Skocz do zawartości


księgowość w ROD


wróć do serwisu Księgowość 36 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_anna.maria

Guest_anna.maria
  • Goście

Napisano 03 marzec 2010 - 11:41

witam, mam taki problem: chciałabym się zajmować księgowością w (ROD) Rodzinnym Ogrodzie Działkowym, za wynagrodzenie (bardzo niskie bo nawet nie 50 zł na m-c) ale bardziej zależy mi na zdobyciu jakiegoś doświadczenia w tym temacie. Mam wykształcenie kierunkowe -mgr rachunkowości, ale nie mam certyfikatu księgowego i nie pracuję w żadnym biurze rachunkowym. Na jakich zasadach mogę prowadzić ich księgowość (uproszczoną) oraz pobierać to symboliczne wynagrodzenie? Bardzo proszę o pomoc

#2 Guest_hel

Guest_hel
  • Goście

Napisano 03 marzec 2010 - 13:30

Jeżeli masz tam ogródek działkowy zostań członkiem zarządu ogrodu. Masz okazję nauczyć się ksiegowości, ponieważ jest opracowana polityka rachunkowości dla wszystkich i nie musisz się już tym martwić. Przy małej ilości dokumentów księgowych są wszystkie problemy: fundusze, inwestycje,środki trwałe, umorzenia, rozliczenia itp. ale jest w tym tak mało obrotów, że łatwo to ogarnąć logicznie i zrozumieć jak to funkcjonuje. Polecam naprawdę. Możesz zrobić umowę o dzieło i raz w roku wypłacić wynagrodzenie po bilansie.Gdybyś jednak była członkiem zarządu jest możliwość wynagrodzenia dla aktywu i są w Ogrodach dobrze opisane zasady takiej wypłaty. Poproś żeby ci to udostępniono.

#3 Guest_anna.maria

Guest_anna.maria
  • Goście

Napisano 03 marzec 2010 - 13:53

bardzo dziękuję za pomoc, ale mam jeszcze jedno pytanie o wynagrodzenia dla aktywu, czy to jest coś w stylu nagrody za wykonaną pracę (w tym przypadku za wykonane sprawozdanie finansowe?)

#4 Guest_laurka

Guest_laurka
  • Goście

Napisano 29 czerwiec 2010 - 19:37

A jeśli nie mam tam ogródka i nie jestem w zarządzie ogrodu, czy nadal mogę zajmować się tam księgowością ? Wystarczy umowa o dzieło ?Dziękuję za odpowiedź.

#5 Guest_hel

Guest_hel
  • Goście

Napisano 30 czerwiec 2010 - 12:05

Tak. Możesz.Wystarczy.

#6 Guest_Księgowa w ROD

Guest_Księgowa w ROD
  • Goście

Napisano 04 grudzień 2010 - 19:10

Mam pytanie.Jestem księgową w ROD i naszemu prezesowi zarząd przyznał nagrodę w wysokości 1250 zł brutto.Na podstawie jakiego PIT-u mam odprowadzić podatek do Urzędu Skarbowego?Bardzo proszę o odpowiedż,gdyż jest to indywidualny przypadek,z którym nie spotkałam się do tej pory.Dziękuję.

#7 Guest_koleżanka

Guest_koleżanka
  • Goście

Napisano 04 grudzień 2010 - 22:12

Prezes jak sądzę nie jest zatrudniony przez was, a więc za tę nagrodę należy wystawić PIT-8C, który pan sam rozliczy w swoim rocznym zeznaniu.

#8 Guest_Czarek

Guest_Czarek
  • Goście

Napisano 20 lipiec 2011 - 09:14

Ja również mam pytanie odnośnie ksiegowości ROD. Niedawno zakupiłem działkę w ROD i w rozmowie z prezesem wyszło ze jestem świeżo po kursie w Stowarzyszeniu księgowych. Jak się okazało tenże ROD od jakiegoś juz czasu ma problem ze znalezieniem księgowego. Czy ktoś z Was pełni taka funkcje i byłby w stanie mi pomóc gdybym podjął się tego zadania?? Dzięki z góry za odp:)

#9 Guest_katarzyna

Guest_katarzyna
  • Goście

Napisano 08 sierpień 2016 - 20:21

Jestem skarbnikiem w jednym z Łódzkich ROD, mam pytanie ?

Jeden z Działkowców zażądał rozliczenia wpłat na konto ROD od 2006. Wpłaca składki przed Walnym Zebraniem, nie zna uchwalonych składek. Czy jest ustawa, która mówi ile lat mogę rozliczyć dla działkowca i czy mogę mu takie rozliczenie przedstawić?



#10 Guest_ania

Guest_ania
  • Goście

Napisano 06 marzec 2017 - 02:12

Bardzo proszę o pomoc. Księgowa umarła a ja muszę zaksięgować dokumenty.
Mam fakturę za energię jak ją muszę zaksięgować. A później wpłaty działkowców za energię. Proszę o pomoc

#11 Guest_prometeusz

Guest_prometeusz
  • Goście

Napisano 09 marzec 2017 - 20:20

Bardzo proszę o pomoc. Księgowa umarła a ja muszę zaksięgować dokumenty.
Mam fakturę za energię jak ją muszę zaksięgować. A później wpłaty działkowców za energię. Proszę o pomoc

201 ma i 240 wn fa za energie

130 wn i 240 ma wpłaty działkowców



#12 Guest_Renata

Guest_Renata
  • Goście

Napisano 30 wrzesień 2017 - 19:17

Fakturę za zużyta energię przez dzialkowcow ksiegujemy wn konto 240 analityka rozliczenie zużytej energii przez dzialkowcow ma konto 201 rozrachunki

#13 Guest_Renata

Guest_Renata
  • Goście

Napisano 30 wrzesień 2017 - 19:21

Fakturę za zużyta energię przez dzialkowcow ksiegujemy ma konto 240 analityka rozliczenie zużytej energii przez dzialkowcow wn konto 201 rozrachunki



#14 Guest_Maja

Guest_Maja
  • Goście

Napisano 23 luty 2018 - 09:03

A jak się zamyka konto 201, przecież saldo tego konta będzie z roku na rok rosło!?

#15 ZosiaA

ZosiaA

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 21439 postów
  • LokalizacjaWarszawa rządowa/państwowa jednostka budżetowa

Napisano 23 luty 2018 - 09:10

 

A jak się zamyka konto 201, przecież saldo tego konta będzie z roku na rok rosło!?

 

Konto 201 to rozrachunki, czyli kontrahent, czyli zakład energetyczny, kiedy zapłacisz za energię na podstawie FV to konto się zamknie.

#16 Guest_Maja

Guest_Maja
  • Goście

Napisano 23 luty 2018 - 09:54

Przy fakturze nie miałam problemu, gorzej z zaksięgowaniem opłat działkowców: Naliczenie energii Wn 240 Ma 201, wpłata działkowców za energię Wn 130 Ma 240 i tu konto 201 mi się nie zamyka.Proszę o pomoc.

#17 ZosiaA

ZosiaA

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 21439 postów
  • LokalizacjaWarszawa rządowa/państwowa jednostka budżetowa

Napisano 23 luty 2018 - 10:28

 

Przy fakturze nie miałam problemu, gorzej z zaksięgowaniem opłat działkowców: Naliczenie energii Wn 240 Ma 201, wpłata działkowców za energię Wn 130 Ma 240 i tu konto 201 mi się nie zamyka.Proszę o pomoc.

 

Ale dlaczego obciążenie działkowca księgujesz przez Ma 201?
Przecież 201 to zakład energetyczny, a obciążając działkowca "dokładasz" należność do zakładu energetycznego.
Zapłatę za FV księgujesz 201-130 i wtedy 201 "gubi" saldo.
Według mnie obciążenie działkowca powinno być np "naliczenie opłat Wn 240 – Ma 840.

#18 Guest_Maja

Guest_Maja
  • Goście

Napisano 23 luty 2018 - 10:39

Tak księgowała moja poprzedniczka a ja w tym roku przejęłam po niej papiery i mi to nie pasowało. Dziękuję za szybką odpowiedź, bardzo mi pomogłaś. Pozdrawiam.

#19 ZosiaA

ZosiaA

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 21439 postów
  • LokalizacjaWarszawa rządowa/państwowa jednostka budżetowa

Napisano 23 luty 2018 - 11:01

proszę :)

#20 Guest_Ilo

Guest_Ilo
  • Goście

Napisano 01 marzec 2018 - 09:42

Witam,
proszę o pomoc jak zaksięgować przyjęcie środka trwałego i jego umorzenie? Wn 010 / Ma 201 a umorzenie wn 805 / Ma 070. Co ze środkiem trwałym w momencie całkowitego zamortyzowania? czy potrzebny jest dekret Wn 810/ Ma 805 - co on oznacza?



Dodaj odpowiedź



  


Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych