestac mnie na taki wydatek nawet oplacalam z opoznieniem rachunki bo nie dawalam rady.prosze napisac wzor jak mam napisacodwolanie dziekuje zalaezalo by mi na radzie pana /michala. dziekuje ania


"W kwestii zapłaty kary umownej za opóźnienie w zwrocie karty może Pan spróbować powołać się na art. 385 z indeksem 3 pkt. 17) k.c.) zgodnie z którym za niewiążące uznaje się obciążenie konsumenta obow. zapłaty rażąco wygórowanej kary umownej. Proszę podkreślić, że z ta karta ma znikomą wartość dla operatora bo po rozwiązaniu umowy jest tylko kawałkiem tworzywa sztucznego, z którego już nie będzie się korzystać. Tym samym skoro sama karta przedstawia tak nikłą wartość to i poziom naruszenia interesu operatora w związku z opóźnieniem w jej zwrocie jest symboliczny. Przecież wraz z rozwiązaniem umowy sygnał został Panu odcięty a więc nawet z posiadaniem przez Pana tej karty nie wiąże się żadne ryzyko dla operatora.
Należy podkreślić, że operator w reg. przewidział tylko karę za opóźnienie w zwrocie karty. Zaznaczono wyraźnie, że jej zapłata, nie zwalnia z obow. zwrotu. Więc jeżeli Pan zdecyduje się jednak na zapłatę to proszę postarać się o oświadczenie, że operator nie żąda od Pana odszkodowania z tytułu utraty karty.
Proszę zawrzeć to w reklamacji i zaznaczyć, że do końca postępowania reklamacyjnego prosi Pan o to, żeby operator nie kontaktował się z Panem za pośrednictwem firmy windykacyjnej. Powinno poskutkować."

#99 Guest_gość

Guest_gość
  • Goście

Napisano 15 luty 2012 - 14:23

Mam podobną sytuację, tzn: miałem umowę z cyfrą najpierw rok, potem przedłużyłem o kolejne półtora. Po okresie umowy kiedy chciałem ją zakończyć zostałem tradycyjnie oszukany przez cyfrę (kolejne dwa miesiące ekstra zapłaty - przedłużyć to można przez telefon ale już rezygnacja telefoniczna jest niestety nieskuteczna). Sprzęt oddałem (mam potwierdzenie) i zdziwiony po jakimś czasie dostałem pismo o 300 zł z tytułu zwrotu po terminie. Brak czasu i inne problemy spowodowały że "odpuściłem" temat (nawet nie wiedziałem o zapisie małym druczkiem w regulaminie na którejś tam stronie - co przyznaje jest moim niedopatrzeniem). Po jakimś czasie przyszło pismo od windykatora (EBG) o w/w kwotę. Zaczęły się głupie telefony (kazałem gościowi spadać na drzewo).
Mam pytanie: skoro do tej pory nie mam żadnego pisma z potwierdzeniem odbioru to powinienem z nimi już korespondować czy lepiej czekać na pismo "polecone". I drugie pytanie brzmi: korespondować z cyfrą czy windykatorem.

Ostatecznie mógłbym zapłacić przecież te trzy stówy ale uważam cyfrę za skończonych oszustów i naciągaczy i dla zasady postanowiłem zawalczyć o swoje prawa (uważam zapis w regulamine jako wysoce niesprawiedliwy, co więcej uważam, że jest to celowe działanie w celu wyłudzenia dodatkowej ekstrapłatności-o ważniejszych zapisach tej umowy nikt nie informuje w momencie jej podpisywania). Sprawę windykatora potraktuję natomiast jako przykład że człowiek całe życie uczy się czegoś nowego.
pozdrawiam forumowiczów i życzę powodzenia

#100 Guest_andrzej bc

Guest_andrzej bc
  • Goście

Napisano 21 luty 2012 - 21:23

Proszę o pomoc-wróciłem z sądu , była I rozprawa Presco przeciw mnie o zwrot karty , niestety karty parę lat temu nie otrzymałem ,Cyfra wysyłała zwykłymi listami zmieniając system kodowania.zgłosiłem się do punktu cyfry po kartę ale niestety było za pózno i za darmo już nie dawali nowych kart (kazano zapłaciić 100zł) nie zapłaciłem, napisałem pismo o zmniejszenie abonamentu i rezygnację z umowy.Zdałem tuber ale bez karty no i po czasie zaczeły się problemy , pisma o zwrot wysłanej listem zwykłym karty którą być może ukradł ktoś na poczcie.W Cyfrze nikt nie potrafił powiedzieć kto odebrał i kiedy nową kartę ale niestety dziś na rozprawie Pan Sędzia stwierdził że to JA MAM UDOWODNIć że karty nie otrzymałem!!! pytam jak ale to nie sądu sprawa.dziwne -Nie PRESCO ma udowadniać moją winę lecz ja mam udowodnić niewinność.JAK??? listonosza na świadka i ma się przyznać żę 3 lata temu nie przynióśł mi koperty od Cyfry???
Niech ktoś pomoże
ANDRZEJ Bolesławiec



Dodaj odpowiedź



  


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych