Skocz do zawartości

jak eksmitowac niezameldowaną osobę

5 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_eszaw79

Guest_eszaw79
  • Goście

Napisano 31 grudzień 2012 - 20:01

witam, sprawa wygląda tak. W mieszkaniu matki mieszka jej były konkubent. Pan X nie posiada meldunku w jej mieszkaniu i nie ma zamiaru się wyprowadzić. Proszę o pomoc jak tego pana można eksmitować z tego mieszkania. Pan ten nie posiada żadnego meldunku w innym lokalu jest tak jakby w tym momencie bezdomny, nie posiada żadnych dochodów, nie dokłada się na utrzymanie lokalu. Po prostu żeruje w tym momencie na bezradności matki. Słyszałam że przy eksmisji matka musiałaby wskazać lokal zastępczy dla tego Pana? Co jest nierealne. Proszę o pomoc w rozwiązaniu tej sprawy.

#2 Guest_Rena

Guest_Rena
  • Goście

Napisano 31 grudzień 2012 - 22:24

Nie jestem prawnikiem, ale jeśli matka na pewno chce się pozbyć niechcianego lokatora, to niech wymieni zamki w drzwiach. Pan nie może przyjść z policją, bo nie ma meldunku, nie ma więc żadnego tytułu prawnego do przebywania w lokalu.

#3 Guest_Sargon

Guest_Sargon
  • Goście

Napisano 31 grudzień 2012 - 23:06

Meldunek NIE DAJE żadnego prawa do lokalu.

Można złożyć zawiadomienie o przestępstwie z art.193kk po uprzednim wezwaniu Pana do opuszczenia lokalu.
Można wymienić zamki w drzwiach.
Policja do tego nic nie ma.

#4 Guest_gość

Guest_gość
  • Goście

Napisano 03 styczeń 2013 - 17:09

Meldunek NIE DAJE żadnego prawa do lokalu.

Można złożyć zawiadomienie o przestępstwie z art.193kk po uprzednim wezwaniu Pana do opuszczenia lokalu.
Można wymienić zamki w drzwiach.
Policja do tego nic nie ma.

W tym przypadku nie zgadzam się z tą wypowiedzią,ponieważ art.193 kk dotyczy naruszenia miru domowego,a w tym przypadku takiego naruszenia nie było,ponieważ Pan ten tam mieszka,ma tam na pewno swoje rzeczy i tam jest jego centrum życiowe,dlatego nawet jeżeli nie jest tam zameldowany bez eksmisji nie można go wyrzucić i ma tam prawo przebywać.Dokładnie art.ten ma taki zapis: