Skocz do zawartości


Towar uszkodzony kupiony na allegro


9 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_-praw-barteciak

Guest_-praw-barteciak
  • Goście

Napisano 28 kwiecień 2010 - 12:30

Witam,

Kupiłem przedmiot na allegro (to jest sklep), jako nowy. Gdy towar dotarł, okazało się że nie działa. Czy mogę zwrócić towar, i domagać się również zwrotu kosztów na przesyłki. To że moge zwrócić w sumie wiem, ale czy mogę domagać się zwrotu kosztów za przesyłki (które zresztą są zawyżone). Czy sklep może mi odmówić zwrot kosztów przesyłki. Po prostu towar nie został sprawdzony przed wysyłką i dlaczego ja mam ponosić dodatkowo koszty wysyłki?

Jeśli mogę domagać się zwrotu kosztów to czy moglibyście Państwo podać na jakie przepisy mam się powołać?

Z góry bardzo dziękuję za pomoc.

#2 Guest_MW

Guest_MW
  • Goście

Napisano 01 maj 2010 - 23:38

Jeżeli chce Pan odstąpić od umowy to ma Pan na to 10 dni od momentu doręczenia towaru i musi Pan złożyć na piśmie za potwierdzeniem odbioru oświadczenie o odstąpieniu od umowy zgodnie z ustawa o ochronie niektórych praw konsumentów. W takim wypadku nie musi Pan podawać powodu zwrotu towaru ale zwrot w tej sytuacji następuje na Pana koszt.
Może Pan jednak wystąpić zgodnie z art. 8 ust. 1 ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej o wymianę towaru na nowy egz. wad pozbawiony lub naprawę. Wysyłka następuje zgodnie z art. 8 ust. 2 ustawy za zwrotem poniesionych przez Pana kosztów. Zgodnie z art. 8 ust. 3 ustawy, jeśli sprzedawca nie odpowie na reklamację,to przyjmuje się, ze ją uznał. Zaś z art. 4 ust. 1 ustawy wynika domniemanie, że jeśli wada ujawniła się w trakcie 6 m-cy od nabycia to sprzedawca za nią odpowiada.
Jeżeli dostawa nastąpiła pocztą to dochodzą jeszcze kwestie ewentualnego uszkodzenia podczas przewozu, co trochę komplikuje sprawę.

#3 Guest_gość

Guest_gość
  • Goście

Napisano 14 grudzień 2010 - 15:47

Zakupiłam bluzkę na allegro. Towar przyszedł mi wprost z Hong Kongu. Oczywiście był on wadliwy. Po opisaniu wad do sprzedawcy dostałam maila zwrotnego z informacją że mogę go odesłać na adres Hong Kongu. Teraz pytanie, jeżeli sprzedawca i firma jest Polska to czy mają prawo wymagać kontaktu prawdopodobnie z producentem? Poza tym w jakim języku ewentualnie napisac reklamacje :D ? Proszę o pomoc

#4 Guest_MW

Guest_MW
  • Goście

Napisano 14 grudzień 2010 - 16:12

Zgodnie z art. 8 ust. 1 ustawy o szczególnych warunkach sprzedażny konsumenckiej swoje roszczenia może Pani kierować wprost do sprzedawcy. Tym samym zareklamowany towar powinien być przedstawiony sprzedawcy w Polsce. Zgodnie z art. 8 ust. 2 tej ustawy może Pani żądać zwrotu kosztów przesyłki, o ile reklamacja zostanie uznana.

#5 Guest_gość

Guest_gość
  • Goście

Napisano 26 czerwiec 2013 - 17:39

Witam
kupiłem z miesiąc temu telefon na allegro w opisie było ze wszystko sprawne i wg, w czasie użytkowania telefon niby był sprawny ale zacinal się trochę a po miesiącu użytkowania telefon padl mi aparat i nie da się tego naprawić bo przekroczylo by to wartość telefonu i co w takiej sytuacja mogę zrobić??

#6 Guest_bibi

Guest_bibi
  • Goście

Napisano 24 maj 2014 - 21:11

Czy ktoś mógłby odpowiedzieć konkretnie na przypadek opisany przez Gość_-praw-barteciak? Zakładamy, że towar jest niesprawny, a sprzedający zgodził się na zwrot kosztów, a nie wymianę lub naprawę. Czy sprzedający ma obowiązek zwrócić koszty pierwszej wysyłki i koszty odesłania towaru i na jakiej podstawie prawnej?



#7 Guest_Sprzedawaca-allegro

Guest_Sprzedawaca-allegro
  • Goście

Napisano 27 czerwiec 2014 - 09:37

Witam,

chcę przedstawić sytuację z drugiej strony - jestem sprzedawcą (przedstawicielem sklepu), sprzedającym tylko nowe rzeczy. Klient wrócił się do mnie, że sprzęt jest niesprawny oraz używany. Chce go zwrócić jako sprzęt wadliwy, ale nie do gwaranta (producenta) tylko do sprzedawcy z wymianą na nowy. Z mojego puntu widzenia sprawa wygląda ta - klient zamontował sprzęt, stwierdza wadliwość i odsyła (bez karty gwarancyjnej) żądając wymiany na nowy i zwrot kosztów za transport. Koszt rzędu 20zł, gdzie sami wysyłamy paczki dużo taniej (ale to nie ważne) nie dając dowodu zapłaty za wysyłkę. Zaparczywość klienta jest w tym momencie wygenerowała wszystkim koszty, ponieważ musieliśmy zwrócić towar do gwaranta. Serwis stwierdza, że sprzęt jest uszkodzony z winy niewłaściwego montażu. Gwarant obciąża nas za odesłanie sprzętu.

Dostajemy negatyw za sprzedaż bubla i przedłużenie się czasu reklamacji (a przesłanie towaru z punku do punku trwa), koszt 2-3 wysyłek oraz z niesprawnym sprzętem. Proszę o szczerą odpowiedź jak sprzedawca ma się zachować wg prawa oddać towar pieniądze czy żądać zwrotu pieniędzy za koszty?

 



#8 Guest_Halina

Guest_Halina
  • Goście

Napisano 23 marzec 2015 - 17:38

Witam
zakupiłam na allegro zestaw obiadowy.
Po rozpakowaniu okazało się że 12 części z 72 jest uszkodzonych, pęknięcia odpryski itp.porcelana wygląda jak trzeci gatunek.
W opisie sprzedającego nie ma ani słowa o jakichkolwiek uszkodzeniach.
Sprzedawca za bardzo nie chce uszkodzonych elementów wymienić ponieważ musiałby rozkompletować inną zastawę.Mogę jedynie zwrócić.
Proszę o informację na czyj koszt powinna być wysyłka?Dodam że zastawa waży ponad 30 kg więc koszty są nie małe a sprzedawca kosztów przesyłki nie ma zamiaru pokryć.
Proszę o pomoc.

#9 Guest_Michał

Guest_Michał
  • Goście

Napisano 31 styczeń 2017 - 11:59

Witam, zamówiłem na allegro kolumny głośnikowe jakimi są Voice Kraft 965B. Kolumny zamówiłem jako Nowe, ze sklepu RTV-HURT-DETAL . Wczoraj przywiózł mi kurier kolumny elegancko zapakowane. Zapłaciłem kurierowi kurier pojechał ja zacząłem rozpakowywać kolumny i zobaczyłem że kolumny wyglądają jak używane, wszędzie poobijane, kolumny się rozchodzą jakby były nie posklejane, okleina odchodzi wszędzie jakieś rysy. Zadzwoniłem do firmy sprzedającej sprzęt powiedziałem co się dzieje oni zaś kazali mi zadzwonić do kuriera, on przyjechał zadzwonił do firmy transportowej jego kierownik i on stwierdzili że to nie jest wada transportowa. Skontaktowałem się z firmą sprzedającą kolumny to powiedzieli mi że Oni mi towaru nowego nie przyślą ponieważ nie otworzyłem paczki przy kurierze. Powiedzcie mi Państwo czy mogę jakoś odzyskać pieniądze lub czy zdziałam coś aby mi przysłali nowy sprzęt a ten odeśle ? Nie znam za bardzo przepisów dlatego proszę o radę, z góry dziękuję.



#10 Guest_Robert

Guest_Robert
  • Goście

Napisano 20 sierpień 2017 - 20:07

zakupilem amplituner na allegro , zglosilem sprzedajacemu ze nie dzialaja 2 glosniki a raczej wyjscia tych glosnikow , same glosniki sa ok , sprzedajacy probuje mi wmowic ze to ja popsulem sprzet co moge zrobic bo sprzedajacy ani mysli odebrac swoj wadliwy towar Robert 





Dodaj odpowiedź



  


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych