Skocz do zawartości


Rozklejone buty - sklep nie chce uznać rękojmi


16 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_-praw-ahormanska

Guest_-praw-ahormanska
  • Goście

Napisano 16 styczeń 2010 - 20:53

Witam
Dnia 28 października 2009r. kupiłam kozaki znanej i ceniącej się podobno firmy BATA za jedyne 299zł. Po dwóch miesiącach noszenia na zmianę z innymi butami /dokładnie 11 stycznia br./ zauważyłam rozklejoną w znacznej części podeszwę w lewym bucie i zaczynającą się odklejac podzeszwę dookoła w prawym bucie. Udałam się z paragonem do sklepu, gdzie zakupiłam towar z żądaniem uznania rękomi, tj. w tym przypadku zwrotu gotówki lub wymiany na inne buty. Sprzedawca nie uznał mojego żądania, twierdząc, że nie ma czegoś takiego jak rękojmia od 2003r. może jedynie przyjać reklamację. Nie miałam wyboru i musiałam buty zostawić w trybie reklamacji i teraz mam czekać na decyzję rzeczoznawcy. Jednak takie postępowanie sprzedawcy naraża mnie na b. dużą niedogodność, bo w tym czasie gdy moja reklamacja będzie rozpatrywana nie mam w czym chodzić praktycznie. Dodatkowo nie zadowala mnie rozpatrzenie reklamacji w ten sposób, że buty zostaną sklejone /najprawdopodobniej kikpskim zresztą klejem/ i po kilku tygodniach noszenia znów się rozkleją i znów będę musiała je reklamować! Interesuje mnie tylko i wyłącznie zwrot gotówki lub w ostateczności wymiana. Co mogę w takim razie zrobić w tej sprawie?

#2 Guest_-praw-krzysztofowicz

Guest_-praw-krzysztofowicz
  • Goście

Napisano 16 styczeń 2010 - 21:25

Dzień dobry.

Proponuję poczytać tutaj:

http://www.federacja...y.php?story=390

"
Mamy prawo domagać się od sprzedawcy nieodpłatnej naprawy towaru albo wymiany. Wybór należy do nas, nie do sprzedawcy. Dopóki jest możliwa wymiana albo naprawa, nie możemy żądać zwrotu pieniędzy za wadliwy towar. Jeżeli wymiana nie jest możliwa, pozostaje nam naprawa. Zgłoszone przez nas żądanie stanowi zobowiązanie dla sprzedawcy. Nie może on zatem sam zadecydować, że zamiast wymiany towaru na nowy naprawi go bez naszej zgody. Sprzedawca nie będzie musiał wymieniać towaru na nowy tylko wtedy, gdy nie jest to możliwe albo wymaga nadmiernych kosztów i sprzedawca to udowodni.

Zwrotu pieniędzy możemy domagać się tylko wtedy, gdy niezgodność towaru z umową jest istotna i wystąpi choć jedna z następujących sytuacji:

• sprzedawca nie jest w stanie doprowadzić towaru do stanu zgodnego z umową poprzez wymianę ani naprawę, bowiem jest to niemożliwe lub wymaga nadmiernych kosztów;

• naprawa albo wymiana nie została wykonana przez sprzedawcę w odpowiednim czasie;

• naprawa albo wymiana naraża kupującego na znaczne niedogodności.

Oznacza to, że zwrotu pieniędzy od razu, bez żądania najpierw wymiany albo naprawy, możemy domagać się tylko w przypadku, gdy wymiana albo naprawa narażałyby nas na znaczne niedogodności. Gdy niezgodność towaru z umową nie jest istotna, możemy jedynie żądać obniżenia ceny.
"

Co ważne, jeżeli poniosła Pani koszty związane z koniecznością dostarczenia butów do sprzedawcy, to może Pani od sprzedawcy oczekiwać ich zwrotu.

Pozdrawiam
Krzysztof

#3 Guest_-praw-ahormanska

Guest_-praw-ahormanska
  • Goście

Napisano 16 styczeń 2010 - 22:25

Z powyższej odpowiedzi wynika że

z jednej strony nie mogę się domagać od razu zwrotu gotówki, bo sprzedawca zapewne sklei buty w ciągu przepisowych dwóch tygodni

a z drugiej strony moge się domagać zwrotu gotówki, bo naprawa albo wymiana naraża kupującego na znaczne niedogodności /takie, że przez dwa tygodnie nie mam fizycznie butów/, to są dla mnie duże niedogodności, bo nie po to wydałem 300 zł, żeby teraz czekać te dwa tygodnie.

Czego to dowodzi? Że sprzedawca w nieskończonośc może mi sklajać te buty, jak się będą rozlejały, a ja ciągle będę je wozić do reklamacji i czekać po dwa tygodnie.

Zatem: nadal jestm w punkcie wyjścia i nie wiem w końcu, czy ja mam prawa, czy nieuczycwy sprzedawca!



CYTAT(Krzysztofowicz @ 16.01.2010, 20:25) Dzień dobry.

Proponuję poczytać tutaj:

http://www.federacja...y.php?story=390

"
Mamy prawo domagać się od sprzedawcy nieodpłatnej naprawy towaru albo wymiany. Wybór należy do nas, nie do sprzedawcy. Dopóki jest możliwa wymiana albo naprawa, nie możemy żądać zwrotu pieniędzy za wadliwy towar. Jeżeli wymiana nie jest możliwa, pozostaje nam naprawa. Zgłoszone przez nas żądanie stanowi zobowiązanie dla sprzedawcy. Nie może on zatem sam zadecydować, że zamiast wymiany towaru na nowy naprawi go bez naszej zgody. Sprzedawca nie będzie musiał wymieniać towaru na nowy tylko wtedy, gdy nie jest to możliwe albo wymaga nadmiernych kosztów i sprzedawca to udowodni.

Zwrotu pieniędzy możemy domagać się tylko wtedy, gdy niezgodność towaru z umową jest istotna i wystąpi choć jedna z następujących sytuacji:

• sprzedawca nie jest w stanie doprowadzić towaru do stanu zgodnego z umową poprzez wymianę ani naprawę, bowiem jest to niemożliwe lub wymaga nadmiernych kosztów;

• naprawa albo wymiana nie została wykonana przez sprzedawcę w odpowiednim czasie;

• naprawa albo wymiana naraża kupującego na znaczne niedogodności.

Oznacza to, że zwrotu pieniędzy od razu, bez żądania najpierw wymiany albo naprawy, możemy domagać się tylko w przypadku, gdy wymiana albo naprawa narażałyby nas na znaczne niedogodności. Gdy niezgodność towaru z umową nie jest istotna, możemy jedynie żądać obniżenia ceny.
"

Co ważne, jeżeli poniosła Pani koszty związane z koniecznością dostarczenia butów do sprzedawcy, to może Pani od sprzedawcy oczekiwać ich zwrotu.

Pozdrawiam
Krzysztof

#4 Guest_Łukasz Nysztal

Guest_Łukasz Nysztal
  • Goście

Napisano 16 styczeń 2010 - 23:53

Sprzedawca jest związany Pani roszczeniem - czyli ma obowiązek bądź wymienić towar na nowy bądź w braku takiej możliwości zwrócić cenę zakupu. Nie ma możliwości dokonania naprawy. Jeśli dokona naprawy - proszę odmówić odbioru naprawionego obuwia.

Na pewno nie można tu mówić o nadmiernym koszcie dla sprzedawcy. W orzecznictwie to pojęcie zostało określone bardzo wąsko.

Niestety na 14-dniowy termin oczekiwania na rozpatrzenie zgłoszenia nie ma rady.

PS> również miałem ten sam problem z butami tego producenta. W moim przypadku nie robili jednak żadnego problemu - zwrot ceny zakupu nastąpił tego samego dnia, co zgłoszenie reklamacji.

#5 Guest_-praw-ahormanska

Guest_-praw-ahormanska
  • Goście

Napisano 17 styczeń 2010 - 15:57

Dziękuję za odpowiedź. Oczywiście tak zrobię, odmówię odbioru naprawionego obuwia. Ale co dalej, jak mam zmusić sprzedawcę, żeby jednak wymienił towar na nowy lub oddał gotówkę? Straszenie zgłoszeniem sprawy do Federacji konsumentów w tym przypadku nie pomogło!
Pozdrawiam



CYTAT(Admin-Łukasz @ 16.01.2010, 22:53) Sprzedawca jest związany Pani roszczeniem - czyli ma obowiązek bądź wymienić towar na nowy bądź w braku takiej możliwości zwrócić cenę zakupu. Nie ma możliwości dokonania naprawy. Jeśli dokona naprawy - proszę odmówić odbioru naprawionego obuwia.

Na pewno nie można tu mówić o nadmiernym koszcie dla sprzedawcy. W orzecznictwie to pojęcie zostało określone bardzo wąsko.

Niestety na 14-dniowy termin oczekiwania na rozpatrzenie zgłoszenia nie ma rady.

PS> również miałem ten sam problem z butami tego producenta. W moim przypadku nie robili jednak żadnego problemu - zwrot ceny zakupu nastąpił tego samego dnia, co zgłoszenie reklamacji.

#6 Guest_Łukasz Nysztal

Guest_Łukasz Nysztal
  • Goście

Napisano 17 styczeń 2010 - 18:38

Jeśli odmówi - w takim wypadku pozostaje powództwo do sądu.

#7 Guest_-praw-ahormanska

Guest_-praw-ahormanska
  • Goście

Napisano 17 styczeń 2010 - 21:08

Tak się zastanawiam, czy z powodu butów za 300 zł warto iśc do sądu. Pewnie w sądzie to ja musiałabym udawadniać, że " nie jestem wielbłądem", ostatecznie nie wiadomo, czy bym wygrała. Ich stać na dobrego prawnika, mnie nie. Chyba, że zechce mi pomóc Federacja konsumentów, do której także napisałam w tej sprawie.

#8 Guest_-praw-m_ka

Guest_-praw-m_ka
  • Goście

Napisano 18 styczeń 2010 - 14:34

CYTAT(ahormanska @ 17.01.2010, 20:08) Tak się zastanawiam, czy z powodu butów za 300 zł warto iśc do sądu. Pewnie w sądzie to ja musiałabym udawadniać, że " nie jestem wielbłądem", ostatecznie nie wiadomo, czy bym wygrała. Ich stać na dobrego prawnika, mnie nie. Chyba, że zechce mi pomóc Federacja konsumentów, do której także napisałam w tej sprawie.



Proszę zgłosić się do Miejskiego bądź Powiatowego (w zależności od tego gdzie Pani mieszka) Rzecznika Konsumentów. Jeżeli uzna to za zasadne, wystąpi w Pani sprawie.

#9 Guest_Jarek

Guest_Jarek
  • Goście

Napisano 03 luty 2012 - 14:11

Witam. Mam podobny problem i potrzebuję szybko pomocy.

Sprawa wygląda tak: Poszedłem do sklepu c&a i tak, jakbym w życiu nie kupił tam butów, tak zaryzykowałem i to zrobiłem. Panie ze sklepu zapewniały, że są ciepłe i przyszły w kolekcji zimowej, czy tam jesienno-zimowej.

Po pierwszym deszczu, buty się rozkleiły (obydwa). Nie minął nawet miesiąc od ich użytkowania. Oddałem je do reklamacji z żądaniem wymiany lub zwrotu gotówki. Towar został naprawiony, sklejony niechlujnie - na białej podeszwie został ślad z kleju. Przyjąłem je. Pochodziłem tydzień i znowu się rozkleiły.

Oddałem je tym razem naciskając na panią sprzedawczynię, by zaznaczyła dosyć wyraźnie, że interesuje mnie tylko wymiana. Bo buty nie są po to, żeby leżały w naprawie a służyły mi na moich nogach. Pani uznała to za oczywiste i wpisała tak jak prosiłem nie robiąc żadnego problemu.

Wczoraj zadzwoniłem do sklepu, Pani która odebrała powiedziała że reklamacja została pozytywnie rozpatrzona i mogę przyjechać do sklepu (tak zrozumiałem, że po pieniądze). Pojechałem tam dzisiaj. Po okazaniu dowodu reklamacji Pani stwierdziła, że buty są u szewca i mam przyjść jutro (termin jest do 6 lutego). Próbowałem z nią dyskutować na temat tego, że miałem dostać pieniądze z powrotem, a nie naprawione buty po raz kolejny. Było to podobne doświadczenie do rzucania grochem o ścianę. Krótko mówiąc powiedziała, że to nie jest jej problem i mam przyjść jutro odebrać buty.


Co mam zrobić w tej sytuacji? zignorowali moje prośby, buty po sklejeniu nie wyglądają już tak samo, bo jest to materiał skóropodobny i jest tak, jakby rozerwany przy podeszwie. Nie mam czasu chodzić po sklepach bo wyjeżdżam do Warszawy w niedzielę. Jeśli odmówię przyjęcia tych naprawionych butów bo to nie o to prosiłem, to co powinienem zrobić dalej?


Pozdrawiam serdecznie i dziękuję za wszystkie przydatne odpowiedzi!

#10 Guest_Karolina

Guest_Karolina
  • Goście

Napisano 21 styczeń 2014 - 14:47

Witam ja mam takie pytanie, złożyłam buty do reklamacji do Zalando a mianowicie odkleiła się z tyłu podeszwa !
Chciałam odzyskać pieniądze, bo wymian nie robią!
Oni zaoferowali mi 80 zł w ramach rekompesaty ! I sama musze sobie te buty skleić ;/
Czy jestem w stanie wywalczyć z nimi tą kwote jest to kwota 299 zł

Wysyłam zdjęcie obówia , jego historię, i odpowiedź jaką otrzymałam!




Bojszowy 13.01.2014
Karolina Lysko
Dąbrowskiej 21
43-220 Bojszowy

ZALANDO





REKLAMACJA
NUMER ZAMÓWIENIA: 10910000255525


Działając w oparciu o przepisy "ustawy o szczególnych warunkach sprzedarzy konsumenckiej oraz o zmianie kodeksu cywilnego" z dnia 27 lipca 2002r. (Dz.U.2002.141.1176), zachowując termin, o którym mowa w art, 9 w/w ustawy, zgłaszając niezgodnośc towaru z umową.

Na zakupionym w dniu 19 kwietnia 2013 roku obuwiu wyprodukowanym przez firmę LACOSTE wystąpiło rozklejenie się tyłu (podeszwy) w prawym bucie. Buty jak wyżej napisałem zakupione dnia 19 kwietnia 2013 roku przez internet (ZALANDO) z racji tego, że zapłaciłem za nie 299 zł szanowałem je i ubierałem okazyjnie.

Firma LACOSTE jest cenioną i znaną marką więc buty powinny wytrzymać parę lat a nie 10 miesięcy ( na sobie miałem je zaledwie 20 - 25 razy).

Ponieważ obuwie było użytkowane prawidłowo zgodnie z celem do, którego jest przeznaczony uważam, że ujawniona niezgodność towaru z umową nie wystąpiła z mojej winy!

W związku z powyrzszym, korzystając z uprawnień wynikających z art 8 w/w ustawy uznając, że wada jest istotna domagam się zwrotu pieniędzy!

Z poważaniem
Karolina Lysko





Szanowna Pani Karolino,

serdecznie dziękujemy za wysłanie wiadomości do Zalando.

Po zapoznaniu się z przesłanymi zdjęciami postanowiliśmy obniżyć Pani cenę artykułu o 80,00 PLN. Wymieniona kwota stanowiłaby rekompensatę kosztów naprawy artykułu.

W przypadku otrzymania pozytywnej wiadomości bezzwłocznie dokonamy przelewu powyższej kwoty na Pani konto.

Chętnie odpowiemy na dodatkowe pytania.

Serdecznie pozdrawiamy

Ewa Wojcik

#11 Guest_katajoo

Guest_katajoo
  • Goście

Napisano 25 październik 2018 - 08:00

A da się samemu w domu pokleić takie rozklejonego buta? Tanie były a nie chce mi się ani reklamowac ani iść do szewca, a chyba są jakies środki/preparaty?



#12 Guest_Gość

Guest_Gość
  • Goście

Napisano 25 październik 2018 - 09:38

A da się samemu w domu pokleić takie rozklejonego buta? Tanie były a nie chce mi się ani reklamowac ani iść do szewca, a chyba są jakies środki/preparaty?

Skleić możesz klejem biurowym lub szkolnym.

#13 Guest_oetadam

Guest_oetadam
  • Goście

Napisano 10 listopad 2018 - 20:46

A da się samemu w domu pokleić takie rozklejonego buta? Tanie były a nie chce mi się ani reklamowac ani iść do szewca, a chyba są jakies środki/preparaty?

 

Witam! Katajoo warto wybrać na domową naprawę butów nowy na rynku klej TADAM®. Jest on elastyczny, a dzięki swoim właściwościom służy do napraw różnych części butów: czubków, brzegów, zapiętków, obcasów, podeszw i cholewek. Zachęcam do zakupu i sprawdzenia jego mocy działania.

 

Gdyby pojawiły się pytania, chętnie na nie odpowiem.

 

Ekspert marki TADAM

tadam.com.pl



#14 Guest_Sroka

Guest_Sroka
  • Goście

Napisano 14 listopad 2018 - 22:45

A gdzie można kupić taki klej? Bo szczerze mówiąc jeszcze się nie spotkałam, albo po prostu nie rzucił mi się w oczy. 



#15 Guest_oetadam

Guest_oetadam
  • Goście

Napisano 24 listopad 2018 - 12:00

A gdzie można kupić taki klej? Bo szczerze mówiąc jeszcze się nie spotkałam, albo po prostu nie rzucił mi się w oczy. 

 

Witam! Sroka, klej TADAM® kupisz m.in. w kioskach, sklepach motoryzacyjnych, metalowych, oferujących farby oraz lakiery, marketach budowlanych i sklepach elektrycznych. Prowadzimy obecnie bardzo intensywną dystrybucję, więc powinien być coraz powszechniej dostępny także w pozostałych sklepach.

 

Gdyby pojawiły się pytania, chętnie na nie odpowiem.

 

Ekspert marki TADAM

tadam.com.pl



#16 Guest_akimov

Guest_akimov
  • Goście

Napisano 13 grudzień 2019 - 19:39

Nie lepiej skleic samemu w domu? Fajnie się sprawdza klej do butów tadam.



#17 Guest_figurka

Guest_figurka
  • Goście

Napisano 19 styczeń 2020 - 17:53

Nie lepiej skleic samemu w domu? Fajnie się sprawdza klej do butów tadam.

 

Kilka osób pisze o tym powyżej, więc nie tylko Ty tego kleju używasz. Oczywiście, że w takich wypadkach lepiej samemu skleić. 





Dodaj odpowiedź



  


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych