Skocz do zawartości


Zdjęcie

Kompendium: silnik diesla Renault 1.9 dTi/dCi. Wady, zalety, słabe punkty, eksploatacja, modyfikacje, gaz LPG


31 odpowiedzi w tym temacie

#1 Admin Moja Firma

Admin Moja Firma

    Zaawansowany użytkownik

  • Administratorzy forów
  • 102657 postów

Napisano 26 maj 2011 - 14:44

Komentarz do artykułu: Kompendium: silnik diesla Renault 1.9 dTi/dCi. Wady, zalety, słabe punkty, eksploatacja, modyfikacje, gaz LPG

#2 Guest_właściciel dti

Guest_właściciel dti
  • Goście

Napisano 26 maj 2011 - 14:44

co za głupoty wypisuje autor o awaryjnej turbinie, w domu posiadamy dwa samochody z silnikiem dti jeden od nowości: megane 1,9 dti który obecnie ma przejechane prawie 200 tyś.km drugi to clio dti o przebiegu na liczniku ponoć :) 180tyś, w i nigdy nie było jakichkolwiek problemów z wtryskiwaczami lub turbo, faktem jest że rozrząd jest bardzo drogi ale za to spalanie w megance jest śmiesznie niskie mierzyłem kilka razy tankowanie do pełna i wyliczanie średniej przy ponownym tankowaniu)średnia wychodziła mi od 5,3 do 5,6 litraZresztą artykuł wydaje sie żywcem skopiowany z auto-świat pt.Renault Laguna 1.9 dTi - Głośna, ale trwalsza niż dCisprawdzcie sobie w wyszukiwarce :)

#3 Guest_Matee

Guest_Matee
  • Goście

Napisano 26 maj 2011 - 20:39

Ciesz się, że nie masz z nimi problemów, ale najpierw zanim skomentujesz przeczytaj dokładnie tekst."A przy odpowiedniej eksploatacji otrzymujemy całkiem udaną jednostkę, która ma swoje problemy ale u wielu użytkowników sprawuje się bez zastrzeżeń."Czytanie ze zrozumieniem się kłania :)To że Ty nie masz z nimi problemów nie znaczy, że takowe nie istnieją.A artykuł traktuje właśnie o takich problemach w eksploatacji.Wiem, że jako właściciela Cię to boli, że nie ma pochwalnych peanów o Twoim silniku, ale szczerze mówiąc spodziewałbyś się takich o jednostce dCi...?EDIT:Jednak słabo u Ciebie z tym czytaniem, zerknąłem sobie i nie żadnych podobieństw pomiędzy tymi artykułami, nie wiem co ma piernik do wiatraka. Za to apropo Twojego zdziwienia co do awaryjności, to w obu artykułach są wytknięte ewidentne wady tych jednostek.Ja wiem, że swojego się broni ale warto czasem spojrzeć krytycznym okiem również na własne auto.BTW, niezłą kryptoreklamę tutaj uskuteczniasz.

#4 Guest_Kulfonix

Guest_Kulfonix
  • Goście

Napisano 11 lipiec 2011 - 09:06

Sprawdziłem w wyszukiwarce i nie widzę żadnych podobieństw. A to jakie masz samochody w domu to wybacz, ale ekspertem cię nie czyni, takie anegdotki to przy piwie można sobie opowiadać że "szwagier ma i się nie psuje". Liczy się statystyka: pogadaj z jakimś mechaniorem i zapytaj się, jakie cuda dzieją się ogółowi ludzkości przy tym silniku.Zobacz sobie zresztą raport TUVu za 2011 rok, Renault tam stawkę zamyka na szarym końcu.

#5 Guest_Boob

Guest_Boob
  • Goście

Napisano 16 wrzesień 2011 - 21:11

Odpowiadam ---- 1,9 dci to REWELACJA Piszesz bzdury o pompach wtryskach i turbinach a raport TUV to dla ciołków co nie mają pojęcia o motoryzacji Jak można opiniować silnik nie-posiadając go to dopiero osioł

#6 Guest_robi

Guest_robi
  • Goście

Napisano 16 wrzesień 2011 - 21:32

1,9 dci to super jednostka POSIADANIE !!!!! samochodu czyni cię jego ekspertem !!!!!!!!!!!!! jeszcze raz posiadanie samochodu czyni cię ekspertem Ktoś kto posiada samochód i robi nim 200tyś ma pojęcie o danym samochodzie w przeciwieństwie do czytacza internetu i czytacza raportów sponsorowanych firm

#7 Guest_spokoloco

Guest_spokoloco
  • Goście

Napisano 19 wrzesień 2011 - 23:11

Boze, człowieku, co za bełkot - opanuj się, albo uciekaj na żabojadzkie.pl.

#8 Guest_vito

Guest_vito
  • Goście

Napisano 13 październik 2011 - 22:49

Większych głupot nie czytałem !!! Kupiłem we Francji swojego Scenica z przebiegiem 67000 km , zrobiłem nim 240000 , czyli na zegarze miał ponad 300000 i oprócz podstawowych wymian klocków , filtrów , oleju itp , nie robiłem przy nim nic ! Powtarzam : NIC !!! Ps. Sąsiad , który go odkupił , jest zachwycony .

#9 Guest_siki

Guest_siki
  • Goście

Napisano 01 grudzień 2011 - 18:27

No nie zsikaj się czasem :)

#10 Guest_przemozo

Guest_przemozo
  • Goście

Napisano 20 grudzień 2011 - 18:52

hej mam scenica 1.9dti już dwa lata kupiłem z przebiegiem około 200000 mało jeżdżę ale zrobiłem nim 30 tysi i jak narazie o dziwo jak na francuza bez zarzutu. Jedyną wadą to blachy,strasznie podatne na korozję.

#11 Guest_Marcin

Guest_Marcin
  • Goście

Napisano 23 marzec 2012 - 12:41

Silnik dTi ma ogromny potencjał tylko tzreba wiedziec od czego zacząć - Po pierwsze primo :) Jesli masz Lagune dTi to wymieniasz koncowki wtryskow na na Boscha tzw 0,216 a potem program i masz lekko ponad 130 Koni oraz , oraz momen powyzej 300nm, jesli zaś masz Megane/Scenic wymieniasz koncowki oraz montjesz duzy intercooler ( najlepiej z jakiejs Laguny) + program = osiagniesz to samo co w Lagunie. Jesli masz CLI0 to aby osiagnac dobry wynik potrzebujesz: wieksze koncowki wtrysków (standard) Intercooler ( bo go nie masz w ogole) + program i mocne heble bo CLIo bedzie zadupcalo jak wsciekle..... :) Pozdro

#12 Guest_gość

Guest_gość
  • Goście

Napisano 01 kwiecień 2012 - 14:07

Artykuł jest fajnie napisany i odkrywa problemy z jakimi musi liczyc sie przyszly uzytkownik 1.9dci. silnik jest ekonomiczny ale tez delikatny. nie sluzy mu jazda na krotkich dystansach, turbiny sa slabe. dzialaja one dluzej jesli uzytkujemy auto na trasach a nie w miescie.

#13 Guest_gość

Guest_gość
  • Goście

Napisano 02 kwiecień 2012 - 01:18

Silnik dTi ma ogromny potencjał tylko tzreba wiedziec od czego zacząć - Po pierwsze primo :) Jesli masz Lagune dTi to wymieniasz koncowki wtryskow na na Boscha tzw 0,216 a potem program i masz lekko ponad 130 Koni oraz , oraz momen powyzej 300nm, jesli zaś masz Megane/Scenic wymieniasz koncowki oraz montjesz duzy intercooler ( najlepiej z jakiejs Laguny) + program = osiagniesz to samo co w Lagunie. Jesli masz CLI0 to aby osiagnac dobry wynik potrzebujesz: wieksze koncowki wtrysków (standard) Intercooler ( bo go nie masz w ogole) + program i mocne heble bo CLIo bedzie zadupcalo jak wsciekle..... :) Pozdro

Poszukuje kogoś kto się zna na zamianie wtrysków na mocniejsze , najlepiej właściciela tego postu :) Potrzebuje małej porady . Ic do mojego clio dti już wsadziłem turbina po wymianie teraz planuje zmienić wtryski albo same końcówki proszę chętnych o pomoc . Moje gg : 3621959Dziękuje z góry

#14 Guest_marian

Guest_marian
  • Goście

Napisano 19 czerwiec 2012 - 04:35

Silniki oba miałem, dCi 2 razy. Pierwszą kupiłem nową Lagunę z dTi, na początku miałem małe problemy z elektroniką, ale po opanowaniu tego był tylko podstawowy serwis. Gdy zaczęła się sypać blacha sprzedałem ją ze stanem licznika troszkę ponad 250tys, następna była kolejna Laguna 1.9 dCi. Ta laga również była kupiona prosto z salonu i była to druga wersja. Najlepsze jest to, że ja wspominam ją jako naprawdę bezawaryjny samochód. Miała co prawda czasem kaprysy i potrafiły zapalić się bez powodu wszystkie kontrolki po włożeniu karty. Wyjęcie i ponowne włożenie zawsze pomagało i można było jechać dalej. Tak naprawdę zawsze była gotowa do jazdy i nie było sytuacji, żebym nie odjechał o własnych siłach. Sprzedałem, a właściwie oddałem samochód szwagrowi z przebiegiem ponad 170tys. Jeździ nią do tej pory, jakoś po 200tys regenerował turbo. Ostatnią kupiłem Meganke z dCi, ale używaną bo na szybko potrzebowałem czegoś dla żony. Kupiłem samochód z przebiegiem raptem 30 parę tys i miałem książkę serwisową prowadzoną praktycznie do dnia zakupu. Z tym pojazdem było sporo przejść, sypał się silnik jak cholera. Turbo nawet 60tys nie wytrzymało, wtryski po 100 tys były do wyrzucenia, a zakończyło się zerwanym rozrządem. Teraz posiadam Renault Espace 2.2dCi, czyli teoretycznie najbardziej awaryjny silnik. Przejechane już 120tys i jak na razie 0 problemów. Podstawowy serwis i tyle. Podstawa to jeździć tym rozsądnie i trzymać się podstawowych zasad. Nigdy nie zgasiłem bez 2-3 minutowego odczekania na wolnych obrotach, nie bawiłem się w ściganie, pałowanie silnika itp bo te silniki nie do tego są. Zawsze tankowałem na pewnych stacjach (Orlen, BP, Shell) oraz stosowałem dodatki do paliw. Żona obecnie jeździ Alfą 156 2.0, kupiona od pewnego człowieka który posiadał ją od nowości i dbał lepiej niż o rodzinę. Samochód ma ponad 11 lat i zaledwie 43tys przejechane.Przysłowie "jak się dba tak się ma" dobrze prawi. Jeśli się zadba jak trzeba to i teoretycznie najbardziej awaryjny samochód może być bezawaryjną maszyną. P.S.Żona przymierza się do zmiany 156 na Lybrę 2.4JTD, bo jej się źle jeździ benzyną...

#15 Guest_WOJTEK

Guest_WOJTEK
  • Goście

Napisano 17 październik 2012 - 11:04

DLACZEGO MI KOPCI NIEMA TAKIEGO PRZYSPIESZENIA RENO SCENIC 1.9DCI 120KOMI

#16 Guest_robertg

Guest_robertg
  • Goście

Napisano 31 październik 2012 - 14:05

witam:) mam problem ze scenikiem 2 ,silnik 1,9dci, od wczoraj nie mam mocy oraz kopci mi białym dymem?dlaczego ,nie jest to uszczelka płynu chłodniczego nie ubywa,moze ktos zna przyczyne awari?dodam ze nie ma zadnych komunikatow o usterkach:(

#17 Guest_robert

Guest_robert
  • Goście

Napisano 29 listopad 2012 - 21:06

posiadam scenica z silnikiem dti jestem zadowolony ma przejechane 217 tys.silnik igła tylko wymiana oleju i filtry co 10tys

#18 Guest_gość

Guest_gość
  • Goście

Napisano 02 grudzień 2012 - 13:13

ja miałem ten sam problem ale sie sam rozwiazał prawdopodobnie gdzieś nie łonczy na kosce

#19 Guest_mat

Guest_mat
  • Goście

Napisano 29 grudzień 2012 - 19:16

robertg-to turbinka:)

#20 Guest_danielos

Guest_danielos
  • Goście

Napisano 01 styczeń 2013 - 22:08

nie kupujcie laguny II z silnikiem dci 120 KM.dbałem i chuchałem o auto a zawiodło mnie jak jechałem na wakacje. silnik sie zatarł na panewce i popłynąłem że szkoda gadać. sprzedałem handlarzowi co mówił że rocznie 50 takich reanimuje. NIE POLECAM i przestrzegam !!!



Dodaj odpowiedź



  


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

Najnowsze tematy