Skocz do zawartości


Jak wymienić samochód na gwarancji na wolny od wad


19 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_-praw-partenea

Guest_-praw-partenea
  • Goście

Napisano 02 lipiec 2010 - 17:48

W marcu tego roku kupiłam w salonie nowy, wymarzony samochód. Kiedy auto miało dwa miesiące, nagle podczas powrotu do domu coś się zaczęło złego dziać-samochód stracił przyspieszenie,mogłam jechać z prędkością 20 km/h, zapaliły się kontrolki awarii silnika i ASP OFF. Dojazd do serwisu w mieście wojewódzkim był niemożliwy,więc wezwałam Assistance i samochód pojechał na lawecie. W serwisie oglądano,sprawdzano i ostatecznie powiedziano....,, można jechać śmiało''. Dojechałam do domu, ale po dwóch dniach,przy próbie wyjazdu z garażu sytuacja się powtórzyła. Zapaliły się kontrolki na pomarańczowo i znowu trafiłam do serwisu na lawecie. Tym razem musiałam samochód zostawić..dwa dni sprawdzano i stwierdzono awarię komputera sterującego silnikiem. Zamówiono i obiecano rychłą wymianę. Po kilku dniach dzwonią z serwisu...po rozpakowaniu okazało się,że przyszedł niewłaściwy. Znowu zamawiają, tym razem na ,,iść'' prosto z Japonii, trafić do Warszawy, a potem do owego serwisu.Od ponad miesiąca mój nowiutki samochodzik stoi na placu w serwisie. Na 30.06. miał być w hurtowni w Amsterdamie. Dzwonię tego dnia i pytam co z tym komputerem....Serwis nic nie wie, czy jest i kiedy do nich dotrze. Dzwonię codziennie...dziś też. Kierownik serwisu dziś informuje mnie,że będzie w Amsterdamie 13.07. Kiedy w serwisie znowu nie wiadomo. Reasumując: ponad miesiąc samochód stoi nie naprawiony w serwisie, do 13.07. będzie już 1,5 miesiąca. Nowy,na gwarancji. Mam tego dość.Chcę odstąpić od umowy sprzedaży i zażądać wymiany na auto wolne od wad. Jak to zrobić, jakie pisma wystosować i do kogo? Bardzo proszę o pomoc i poradę,jak to przeprowadzić. Chcę skorzystać z prawa rękojmi i dostać sprawne,nowe,identyczne auto. Mam dość lekceważenia,niekompetencji i zwyczajnego olewania klienta przez serwis.

#2 Guest_Łukasz Nysztal

Guest_Łukasz Nysztal
  • Goście

Napisano 02 lipiec 2010 - 21:42

Z uwagi na to, że naprawa jest dla Pani wyjątkowo uciążliwa z uwagi na termin oczekiwania na części - ma Pani prawo złożyć u sprzedawcy roszczenie o wymiany towaru (samochodu) na nowy wolny od wad. Proszę powołać się na art. 8 ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej. Roszczenie w tym zakresie najlepiej złożyć na piśmie. Wzór takiego pisma był wielokrotnie zamieszczany na naszym forum.

#3 Guest_-praw-partenea

Guest_-praw-partenea
  • Goście

Napisano 03 lipiec 2010 - 06:50

CYTAT(Admin-Łukasz @ 2.07.2010, 20:42) Z uwagi na to, że naprawa jest dla Pani wyjątkowo uciążliwa z uwagi na termin oczekiwania na części - ma Pani prawo złożyć u sprzedawcy roszczenie o wymiany towaru (samochodu) na nowy wolny od wad. Proszę powołać się na art. 8 ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej. Roszczenie w tym zakresie najlepiej złożyć na piśmie. Wzór takiego pisma był wielokrotnie zamieszczany na naszym forum.

Dziękuję za szybką odpowiedź, proszę jednocześnie o pomoc w odszukaniu na forum wzoru pisma, które mam wystosować do sprzedawcy. Jaka jest szansa na otrzymanie nowego auta, jaka jest procedura postępowania? Serwis naruszył, moim zdaniem, 14-dniowy termin naprawy gwarancyjnej, jakie są tego konsekwencje? Samochód już miesiąc stoi na placu oczekując na naprawę, a ja czekam zwodzona ,,obietnicami'' kierownika serwisu.

#4 Guest_Łukasz Nysztal

Guest_Łukasz Nysztal
  • Goście

Napisano 04 lipiec 2010 - 10:09

W przypadku napraw gwarancyjnych nie ma żadnego ustawowego 14-dniowego terminu na naprawę. Jeśli same warunki gwarancji nie określają maksymalnego terminu naprawy to nawet jeśli naprawa trwa 30 dni to do gwaranta nie da się kierować żadnych roszczeń.

Proszę wystosować wezwanie następującej treści:

W związku z licznymi awariami pojazdu marki ............... nr VIN ..............., zakupionego w dniu ................ w oparciu o art. 8 ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej wzywam do wymiany pojazdu na nowy, wolny od wad.

Od dnia zakupu pojazd przebywa w serwisie łącznie .......... dni. W mojej ocenie serwis nie potrafi doprowadzić pojazdu do stanu zgodnego z umową. Dalsze oczekiwanie na naprawę pojazdu jest dla mnie wyjątkowo uciążliwe, bowiem ............................................
W tej sytuacji oczekuję na niezwłoczną wymianę samochodu na nowy, wolny od wad. W przypadku odmowy spełnienia mojego roszczenia zmuszona będę skierować sprawę na drogę postępowania sądowego.

#5 Guest_-praw-partenea

Guest_-praw-partenea
  • Goście

Napisano 04 lipiec 2010 - 11:46

CYTAT(Admin-Łukasz @ 4.07.2010, 9:09) W przypadku napraw gwarancyjnych nie ma żadnego ustawowego 14-dniowego terminu na naprawę. Jeśli same warunki gwarancji nie określają maksymalnego terminu naprawy to nawet jeśli naprawa trwa 30 dni to do gwaranta nie da się kierować żadnych roszczeń.

Proszę wystosować wezwanie następującej treści:

W związku z licznymi awariami pojazdu marki ............... nr VIN ..............., zakupionego w dniu ................ w oparciu o art. 8 ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej wzywam do wymiany pojazdu na nowy, wolny od wad.

Od dnia zakupu pojazd przebywa w serwisie łącznie .......... dni. W mojej ocenie serwis nie potrafi doprowadzić pojazdu do stanu zgodnego z umową. Dalsze oczekiwanie na naprawę pojazdu jest dla mnie wyjątkowo uciążliwe, bowiem ............................................
W tej sytuacji oczekuję na niezwłoczną wymianę samochodu na nowy, wolny od wad. W przypadku odmowy spełnienia mojego roszczenia zmuszona będę skierować sprawę na drogę postępowania sądowego.


Bardzo dziękuję za odpowiedź.Pismo już napisałam powołując się na dwie zgłoszone reklamacje,które do tej pory nie zostały zrealizowane. Obliczyłam,że samochód stoi w serwisie już 32 dni, w związku z czym uważam,że serwis nie działa prawidłowo. Zażądałam wymiany samochodu na wolny od wad i zaznaczyłam,że w przypadku braku możliwości wymiany na nowy,sprawny,odstąpię od umowy i wniosę o zwrot ceny zakupu i odebranie auta. Czy zrobiłam prawidłowo?
Martwią mnie dwie sprawy:
1. Kupując samochód dostałam tylko fakturę VAT, nie mam oddzielnej umowy kupna-sprzedaży.Czy fakturę należy traktować jako umowę?
2. Jeśli sprzedawca nie zgodzi się na wymianę auta i wyślę do nich pismo,że odstępuję od umowy, to jaką mam szansę,że odzyskam pieniądze? W salonie zawarłam też umowę ubezpieczenia auta. Koszt to 2300 zł. Na fakturze widnieje cena samochodu brutto-68200. Czy mam szansę na odzyskanie całej sumy,czyli koszt auta plus ubezpieczenie?
Samochód musiałam też zarejestrować, to też kilkaset zł.
Przez tak długi czas oczekiwania na naprawę kilkadziesiąt razy dzwoniłam do serwisu z pytaniem o postęp prac, kilkakrotnie jeździłam, to też koszty. Nie wspomnę już o straconych nerwach.

#6 Guest_Łukasz Nysztal

Guest_Łukasz Nysztal
  • Goście

Napisano 04 lipiec 2010 - 12:03

1. wystarczy faktura. Ma ona taką samą moc jak umowa.
2. ma Pani prawo domagać się zwrotu całej sumy i ubezpieczenia i kosztów rejestracji.

#7 Guest_-praw-partenea

Guest_-praw-partenea
  • Goście

Napisano 04 lipiec 2010 - 12:53

CYTAT(Admin-Łukasz @ 4.07.2010, 11:03) 1. wystarczy faktura. Ma ona taką samą moc jak umowa.
2. ma Pani prawo domagać się zwrotu całej sumy i ubezpieczenia i kosztów rejestracji.


Serdecznie Panu dziękuję. Jutro wysyłam do salonu pismo. Wyślę za zwrotnym potwierdzeniem odbioru,żeby mieć dowód, bo nie wiem,czy jak zawiozę osobiście, to postawią mi pieczątkę,że wpłynęło. Mam dość jeżdżenia do nich i pytania o swoje...za swoje ciężko zarobione pieniądze.
Proszę o jeszcze jedną radę. Czy żądając nowego auta wpisać od razu,że w przypadku odmowy skieruję sprawę do sądu? Gdzieś wyczytałam,że w przypadku odmowy wymiany nabywca może wysłać OŚWIADCZENIE O ODSTĄPIENIU OD UMOWY SPRZEDAŻY
ZE WZGLĘDU NA WADĘ FIZYCZNĄ NABYTEJ RZECZY. Jaka jest kolejność,aby było wszystko prawidłowo?

#8 Guest_gość

Guest_gość
  • Goście

Napisano 16 wrzesień 2010 - 18:12

Witam. Mam podobną sytuację tylko ze Skodą. Jaki jest finał Pani sprawy z wyminą samochodu. Pozdrawiam.

#9 Guest_uwaga wariaci

Guest_uwaga wariaci
  • Goście

Napisano 16 wrzesień 2010 - 20:38

bylo o tym w RMF FM na bydgoska liste ORA jest wpisany przestepca wariat i psychopata ma funkcje w komisji Slawomir Maciejewski bo o nim mowa na ulicy przed swoja kancelaria na Nowym Rynku 5 pobil do nieprzytomnosci klientke Zaraz potem sprzedal dom a sam zamknal sie w szpitalu psychiatrycznym gdzie udawal niepoczytalnosc Jest wariatem psychopata i zboczencem zostal wykluczony z zespolu adwokackiego ale wariat sie wyleczyl caly czas prowadzi kancelarie na Nowym Rynku 5 chyba cale Bydgoskie ORA razem z dziekanem tez ...maja ta kobieta musiala wyprowadzic sie z Bydgoszczy

#10 Guest_gość

Guest_gość
  • Goście

Napisano 22 marzec 2011 - 10:05

Mam bardzo podobną sytuację - tzn. w 2009 r. kupiłam w salonie nowego Forda Mondeo, w październiku 2010 r. samochód po raz pierwszy trafił do serwisu z powodu awarii silnika - który został wymieniony, niestety po tej wymianie samochód średnio raz w miesiącu trafia do serwisu z powodu kolejnych usterek:
- wymiana wtryskiwaczy
- wymiana świec żarowych
- wymiana koła zamachowego itd.
NIEKOŃCZĄCA SIĘ OPOWIEŚĆ, usterki te wystąpiły przy przebiegu 42 tyś. km.
Obecnie auto stoi w serwisie ponieważ nadal jest niesprawne.
Proszę o pomoc i odpowiedź na kilka pytań:
- czy mogę żądać wymiany auta na nowe na postawie art 8 ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej czy na postawie przepisów kc?
- czy takie żądanie należy kierować do Salonu w którym kupiłam auto czy do Ford Polska?
Nadmieniam że serwis który wymieniał silnik na piśmie oświadczył że auto jest w pełni sprawne.
BARDZO PROSZĘ O POMOC, gdyż 2-letnia gwarancja kończy mi się 5.04.2011 r.

#11 Guest_sjzs337

Guest_sjzs337
  • Goście

Napisano 25 sierpień 2013 - 15:54

KIA Sportage Zakupiłem ten samochód jako osoba fizyczna w lutym 2011 r. w salonie . Przez okres dwóch lat wszystko było w porządku, jednak zimą bieżącego roku zauważyłem powtarzającą się usterkę (wada ukryta). Otóż przy niskich temperaturach na wszystkich drzwiach samochodu pojawiają się dziwne pionowe wgniecenia o długości ok. 15 cm po zewnętrznej stronie drzwi w miejscu naklejenia mat wygłuszających, wgniecenia giną przy wyższych temperaturach. Usterkę zgłosiłem w serwisie KIA w marcu. Po upływie około 2-3 tygodni serwis poprosił, żebym przyjechał w celu pomierzenia grubości mat wygłuszających wewnątrz drzwi, ponieważ ich zdaniem kurczyły się one pod wpływem zimna i powodowały te widoczne wgniecenia. Również lakiernik świadczący usługi dla serwisu stwierdził, że po dłuższym czasie takiego kurczenia i prostowania się tych wgnieceń mogą one pozostać na stałe, ponieważ mogą się utrwalić i nie ginąć.
Od tamtej pory minęło już 5 miesięcy i nie ma żadnej decyzji w tej sprawie. Moje wielokrotne interwencje telefoniczne zarówno do serwisu, jak i głównej siedziby KIA MOTORS POLSKA w Warszawie nie przyniosły żadnych efektów. Również moja pisemna interwencja bezpośrednio do KMP listem polecony za potwierdzeniem odbioru nie doczekała się odpowiedzi. Ciągle słyszę tylko z serwisu, że czekają na odpowiedź z KMP i do czasu jej otrzymania nie mogą nic zrobić, a przedstawiciele KMP nie chcą ze mną rozmawiać ani obejrzeć samochodu.
W karcie gwarancyjnej są zapisy, że wszelkie usterki są naprawiane w ciągu 30 dni chyba, że wymaga to sprowadzenia części z zagranicy. Niestety wada w moim samochodzie nie została naprawiona w podanym terminie i tak naprawdę nie wiem na co czekam czy na części czy na wymianę samochodu, czy w rzeczywistości na nic.
Kiedy wreszcie dodzwoniłem się do KMP z pytaniem dlaczego do dzisiaj nie odpowiedzieli na pismo odebrane miesiąc temu, usłyszałem żebym napisał reklamacje z pytaniem dlaczego nie dostałem odpowiedzi. Ta sytuacja jest już po prostu śmieszna, a ja nie wiem co mam dalej robić.
Jednocześnie nadmieniam, że rozmawiałem z kilkoma osobami posiadającymi ten model samochodu i żadna z nich nie zauważyła takiego problemu ze swoim samochodem.

#12 Guest_grzegorz

Guest_grzegorz
  • Goście

Napisano 10 marzec 2018 - 06:30

witam

zakupiłem forda edge wersja wignale 2.0 tdci 2017 maj salon nówka

pierwsza awaria sierpien przebieg 4tys km pobyt w serwisie 1 miesiac 

po upływie 5 miesiecy ta sama usterka pobyt 1 tydzien po odebraniu auta  jazda nim 10 dni 

ta sama usterka auto stoi 7 dni dostaje telefon od kierownika serwisu zabrudzony układ paliwowy 

grzecznie panu tłumacze tankuje tylko na sieciowkach orlen bp statoil mam na to wszystkie fv 

kierowni serwisu tłumaczy mi ze mam zapłacic za czyszczenie układu paliwowego a ja mu tłumacze nie mam jednego auta nowego tylko kilka i tam jest wszystko ok a ford sie pier.... 

nigdy wiecej FORDA  na marginesie nie dostałem nawet samochodu zastepczego na okres naprawy



#13 Guest_adam

Guest_adam
  • Goście

Napisano 06 kwiecień 2018 - 22:30

nigdy wiecej opla, auto z salonu 4 mam m-ce, wady na powłoce lakierniczej na kilku elementach, chcą malować na gwarancji, ide do rzeczoznawcy i z tytułu rękojmi żądam obniżenia ceny auta za wady ukryte, nigdy więcej opla 



#14 Guest_Violetta

Guest_Violetta
  • Goście

Napisano 24 maj 2018 - 18:57

witam

zakupiłem forda edge wersja wignale 2.0 tdci 2017 maj salon nówka

pierwsza awaria sierpien przebieg 4tys km pobyt w serwisie 1 miesiac 

po upływie 5 miesiecy ta sama usterka pobyt 1 tydzien po odebraniu auta  jazda nim 10 dni 

ta sama usterka auto stoi 7 dni dostaje telefon od kierownika serwisu zabrudzony układ paliwowy 

grzecznie panu tłumacze tankuje tylko na sieciowkach orlen bp statoil mam na to wszystkie fv 

kierowni serwisu tłumaczy mi ze mam zapłacic za czyszczenie układu paliwowego a ja mu tłumacze nie mam jednego auta nowego tylko kilka i tam jest wszystko ok a ford sie pier.... 

nigdy wiecej FORDA  na marginesie nie dostałem nawet samochodu zastepczego na okres naprawy

Witam jak się zakończyła Pana sytuacja z samochodem , mam podobną z Ford Kuga, 4 awaria przejechane 6000 km



#15 Guest_Gość

Guest_Gość
  • Goście

Napisano 09 lipiec 2018 - 13:27

nigdy wiecej opla, auto z salonu 4 mam m-ce, wady na powłoce lakierniczej na kilku elementach, chcą malować na gwarancji, ide do rzeczoznawcy i z tytułu rękojmi żądam obniżenia ceny auta za wady ukryte, nigdy więcej opla 

Witam jak się zakończyła u Pana sprawa, mam nowy samochód i też problemy z lakierem korozja



#16 Guest_Grzegorz

Guest_Grzegorz
  • Goście

Napisano 17 lipiec 2018 - 18:54

Kupiłem Octavię 1.4 TSI po 10 dniach od odbioru i przejechaniu 900 km auto trafia do serwisu i brak ciśnienia na pierwszym cylindrze co dalej?

#17 Guest_Grzegorz

Guest_Grzegorz
  • Goście

Napisano 08 sierpień 2018 - 13:54

Kupiłem nowe auto na firmę (leasing).
Mam przejechane 2 tys. km.
Auto trafiło już kilka razy do serwisu celem usunięcia tej samej usterki.
Jak pod względem prawnym może wyglądać wyniana auta na nowe, wolne od wad?

#18 Guest_Krzysztof

Guest_Krzysztof
  • Goście

Napisano 09 sierpień 2018 - 15:19

Na jakiej podstawie mogę żądać wymiany samochodu na nowy, którego serwis nie potrafi naprawić od 7 miesięcy? Zaczął się psuć po 3 miesiącach i usterka mimo wielokrotnych (chyba 7) napraw nie została skutecznie usunięta. Problem w tym, że samochód jest w leasingu, a nie kupiony na osobę fizyczną. W zapisach umowy jest napisane, iż nie mogę odstąpić od umowy ani żądać wymiany na nowy. Ale może jest jakaś iskierka nadziei i ktoś znajdzie jakiś kruczek, który umożliwi mi skuteczne satysfakcjonujące mnie rozwiązanie.Bardzo proszę o pomoc.



#19 Guest_Piotr

Guest_Piotr
  • Goście

Napisano 12 sierpień 2018 - 16:20

Wymiany samochodu można dokonać na podstawie art. 560 k.c, Jeżeli rzecz sprzedana ma wadę, kupujący może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, sporządzić przedsądową opinie rzeczoznawcy, na podstawie wydanej ekspertyzy odstąpić od umowy, sprzedawca zobowiązany jest do zwrotu pieniędzy za samochód, jeżeli odmówi sprawę trzeba oddać do sądu, jeżeli otrzymamy środki pieniężne na konto, należy zawrzeć nową umowę na zakup innego samochodu



#20 Guest_Krzysztof

Guest_Krzysztof
  • Goście

Napisano 13 sierpień 2018 - 12:38

Czy powyższe ma zastosowanie w stosunku do zakupu n firmę, czy tylko na osobę fizyczną? W umowie i gwarancji mam napisane, że nie mogę odstąpić od umowy ani żądać wymiany samochodu na nowy.





Dodaj odpowiedź



  


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych