Skocz do zawartości


Zdjęcie

Kompendium: silnik Citroen/Peugeot/Renault 3,0 V6 24v ES9/L7X. Wady, zalety, eksploatacja, modyfikacje, LPG


9 odpowiedzi w tym temacie

#1 Admin Moja Firma

Admin Moja Firma

    Zaawansowany użytkownik

  • Administratorzy forów
  • 102224 postów

Napisano 30 maj 2011 - 00:04

Komentarz do artykułu: Kompendium: silnik Citroen/Peugeot/Renault 3,0 V6 24v ES9/L7X. Wady, zalety, eksploatacja, modyfikacje, LPG

#2 Guest_Roman

Guest_Roman
  • Goście

Napisano 30 maj 2011 - 00:04

Akurat jeżdżę Peugeotem 407 z silnikiem typu ES9 w jego ostatniej wersji rozwojowej czyli ze zmiennymi fazami rozrządu tj. ES9A o mocy 211 KM. Silnik pracuje po prostu aksamitnie i sprzęgnięty z automatyczną skrzynią biegów 6-stopniowym Aisin AM6 jest świetną jednostką napędową. W ruchu miejskim przy prędkościach 50-70 km/h silnik kręci się tylko 1300-1400 obr./min i jest niesłyszalny. Jak dotąd jedyną usterką po prawie 5 latach eksploatacji i przebiegu 65 tys. km była konieczność wymiany 1 cewki zapłonowej. Profilaktycznie po tym wymieniłem wszystkie cewki zapłonowe na nowe firmy Bremi. Silnik zupełnie nie bierze oleju, a zużycie paliwa w ruchu miejskim wynosi niezależnie od pory roku i jazdy w koszmarnych warszawskich korkach 14-15 l/100 km (dokładnie tyle ile przewidziane jest w instrukcji samochodu). Poza miastem połowę tego przy spokojnej jeździe. Jeżdżę też wyłącznie na benzynie 98 oktanowej, gdyż samochód jest wyraźnie żwawszy i silnik pracuje ciszej. Opinia w serwisach Peugeota też jest pozytywna o tych silnikach, poza cewkami zapłonowymi notabene tylko produkcji Sagem sprzed kilku lat nic się w nich nie psuje. Charakterystyczne też, ze silnik ten nawet po kilku latach użytkowania w brudnym zapylonym powietrzu jest cały czas zewnętrznie b. czysty. Po prostu nie ma jakichkolwiek wycieków olejów czy innych płynów eksploatacyjnych, a dodatkowo pokrywy osłonowe od spodu silnika też nie dopuszczają błota, soli czy innych zanieczyszczeń do komory silnikowej. Poza tym jest to silnik z tzw. suchą miską olejową, które to rozwiązanie częściej jest spotykane w silnikach samochodów sportowych. Rozwiązanie to ma swoje zalety, że smarowanie silnika jest zawsze zapewnione nawet przy dynamicznej jeździe z dużymi przeciążeniami.

#3 Guest_Bonus

Guest_Bonus
  • Goście

Napisano 06 lipiec 2011 - 20:45

Jeżdżę Peugeotem 406 z 2002 r. w wersji 207 KM z automatem (choć diabli wiedzą, ile to ma tak naprawdę z automatem- powinien mieć mniej; charakterystyki wg dokumentów auta to 207 koni). Auto super, cudowne, rewelacyjne, silnik niezawodny. Na liczniku mam obecnie 114 tys., przejechałem nim przez 2 i pół roku ponad 16 tys. km, także była już okazja do poznania w pewnym stopniu samochodu. Przez cały okres użytkowania, a także jak wiem od nowości, żadnych, najdrobniejszych problemów z silnikiem. Pasek wymieniłem w zeszłym roku przy 108 tys., a to dlatego, że mechanik zalecił, głównie jednak na wiek auta. Co ciekawe, w autoryzowanym serwisie Peugeota w W-wie przy Szczęśliwickiej dowiedziałem się, że silnik wytrzymuje przebiegi ok. 700 tys. km do remontu, natomiast do wymiany rozrządu ok. 150 tys. km, czyli są to dane zupełnie rozbieżne z tymi podanymi tutaj. Bezpieczniej jednak wymienić ten rozrząd przy 100 tys. km. To jest pewne. Czy jest to 80 tys? ... Użytkuję auto niestety głównie w mieście, a to także np. większe zużycie klocków hamulcowych przy skrzyni automatycznej. Te wymienione ostatnio wytrzymały zaledwie jakieś 12 tys. Natomiast mogę zapewnić, że skrzynia dba o silnik, zaś V6 z pewnością jest bardzo wytrzymała i trwała. Nie potrzebuję wcale budowy R6. Jest to jednostka naprawdę trwała. Auto chodzi jak nowe (przy zmienionym ostatnio wydechu :-) aksamitnie, pięknie, i rzeczywiście bardzo cicho przy niższych obrotach. No i jest bardzo dynamiczne, z wyraźną reakcją na pedał gazu. Występują może tylko miejscami opóźnienia w pewnych zakresach prędkości, ale na to przy automacie nie ma się wpływu (parametrów skrzyni także zbyt dobrze nie znam, nie znam oznaczenia, ale potwierdzam, świetnie współgra z silnikiem). Osiągi ma rewelacyjne, wymiata spod świateł najnowsze i najbardziej wypasione czy podrasowane bryki :-). Mogę też z czystym sumieniem potwierdzić to, co pisze Roman; choć nie obserwuję tak wnikliwie jak prędkościomierza, zegara obrotów, to czasami jednak zerkam, i przy niższych obrotach jest on naprawdę cichutki- świetna komfortowa jazda zarówno po mieście, jak i w trasie. A jak chce się wcisnąć gaz mocniej, słychać wtedy przepiękne odgłosy spod maski, prawdziwe mruczenie. Co więcej, wcale nie trzeba ogromnych wydatków na to wszystko. Spalanie średnio w trasie 7,5 l na setkę, przy wykorzystaniu tych osiągów wzrasta do 8,5-9 l. W mieście przeciętnie 10-5-12 l, wzrasta oczywiście przy włączonej klimie, korkach i zimówkach, częstych postojach przed sygnalizacją. Jedyne wycieki oleju, jakie miałem, pochodziły z automat. skrzyni biegów, ale po drobnej naprawie zostały wyeliminowane, natomiast silnik jest naprawdę bardzo trwały, i póki co, bezawaryjny. Nie stwierdziłem również brania oleju. Polecam. Miny kierowców-szpanerów z subaru, lexusów, podrasowanych co nowszych mazd 3, merców, bmw, accordów i tym podobnych sportówek - bezcenne ;-)

#4 Guest_Kulfonix

Guest_Kulfonix
  • Goście

Napisano 07 lipiec 2011 - 16:34

Akurat jeżdżę Peugeotem 407 z silnikiem typu ES9 w jego ostatniej wersji rozwojowej czyli ze zmiennymi fazami rozrządu tj. ES9A o mocy 211 KM. Silnik pracuje po prostu aksamitnie i sprzęgnięty z automatyczną skrzynią biegów 6-stopniowym Aisin AM6 jest świetną jednostką napędową. W ruchu miejskim przy prędkościach 50-70 km/h silnik kręci się tylko 1300-1400 obr./min i jest niesłyszalny. Jak dotąd jedyną usterką po prawie 5 latach eksploatacji i przebiegu 65 tys. km była konieczność wymiany 1 cewki zapłonowej. Profilaktycznie po tym wymieniłem wszystkie cewki zapłonowe na nowe firmy Bremi. Silnik zupełnie nie bierze oleju, a zużycie paliwa w ruchu miejskim wynosi niezależnie od pory roku i jazdy w koszmarnych warszawskich korkach 14-15 l/100 km (dokładnie tyle ile przewidziane jest w instrukcji samochodu). Poza miastem połowę tego przy spokojnej jeździe. Jeżdżę też wyłącznie na benzynie 98 oktanowej, gdyż samochód jest wyraźnie żwawszy i silnik pracuje ciszej. Opinia w serwisach Peugeota też jest pozytywna o tych silnikach, poza cewkami zapłonowymi notabene tylko produkcji Sagem sprzed kilku lat nic się w nich nie psuje. Charakterystyczne też, ze silnik ten nawet po kilku latach użytkowania w brudnym zapylonym powietrzu jest cały czas zewnętrznie b. czysty. Po prostu nie ma jakichkolwiek wycieków olejów czy innych płynów eksploatacyjnych, a dodatkowo pokrywy osłonowe od spodu silnika też nie dopuszczają błota, soli czy innych zanieczyszczeń do komory silnikowej. Poza tym jest to silnik z tzw. suchą miską olejową, które to rozwiązanie częściej jest spotykane w silnikach samochodów sportowych. Rozwiązanie to ma swoje zalety, że smarowanie silnika jest zawsze zapewnione nawet przy dynamicznej jeździe z dużymi przeciążeniami.

E team, nie wierzę w bezawaryjnego Peugeota 407.

#5 Guest_bvg

Guest_bvg
  • Goście

Napisano 06 styczeń 2014 - 02:33

UWAGI:1-Renault kupilo ten silnik od PSA.To nie byla wspolpraca.2-Wypada napisac ze silnik montowano takze w Lanciach drogi redaktorze...3-kolektor 6w1 w silniku V6 ? Mozecie to zobrazowac :)4-konstrukcje glowicy zmieniono ale w 2000r. przez Porsche. I to oni wlasnie dodali zmienne fazy. W 2005 pojawily sie plynne zmienne fazy.5-najpierw piszecie ze to silnik do limuzyn a pozniej krytykujecie ze kreci sie tylko do 6500...to ile ma miec w limuzynie? 8500 ?6- rozrzad jest bezawaryjny. Zerwania paskow nie ma. Rolki chodza do wymiany.Renault zaleca wymiane co 120 tys !7- kto wymienia cewkofajki? To nie swiece. Klopot jest z sagemami do ktorych dostaje sie woda.Trzeba je uszczelniac.8- czujniki polozenia walu to nie ten silnik panowie... :)9-dwumasa czasami wystepuje przy recznej skrzyni.10-pojemnosc to nie 2996 tylko 2946.11-pisanie w 2011 roku o montazu 2 generacji gazu jest troche niepowazne. Tym badziej w sporym silniku.12- 300-350 tys wytrzymuje? Po 400 nie widac sladow zuzycia. Oleju nie bierze. Szacuje sie ze spokojnie wytrzyma 600-700 tysiecy12 bledow na 3 stronach.... WSTYD

#6 Guest_Londoner

Guest_Londoner
  • Goście

Napisano 12 styczeń 2014 - 16:22

piekny silniczek, gra jak orkiestra, ale brakuje turbosprezarki.. Ja zdecydowalem sie na instalacje z gornej polki, jezdze 3 lata, zero problemow, a zrobilem z 80000 na gazie. Nie odczuwam roznicy miedzy lpg a benzynka, zadnych spadkow mocy. Jedyny minus: spalanie -trasa 90mil/h (145km/h) 14 l to znosnie, ale Londyn 20 l na setke

#7 Guest_rednask

Guest_rednask
  • Goście

Napisano 06 lipiec 2014 - 14:17

poniżej gościu co wytyka błędy w artykule niestety ma racje- dodam swoje odczucia - auto idioto-odporne ,automat dla sprawnego inaczej jest bezawaryjny , auto zaskakuje mnie za każdym razem nawet ostatnio ESS szukałem co to takiego - moje auto to  3,0 v6 2003 bez skury automat - ma wszystko co powinna mieć limuzyna - pasek po przebiegu 87,000 i po 10 latach zero pęknięć czy widocznego zurzycia - (wymieniłem bo 10lat to masa czasu ale tylko pasek ) rozrząd SKF klasa sama w sobie - no i te udogodnienia jak piszą w ofertach to nie przesada - atermiczne szyby niestety przytłumiają antyradar i to zaliczam za wade smile.png  - autostrada !!! płyniesz - wyboje lekko kołysze a jak trzeba przycisnąć reaguje wysmienicie . Audi ,BMW czy Merol po 10 latach to są powoli złomy i to drogie że nie wiem czemu w Cytrynce mało co kosztuje - no świece platynówki plus nowe cewki i gaz to podstawa - reszta chodzi super .



#8 Guest_Sebek

Guest_Sebek
  • Goście

Napisano 31 lipiec 2014 - 09:23

Ja dodam trochę z moich spostrzeżeń, mam nastukane ponad 280 tys. km, instalacja LPG założona przy 185 tys. km. Moje największym problemem z tym silnikiem jest wyciek oleju: zarówno spod pokryw zaworów jak i płaszczyzny w której łożyskowane są wałki rozrządu. O ile pokrywki można uszczelnić łatwo to w tej drugiej płaszczyźnie chyba nie obejdzie się bez wymiany uszczelki pod głowicą i całej dłubaniny z rozrządem (droga zabawa). Do nie opisanych bolączek dodam jeszcze stukanie regulatora faz rozrządu na zimnym silniku, o dziwo stuka jeden a drugi pracuje cicho. Rozrusznik robiony po ok. 220 tys. km a w alternatorze skończyły się szczotki po ok. 250 tys km. Rozpadło się koło pasowe wielorowkowe (wulkanizowane) po ok. 270 tys. km. Cewki zapłonowe jak opisano wyżej. Rozrząd wynieniany 1 raz przy 145 tys. km drugi raz przy 240 tys. km. W sumie jakby podliczyć 8 lat eksploatacji to oprócz rozrządu, paska wieloklinowego, filtrów, olejów i innych elem które wymienia się w każdym samochodzie, to do silnika dołożyłem ekstra: termostat -80zł, cewki zapłonowe - 960zł, koło pasowe - 220zł, robocizny nie liczę bo sam sobie poradziłem.



#9 Guest_Gość

Guest_Gość
  • Goście

Napisano 24 grudzień 2014 - 14:10

Ogólnie silnik faktycznie jest ok. Warto wspomnieć że montowano ten silnik w vanach Citroen C8, Peugeot 807, czy Lancia Phedra.

#10 Guest_Uzytkownik

Guest_Uzytkownik
  • Goście

Napisano 17 sierpień 2017 - 21:55

UWAGI:1-Renault kupilo ten silnik od PSA.To nie byla wspolpraca.2-Wypada napisac ze silnik montowano takze w Lanciach drogi redaktorze...3-kolektor 6w1 w silniku V6 ? Mozecie to zobrazowac :)4-konstrukcje glowicy zmieniono ale w 2000r. przez Porsche. I to oni wlasnie dodali zmienne fazy. W 2005 pojawily sie plynne zmienne fazy.5-najpierw piszecie ze to silnik do limuzyn a pozniej krytykujecie ze kreci sie tylko do 6500...to ile ma miec w limuzynie? 8500 ?6- rozrzad jest bezawaryjny. Zerwania paskow nie ma. Rolki chodza do wymiany.Renault zaleca wymiane co 120 tys !7- kto wymienia cewkofajki? To nie swiece. Klopot jest z sagemami do ktorych dostaje sie woda.Trzeba je uszczelniac.8- czujniki polozenia walu to nie ten silnik panowie... :)9-dwumasa czasami wystepuje przy recznej skrzyni.10-pojemnosc to nie 2996 tylko 2946.11-pisanie w 2011 roku o montazu 2 generacji gazu jest troche niepowazne. Tym badziej w sporym silniku.12- 300-350 tys wytrzymuje? Po 400 nie widac sladow zuzycia. Oleju nie bierze. Szacuje sie ze spokojnie wytrzyma 600-700 tysiecy12 bledow na 3 stronach.... WSTYD

Mam ten silnik 6 lat i zdecydowanie potwierdzam to, co kolega w 12 punktach opisal. Szkoda ze redaktor nie przygotowal sie do opisu tego silnika...





Dodaj odpowiedź



  


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych