Skocz do zawartości


kontrola zarządcza


wróć do serwisu Księgowość 1167 odpowiedzi w tym temacie

#1121 Guest_Anka 70

Guest_Anka 70
  • Goście

Napisano 15 marzec 2012 - 12:24

No to niech działają Dołączona grafika)) i wytłumaczą jak w administracji zarządzać ryzykiem. Największe ryzyko to brak środków z równoczesnym wzrostem zadań

#1122 Guest_Adam_Nowak

Guest_Adam_Nowak
  • Goście

Napisano 15 marzec 2012 - 13:44

Czytałem o tym programie. Coś mi w nim nie pasuje. Jest za bardzo teoretyczny? Coś co załatwić można telefonem wymaga takich nakładów? Zasada realizowania poleceń służbowych jest dość powszechna. Jednym z konsultantów jest były Dyrektor MF - co się stało, że zmienił swoją profesję? Wiemy, że wiele zamieszania powstało w administracji może również przez tego Pana a teraz konsultuje ?Nie polecam tego produktu.

dziękuję za wyrażenie opinii :-)szkoda, ze tylko na podstawie przeczytania opisu a nie na bazie korzystania z programuale może jest ktoś, kto korzysta z tego programu?

#1123 Guest_Jan Kowalski

Guest_Jan Kowalski
  • Goście

Napisano 15 marzec 2012 - 20:31

Poproś koleżankę lub kolegę z pracy.Wszyscy zwietrzyli w samorządach to, że można od nich wyrwać kasę. Wiele jest takich różnych firm odkrywczych inaczej. Nie jestem zwolennikiem wydawania pieniędzy na takie cele - kłania się celowość wydatkowania środków publicznych. Dodał bym również do tego audyt.

#1124 Guest_Monia

Guest_Monia
  • Goście

Napisano 19 marzec 2012 - 20:00

Dlaczego audyt też?

#1125 Agnieszka

Agnieszka

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 3608 postów

Napisano 20 marzec 2012 - 12:43

A chociazby dlatego,ze taki audytor w urzedzie to jakaś porazka,zamiast wskazywac pożądane kierunki zmian i dążeń w działaniach urzędu aby urząd stał się bardziej nowoczesny,lepiej wykonywał swoje zadania,jakze nowoczesne,inne.....to oni tylko czyhają żeby "złapać" że coś 50 lat temu tak było a teraz się ktos wychyla i to zmienia

#1126 Guest_Jan Kowalski

Guest_Jan Kowalski
  • Goście

Napisano 20 marzec 2012 - 18:40

I tak w wielu wypadkach jest jak to właśnie Agnieszka napisała. Czytałem opracowanie pokontrolne NIK (z rejonu Gdańska) i tam wskazane to było wprost: KRÓL JEST NAGI i ci nieomylni są najczęściej tak samo omylni jak każdy urzędnik więc dlaczego ich mamy gloryfikować skoro na to nie zasługują ... a piętnować tych co w tym zwariowanym świecie i nieładzie organizacyjnym zafundowanym przez ustawodawcę się odnaleźć ...

#1127 Guest_bergamotka

Guest_bergamotka
  • Goście

Napisano 21 marzec 2012 - 08:45

może mi ktoś podpowie, czy jak jednostka z podsektora samorządowego dobrowolnie opracowuje plan działalności, chociaż nie ma ustawowego obowiązku, to czy może ten plan sporządzać np. do końca roku, a nie jak w ustawie do końca listopada, a co z publikacją w bip-ie?

#1128 Guest_Marcin Dublaszewski

Guest_Marcin Dublaszewski
  • Goście

Napisano 25 marzec 2012 - 22:19

Do kiedy Dyrektor szkoły musi złożyć oświadczenie o stanie kontroli zarządczej, jeśli organ założycielski nie wyznaczył konkretnego terminu?? Czy tak jak mówi ustawa o finansach publicznych do końca kwietnia, czy jeszcze są jakieś inne przepisy wskazujące termin?

W samorządzie nie ma obowiązku ustawowego - jak nikt z organu nie zwróci się z takim poleceniem to nie ma takiej potrzeby - chyba, że na własny użytek.

Tamat rozpoczety w 2010r., ale mam nadzieję aktualny. Chciałabym zapytac czy ktos mógłby podzielic sie ze mna informacjami na temat stanu kontroli zarzadzczej w swojej jednostce, a właściwie chodzi mi o samo zarzadzanie ryzykiem. Czy jest u Was powołana osoba która pełni rolę pełnomocnika ds. zarzadzania ryzkiem? Jesli tak to czy ukonczył jakieś szkolenia? Czy tworzycie mapy ryzyka? PRosze o informcje. Bedę niezmiernie wdzięczna

Pełnomocnik powinien sporządzić procedurę zarządzania ryzykiem (identyfikacja, opis, wartościowanie, reakcja), następnie koordynować tworzenie rejestrów w komórkach organizacyjnych, potem zebrać to w całość i przedstawić kierownikowi. W kolejnych cyklach przeglądać regulacje ZR oraz koordynować proces tworzenia dokumentacji i zarządzania ryzykami.

pozdrawiam

Marcin Dublaszewski

#1129 Guest_Oliwia

Guest_Oliwia
  • Goście

Napisano 27 marzec 2012 - 16:36

Witam, niedawno trafiłam w internecie na stronę twoje raporty, jest to narzędzie do twożenia analiz i zestawień z wielu zmiennych. Czy ktoś może mi coś o nim powiedzieć lub zna podobne?

#1130 Guest_Jan

Guest_Jan
  • Goście

Napisano 10 lipiec 2012 - 11:17

Witam - prosze o pomoc - jestem od niedawna kierownikiem Referatu Organizacyjnego w jednostce samorządu terytorialnego - mam problem w wypełnieniem jedenej z tabel kontroli zarządczej - Zakres przedmiotowy zadań realizowanych w Urzędzie, gdzi emma podać nazwę funkcji, opisać jej charakterystykę i zakres przedmiotowy zadań realizowanych w ramach tej funkcji. Czy ktoś już opracowywał coś takiego?

#1131 Edzia

Edzia

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 7101 postów
  • LokalizacjaKresy

Napisano 10 lipiec 2012 - 16:26

Ale tabelki to już sobie sami wprowadzaliście.

#1132 Guest_Dobromir

Guest_Dobromir
  • Goście

Napisano 29 sierpień 2012 - 14:24

Mam pytanie, dla średniej wielkości Urzędu Gminy (30 pracowników), rejestr ryzyka robi każdy pracownik czy tylko kierownicy referatów? I minimum ile ryzyk powinien zawierać taki rejestr?

#1133 Edzia

Edzia

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 7101 postów
  • LokalizacjaKresy

Napisano 29 sierpień 2012 - 16:04

TO POWINNIŚCIE MIEĆ UREGULOWANE W KONTROLI ZARZĄDCZEJ.

#1134 Guest_Dobromir

Guest_Dobromir
  • Goście

Napisano 30 sierpień 2012 - 07:39

No właśnie chcę to uregulować ale czym się kierować?

#1135 Edzia

Edzia

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 7101 postów
  • LokalizacjaKresy

Napisano 30 sierpień 2012 - 17:51

Tym żeby było to zrobione dokładnie. Ja bym uregulowała to tak, że robią to kierownicy referatów. Identyfikują ryzyko w wydziale, analizują ryzyko, przeprowadzają ocenę zidentyfikowanego ryzyka w wydziale.

#1136 Guest_Dobromir

Guest_Dobromir
  • Goście

Napisano 04 wrzesień 2012 - 09:00

Ale jak to robią? Czy tylko dla siebie czy z tej wiedzy powinien korzystać cały urząd. Jak przekazywać te informacje, w jaki sposób weryfikować czy wszystkie zadania wynikające z tego ryzyka zostały wykonane? W jaki sposób akceptować i oceniać wykonanie zadań związanych z brakiem akceptacji ryzyka? Robić narady, umieszczać Intranecie czy zakupić oprogramowanie do zarządzania? Czy wypełnić Excela i schować do szuflady :-)?

#1137 Edzia

Edzia

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 7101 postów
  • LokalizacjaKresy

Napisano 04 wrzesień 2012 - 16:07

Z tego korzysta Wójt Gminy mu się wszelkie dokumenty przekłada. Ja u siebie mam wprowadzoną politykę zarządzania ryzykiem i za pomocą tabeli dokonuje oceny ryzyka i dokumentuje przeprowadzone działania.Zapytam byłaś może na jakimś szkoleniu?

#1138 Guest_Dobromir

Guest_Dobromir
  • Goście

Napisano 06 wrzesień 2012 - 12:37

ok, ale dajesz Wójtowi kartki papieru, arkusze czy w innej formie? bo papierowo to dużo biurokracji :-)dokonujesz ocenę ryzyka i dokumentujesz sama, za pracowników?to po co to wszystko robić, przecież to fikcja?czy robią to pracownicy?jak się komunikujecie i jak zlecacie zdania i je akceptujecie, jeżeli ryzyko nie jest na akceptowalnym poziomie?

#1139 Edzia

Edzia

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 7101 postów
  • LokalizacjaKresy

Napisano 06 wrzesień 2012 - 16:55

Niestety nie pracuje przy Wójcie :DU mnie jest w jednostce razem z pracodawcą dokonujemy oceny ryzyka.Już widzę jak moi pracownicy to robią.

#1140 Guest_Dobromir

Guest_Dobromir
  • Goście

Napisano 10 wrzesień 2012 - 09:50

to trochę taka "fikcja".bez dobrych narzędzi ciężko chyba zrobić coś poprawnie i dodatkowo, żeby służyło urzędowi i pracownikom



Dodaj odpowiedź



  


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych