Skocz do zawartości


nieuznana reklamacja


136 odpowiedzi w tym temacie

#21 Guest_Agnieszka

Guest_Agnieszka
  • Goście

Napisano 05 grudzień 2010 - 16:43

Witam, również nie uwzględniono mi reklamacji butów... rzeczoznawca orzekł: ,,Przyczyną powstania uszkodzeń w postaci pęknięcia bocznej części obuwia w okolicy palców, jest niewłaściwe dopasowanie obuwia do tęgości (szczupłości) stopy użytkownika. Powyższe uszkodzenie jest powodem ciągłego zagięcia się materiału w owej części obuwia. Powodując deformację i pęknięcie. Za uszkodzenia wynikające ze złego dopasowania obuwia do stopy użytkownika producent nie ponosi odpowiedzialności". Jak mam sobie z tym poradzić i jak napisać odwołanie od tej reklamacji? Da się coś jeszcze z tym zrobić? bo oczywiście nie mogę się zgodzić z tą decyzją... co prawda posiadam mała i szczupłą stopę,jednak gdybym źle dobrała buty, nie dałoby się w nich po prostu chodzić - półbuty, wkładane na koturnie- co za tym idzie stopa najzwyczajniej w świecie by mi ,,latała". Dodam jeszcze,że w sieci sklepów BOTI kupuję większość butów i zawsze byłam zadowolona (także zarzucanie złego doboru obuwia jest dla mnie niezrozumiałe!). Buty miałam jedyne 3 miesiące,po czym w prawym bucie od strony wewnętrznej zauważyłam pęknięcie na zgięciu... Wada jest tylko w jednym bucie, do tego nie wiem czy można chodzić w butach nie zginając stopy a to właśnie jest gł. powodem pęknięcia obuwia wg. rzeczoznawcy! proszę o pomoc

#22 Guest_Łukasz Nysztal

Guest_Łukasz Nysztal
  • Goście

Napisano 05 grudzień 2010 - 19:47

"Odwołania" od stanowiska sprzedawcy nie ma. Pozostaje więc powództwo sądowe i tam wykazywanie, że stanowisko rzeczoznawcy jest błędne.

#23 Guest_gość

Guest_gość
  • Goście

Napisano 30 grudzień 2010 - 21:37

zakupilam kozaki w lutym 2010 roku. w grudniu zauważyłam kilka peknięc skóry w prawym bucie od strony zewnętrznej na zgięciach w okolicach palcow. dodam ze skóra w prawym bucie stala się miekka, w lewym do tej pory pozostała sztywna. przy zakupie widac bylo zgicia na prawym bucie.. ekspedientka dodala ze jest to but mierzony dlatego widac roznice pomiedzy prawym a lewym... co dla mnie jest jak najbardziej naturalne. dzis ostrzymalam informacje ze rekalmacja jest nieuzasadniona!! buty sa firmowe, kupujac je w lutym chodzilam w nich kilka zimowych miesiecy. co teraz zrobic? czy zlozyc kolejna reklamacje?
bardzo prosze o porade

#24 Guest_maja__0

Guest_maja__0
  • Goście

Napisano 18 styczeń 2011 - 14:57

Witam, mam problem z uznaniem mojej reklamacji w sklepie odzieżowym. W ciągu 2 tygodni sklep ten nie poinformował mnie o decyzji jaką podjął. Zostałam powiadomiona 4 dni po czasie. Dlatego chciałam aby sprzedawca oddał mi pieniądze za reklamowany towar, ponieważ w dokumencie reklamacyjnym życzeniem moim był właśnie zwrot gotówki. Sklep nie zgodził się na moje warunki, ponieważ stwierdził że dokument w tej sprawie przyszedł do niego 3 dni za późno, ale data wystawienia tego orzeczenia nie przekraczała 2 tygodni. Zatem czy klient musi zostać poinformowany w ciągu 2 tygodni, czy liczy się data wystawienia decyzji o uznaniu bądź nieuznaniu reklamacji, a jeśli pismo to dojdzie do sklepu później, to czy klient nie ma już prawa do uznania reklamacji. Dziękuję za pomoc.

#25 Guest_reklamacja obuwia

Guest_reklamacja obuwia
  • Goście

Napisano 18 styczeń 2011 - 15:41

Dokonałem zakupu butów i po około trzech miesiącach wypadły przelotki jak tylko to sie stało po około tygodniu od wypadnięcia zawiozłem buty do reklamacji -sprzedawca twierdził,że pierwsza jest naprawa. Buty zostały naprawione ale ponownie po miesiącu przelotki wypadły. ponownie udałem się do sklepu z reklamacja zaznaczyłem w dokumencie reklamacji ,ze domagam się albo wymiany na nowe wolne od wad albo zwrotu pieniedzy-nadmieniam iz zostało to odnotowane w jaki sposób chce by reklamacja była zalatwiona.W terminie ustawowym 14 dni nie dostałem żadnej odpowiedzi czy i w jaki spośób ropatrzono reklamacje. Zadzwoniłem sprzedawca twierdził ,że na rozpatrzenie reklamacji ma 14 dni roboczych a moje buty zostały przesłane do naprawy. Nadmieniam iż w sumie buty kupiłem pół roku temu do chwili obecnej nie mogłem z nich korzystać przez ponad dwa miesiące. Dodatkowo każdy wyjazd do sklepu wiąże sie z koniecznoscia pokonaniaokoło 120km w jedna strone. Biorąc to wszystko pod uwagę i to na jak wielkie niedogodnosci naraził mnie zakup tych wadliwych butów poinformowalem pisemnie ,ze odstępuję od umowy kupna butow powołując sie na niezgodność towaru z umową. Prosze o wskazanie ewentualnych dalszych kroków z gory dziekuje za pomoc.

#26 Guest_bb

Guest_bb
  • Goście

Napisano 05 kwiecień 2011 - 13:26

gfb

#27 Guest_D.

Guest_D.
  • Goście

Napisano 05 kwiecień 2011 - 13:30

Witam,

oddałam do reklamacji po raz drugi buty, niestety zgłosiłam reklamację po upływie 2 miesięcy po jej zauważeniu (może głupie wytłumaczenie, ale po pierwsze nie wiedziałam, że mam taki termin, po drugie akurat zaczynała się marna pogoda i buty przestały być mi potrzebne, ateraz skoro jest juz coraz cieplej chciałam je znowu zacząć nosić).

chcę napisać odwołanie od reklamacji, na co najlepiej się powołać, czy mam jakąś sznasę na naprawę.

będę wdzięczna za pomoc,
pozdrawiam,
D

#28 Guest_MW

Guest_MW
  • Goście

Napisano 05 kwiecień 2011 - 19:37

Witam,

oddałam do reklamacji po raz drugi buty, niestety zgłosiłam reklamację po upływie 2 miesięcy po jej zauważeniu (może głupie wytłumaczenie, ale po pierwsze nie wiedziałam, że mam taki termin, po drugie akurat zaczynała się marna pogoda i buty przestały być mi potrzebne, ateraz skoro jest juz coraz cieplej chciałam je znowu zacząć nosić).

chcę napisać odwołanie od reklamacji, na co najlepiej się powołać, czy mam jakąś sznasę na naprawę.

będę wdzięczna za pomoc,
pozdrawiam,
D


Ustawa o szczególnych warunków sprzedaży konsumenckiej
Art. 9.
1. Kupujący traci uprawnienia przewidziane w art. 8, jeżeli przed upływem dwóch miesięcy od stwierdzenia niezgodności towaru konsumpcyjnego z umową nie zawiadomi o tym sprzedawcy. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie zawiadomienia przed jego upływem.

Nie należy ujawniać sprzedawcy faktu, kiedy stwierdziła Pani powstanie wady obuwia. Raczej sprzedawca o to nie zapyt., bo sam nie będzie w stanie wykazać, kiedy rozpoznała Pani powstanie wady.

#29 Guest_AKL

Guest_AKL
  • Goście

Napisano 23 czerwiec 2011 - 15:07

Witam!
Proszę o poradę. Zakupiłam w sklepie internetowym pralkę. To był mój pierwszy błąd. Drugi nie otwarłam pralki przy kurierze (dziecko płakało kurier się spieszył) 15 min. po wyjściu kuriera odpakowałam pralkę, z góry ściągnęłam karton okazało się że jest pęknięta. Zgłosiłam to kurierowi i spisaliśmy protokół. Firma nie uznała reklamacji bo nie otwarłam paczki przy kurierze. Przekazali protokół firmie kurierskiej. I moje pytanie co teraz odwołać się od reklamacji? Na jakieś podstawie? Czekać na decyzję firmy kurierskiej a jeśli też nie uznają reklamacji. Kurde nakręcam się ale czy to oznacza że straciłam 1400 zł? Proszę pomóżcie jestem przerażona :-(

#30 Guest_g.zmij

Guest_g.zmij
  • Goście

Napisano 24 czerwiec 2011 - 10:35

Witam
Problemy z reklamacją to chleb codzienny. Właściciel sklepu, kupuje po kilka par a modelu, w większości sprzedaje obuwie już mierzone przez sto albo więcej osób, ponieważ z danego rozmiaru ma tylko jedną parę butów. Bez względu na to czy buty są sportowe czy nie oraz bez względu na to czy producent opisał w regulaminie reklamacji lub jakichś innych bredniach - jakie są zasady zgłaszania i przyjmowania reklamacji, należy pamiętać że:
1. osoba fizyczna kupująca buty jest objęta ochroną praw konsumenta!
2. prawo konsumenckie zabrania modyfikacji przepisów o gwarancji na niekorzyść klienta konsumenta a modyfikacja lub wyłączenie rękojmi jest zawsze pozbawione mocy prawnej.
3. konsument odpowiada tylko i wyłącznie za skutki niewłaściwego używania obuwia i to w wypadku gdy sprzedawca lub producent poczynił takie zastrzeżenia - czyli w praktyce załączył do butów instrukcję obsługi.
4. wady materiału, sposobu wykonania, projektu buta, niewłaściwego transportu do sklepu lub hurtowni - obciążają producenta;
5. wady w przechowywaniu (często ważne) zużyciu lub uszkodzeniu obuwia w trakcie mierzenia go w sklepie - obciążają właściciela sklepu.
6. reklamacje należy złożyć w terminie i najlepiej przed jej złożeniem udać się do szewca, który oceni przyczynę zniszczenia lub uszkodzenia buta.
7. należy żądać ksero reklamacji z dowodem potwierdzającym jej złożenie.
8. informacja udzielana przez pracownika sklepu że udzielą Państwu odpowiedzi jest nieprawdziwa - maja obowiązek naprawić szkodę, lub odmówić przyjęcia reklamacji (jeśli to Państwo zniszczyli but. Jeśli nie mają podstaw do odrzucenia reklamacji powinni w terminie 2 tygodni od dnia złożenia reklamacji naprawić buty lub zwrócić pieniądze.
9. Jeśli powstaje problem - proszę się zgłosić do prawnika - sklep zapłaci koszty zastępstwa.
10. Rękojmia - jest za wady produktu i dla konsumenta trwa dwa lata od daty zakupu.
11. gwarancja - może poważnie rozszerzać to co w przepisach prawa, trwa minimum 2 lata od daty zakupu i nie może być modyfikowana na niekorzyść konsumenta.

Konsumentów z okolic Bielska-Białej zapraszam na stronę www.kancelaria-zmij.pl

#31 Guest_MW

Guest_MW
  • Goście

Napisano 24 czerwiec 2011 - 18:01

Jak dokładnie brzmiała treść protokołu sporządzonego z kurierem?
Czy opakowanie, w którym pralka była przewożona było naruszone?

#32 Guest_AKLAKL

Guest_AKLAKL
  • Goście

Napisano 24 czerwiec 2011 - 19:15

Dopiero teraz zauważyłam że w protokole przy uszkodzenie opakowania krzyżyk jest zaznaczony przy tak (nie ma zaznaczone czy rozerwane,rozdarte itp.) i nie. Proszę o mail prześlę Panu kopię. Pozdrawiam i dziękuję za zainteresowanie sprawą.

#33 Guest_MW

Guest_MW
  • Goście

Napisano 24 czerwiec 2011 - 19:28

Proszę kopię protokołu z zasłoniętymi danymi osobowymi wrzucić na forum.

#34 Guest_AKLAKL

Guest_AKLAKL
  • Goście

Napisano 24 czerwiec 2011 - 19:45

Mama nadzieję że się uda.
59a17e043e52a2b4m.jpg

#35 Guest_MW

Guest_MW
  • Goście

Napisano 24 czerwiec 2011 - 20:25

niestety skan protokołu jest nieczytelny.

#36 Guest_AKLAKL

Guest_AKLAKL
  • Goście

Napisano 24 czerwiec 2011 - 20:29

Co mogę zrobić?
protokolpralka1.jpg

#37 Guest_MW

Guest_MW
  • Goście

Napisano 24 czerwiec 2011 - 20:34

Proszę przesłać pełnowymiarowy skan dokumentu.

#38 Guest_AKLAKL

Guest_AKLAKL
  • Goście

Napisano 24 czerwiec 2011 - 20:39

http://images41.foto...094250fb4ff.jpg

#39 Guest_Michał

Guest_Michał
  • Goście

Napisano 14 lipiec 2011 - 13:21

Witam,
Mam problem z rekalamacją brodzika prysznicowego. Rozpakowałem go około 2 tyg po zakupie w Castoramie - remont całego mieszkania wcześniej montowałem inne rzeczy. Po otwarciu okazało się, że brodzik był już montowany i używany prawdopodobnie na ekspozucji w sklepie. Stelaż źle przykręcony do brodzika, uszkodzenia mechaniczne (nadłamane plastikowe rogi obudowy, plastikowe zaczepy), wszędzie ślady silikonu. Niby sprawa ewidentna ale producent nie chce uznać reklamacji twierdząc, że nie ma takiej możliwości, żeby brodzik był już używany. Radzi żebym oczyścił go z silikonu i używał, a uszkodzenia mechaniczne mogłem zgłosić tylko do 1 tygodnia i jest już po terminie. Castorama twierdzi, że to nie ich sprawa ponieważ oni sprzedają towar orginalnie zapakowany przez producenta (nie było tak zresztą jak z większością rzeczy u nich). Mój błąd polega na tym, że od razu nie sprawdziłem towaru w sklepie ale kupowałem wtedy kilkanaście różnych rzeczy.
Pytanie co mogę zrobić jeśli nie zadziałało odwołanie - Rzeczik konsumenta co jeszcze?. Z góry dziękuje za pomoc.

#40 Guest_MW

Guest_MW
  • Goście

Napisano 14 lipiec 2011 - 16:33

Witam,
Mam problem z rekalamacją brodzika prysznicowego. Rozpakowałem go około 2 tyg po zakupie w Castoramie - remont całego mieszkania wcześniej montowałem inne rzeczy. Po otwarciu okazało się, że brodzik był już montowany i używany prawdopodobnie na ekspozucji w sklepie. Stelaż źle przykręcony do brodzika, uszkodzenia mechaniczne (nadłamane plastikowe rogi obudowy, plastikowe zaczepy), wszędzie ślady silikonu. Niby sprawa ewidentna ale producent nie chce uznać reklamacji twierdząc, że nie ma takiej możliwości, żeby brodzik był już używany. Radzi żebym oczyścił go z silikonu i używał, a uszkodzenia mechaniczne mogłem zgłosić tylko do 1 tygodnia i jest już po terminie. Castorama twierdzi, że to nie ich sprawa ponieważ oni sprzedają towar orginalnie zapakowany przez producenta (nie było tak zresztą jak z większością rzeczy u nich). Mój błąd polega na tym, że od razu nie sprawdziłem towaru w sklepie ale kupowałem wtedy kilkanaście różnych rzeczy.
Pytanie co mogę zrobić jeśli nie zadziałało odwołanie - Rzeczik konsumenta co jeszcze?. Z góry dziękuje za pomoc.


Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej
Art. 3
3. Sprzedawca jest obowiązany zapewnić w miejscu sprzedaży odpowiednie warunki techniczno-organizacyjne umożliwiające dokonanie wyboru towaru konsumpcyjnego i sprawdzenie jego jakości, kompletności oraz funkcjonowania
głównych mechanizmów i podstawowych podzespołów.
Art. 4.
1. Sprzedawca odpowiada wobec kupującego, jeżeli towar konsumpcyjny w chwili jego wydania jest niezgodny z umową; w przypadku stwierdzenia niezgodności przed upływem sześciu miesięcy od wydania towaru domniemywa się, że istniała ona w chwili wydania.
Art. 7.
Sprzedawca nie odpowiada za niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową, gdy
kupujący o tej niezgodności wiedział lub, oceniając rozsądnie, powinien był wiedzieć.
To samo odnosi się do niezgodności, która wynikła z przyczyny tkwiącej w
materiale dostarczonym przez kupującego.
Art. 11.
Uprawnień unormowanych w niniejszej ustawie nie można wyłączyć ani ograniczyć
w drodze umowy zawartej przed zawiadomieniem sprzedawcy o niezgodności towaru
konsumpcyjnego z umową. W szczególności nie można tego dokonać przez
oświadczenie kupującego, że wie o wszelkich niezgodnościach towaru z umową lub
przez wybór prawa obcego.

Proszę powołać się w odwołaniu na wskazane powyżej przepisy.



Dodaj odpowiedź



  


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych