Skocz do zawartości


Zdjęcie

Ronda dwupasmowe, małe i średnie - jak się poruszać?


71 odpowiedzi w tym temacie

#1 Admin Moja Firma

Admin Moja Firma

    Zaawansowany użytkownik

  • Administratorzy forów
  • 102863 postów

Napisano 21 styczeń 2013 - 13:39

Komentarz do artykułu: Ronda dwupasmowe, małe i średnie - jak się poruszać?

#2 Guest_gość

Guest_gość
  • Goście

Napisano 21 styczeń 2013 - 13:39

rondo, rondo, rondo...bedziecie teraz udawać WORD?nie macie ciekawszych już tematów? który raz już piszecie pod rząd o tych rondach?jeździć nie umiecie na nich czy co?

#3 Guest_Józio

Guest_Józio
  • Goście

Napisano 22 styczeń 2013 - 11:30

Czego brzęczysz, ktoś każe czytać, z autorem masz na pieńku? Zmień temat jak nie lubisz o rondach. Dobry poradnik.

#4 Guest_gość

Guest_gość
  • Goście

Napisano 22 styczeń 2013 - 16:34

poradnik jest ok.chociaż nie jest w niczym odkrywczy.to musi umiec kazdy kierowca. co wiecej tyle jest juz tematow ostatnio o rondzie ze nie wiadomo po co kolejny.wystarczy jeden dobry a nie tysiac do bani.

#5 Guest_ja

Guest_ja
  • Goście

Napisano 05 luty 2013 - 14:54

Nagminnie kierowcy podjeżdżając do ronda włączają lewy kierunkowskaz,nawet L tak robią,często jadąc prosto.I następna sytuacja zjazd nie sygnalizowany tzn.ja pan i władca(ronda) jestem najważniejszy a reszta niech się domyśla i uważa.Niestety tak jeździ większość.

#6 Guest_vesss

Guest_vesss
  • Goście

Napisano 05 luty 2013 - 15:42

Bardzo dobry poradnik! A to że nie ma w nim nic odkrywczego nie oznacza że nie warto go przeczytać i przypomnieć sobie przepisy ruchu drogowego!

#7 Guest_tungus

Guest_tungus
  • Goście

Napisano 20 luty 2013 - 11:47

Bardzo dobry poradnik, niestety mało osób potrafi jeździć po takim rondzie...

#8 Guest_Ania

Guest_Ania
  • Goście

Napisano 20 luty 2013 - 14:44

No dobrze - ale na podstawie jakich przepisów to jest?Bo miałam kontakt i z instruktorami, egzaminatorami, inspekcją drogową, czytałam wypowiedzi policji i drogówki - i nikt nie jest w stanie wskazać przepisów! O ile taki sposób jazdy po rondach jest idealny - jakby tak każdy jeździł, to ronda byłyby bezkolizyjne - to jednak jest to tylko interpretacja. A gdzie źródło?

#9 Guest_Herintiona

Guest_Herintiona
  • Goście

Napisano 03 maj 2013 - 17:38

Jak widzę tytuł z błędem to wogóle nie czytam."Dwupasmowe" to jest stare radio.Jezdnia jest jedno, dwu... PASOWA nie "pasmowa" !!!To są pasy ruchu a nie "pasma"

#10 Guest_andrzej

Guest_andrzej
  • Goście

Napisano 21 lipiec 2013 - 14:48

bez wskazania przepisów na których opiera się autor złotych myśli na temat pokonywania ronda to jest tylko bełkot. A że przepisów dotyczących przejazdu przez skrzyżowania o ruchu okrężnym nie ma, to tyle jest interpretacji ilu autorów, a policja nie jest autorytetem w tej kwestii.

#11 Guest_Nienarzekający

Guest_Nienarzekający
  • Goście

Napisano 03 sierpień 2013 - 12:45

Ja p...ę, gość zrobił kawał dobrego przydatnego materiału, a w komentarzach marudy tylko marudzą i narzekają i coś im nie pasuje.

#12 Guest_kenzo

Guest_kenzo
  • Goście

Napisano 08 sierpień 2013 - 13:35

"skrecajac na rondzie w lewo" - juz blad. W Europie kontynentalnej NIGDY nie skrecamy na rondzie w lewo. Co za bzdura. Na rondo ZAWSZE wjezdzamy w prawo i zjezdzamy rowniez w prawo, nawet gdy w stosunku do poprzedniego kierunku jazdy ten nowy wypadal (wizualnie) w lewo.

#13 Guest_hermit

Guest_hermit
  • Goście

Napisano 08 październik 2013 - 16:48

Ja popieram przedmowce, co to za bzdura na 2 zdjeciu ?od zawsze jest tak ze ktorym wiezdzasz to tym zjezdzasz.Proste zasady a tyle zamieszania, jadac w prawo, prawy migacz i pas jezdni, jadac prosto prawy lub lewy w zaleznosci od natezenia ruchu i przy zjezdzie prawy migacz, jadac w lewo lub zawracajac, lewy pas jezdni tu przy wjezdzie wlanczamy lewy migacz i po minieciu zjazd poprzedzajacy nasz wlaczamy prway migacz.Pisze tu o glownych zasadach na radach dwu pasmowych nie oznakowanych znakami poziomymi (czasem one mowia co innego i trzeba sie do nich zastosowac).Proste jak budowa cepa.I pamietajmy zeby byc czytelnym dla innych kierowcow, mam na mysli kierunkowskazy bo tu tez ludzie interpretuja jak chca.

#14 Guest_hermit

Guest_hermit
  • Goście

Napisano 08 październik 2013 - 17:01

a jak ja widze typowego Polusa (POLAKA) co nie potrafi uzywac mozgu to slabo mi sie robi.Skad wpadles na pomysl ze autor piszac dwupasmowe ma na mysli dwujezdniowe ?Domysliles sie ?Hmyy zapewne gdzies tam w cymbale swita Tobie ze to nazwa potoczna, tylko jak to poluski musza miec napisane kruczkiem prawnym bo inaczej beda podwazac znaczenie kazdego slowa.Podobnie jak z zasadami na rondach, bo jak widac nie ma czegos takiego jak rondo xD, stad te problemy ludzie lubia je i sami sobie je znajduja jak Ty koleszko ;)

#15 Guest_Halina

Guest_Halina
  • Goście

Napisano 16 styczeń 2014 - 22:57

Bardzo dobrze napisane porady n/t jazdy po rondzie - wreszcie zrozumiałam wszystko. Jestem w trakcie kursu i nikt tak jasno nie wytłumaczył kursantom jak Pan to zrobił. Moja szkoła jest beznadziejna, Pan jest wspaniałym nauczycielem. DZIĘKUJEMY.

#16 Guest_mel

Guest_mel
  • Goście

Napisano 27 styczeń 2014 - 16:29

Cóś pitolisz! Mogę pokazać setki 'rond' na wjeździe których, lewe pasy, opisane są strzałką "w lewo". To co ta strzałka oznacza??? Hę???

#17 Guest_Ryszard

Guest_Ryszard
  • Goście

Napisano 24 marzec 2014 - 00:45

Niestety Pan nauczyciel, podobnie jak wielu innych znawców, popełnia zasadniczy błąd traktując skrzyżowanie o ruchu okrężnym, tak samo jak klasyczne skrzyżowanie. Jak wg was należy jechać w lewo, prosto lub w prawo? A jeżeli kierowca nie zna topografii skrzyżowania, nie widzi zjazdów, skrzyżowanie jest duże lub ma wysoką wewnętrzną wyspę, tablice kierunkowe są tylko przy zjazdach, to skąd ma wiedzieć czy pojedzie prosto w lewo lub w prawo? Kierowca nie wykonuje takich wyborów, bo on jedzie rondem aż do interesującego go zjazdu i tyle. Naciągacie przepisy i jak wam coś nie pasuje to piszecie bzdury w postaci: ten z prawej jedzie nieprawidłowo, ale jak przy zjeźdżaniu z ronda sie z nim zderzysz to będzie to twoja wina, bo miałeś go z prawej strony. I jeszcze jeden interpretacyjny kwiatek. Jaki przepis zabrania jazdy po zewnętrznym pasie ronda, lub jazdy w koło wewnętrznej wyspy? Żaden proszę Pana, bo w Polsce obowiązuje ruch prawostronny i ma się wręcz obowiązek poruszać jak najbliżej prawej krawędzi jezdni. Przepisy mówią, że zmiana pasa ruchu i wyprzedzanie są manewrami niebezpiecznymi i powinny być ograniczone do niezbędnego minimum, a Pan każe robić bezsensowne manewry. Po to wymyślono skrzyżowania o ruchu okrężnym, by zlikwidować kolizyjne lewoskręty. Na skrzyżowaniu o ruchu okrężnym nie ma zjazdów po lewej stronie (jest wewnętrzna wyspa) , więc nie ma skręcania w lewo i zawracania. Są tylko zakręty w prawo przy zjeżdżaniu ze skrzyżowania. Jest to tak proste skrzyżowanie jak jazda prostą drogą ze zjazdami w prawo. Jest Pan imżynierem, więc nie trudno będzie Panu wyobrazić sobie "rondo" o baaaardzo dużej średnicy. W skrajnym przypadku rondo zamieni się w nieskończenie długą prostą drogę ze zjazdami w prawo. A jak taką drogą należy jechać w zgodzie z przepisami, to wie już chyba każdy. Należy jechać prawym pasem ruchu, chyba, że znaki wskazują inaczej, pas ten jest zajęty lub wyprzedzamy pojazd tym pasem jadący (nawet to pasuje bo[font="arial, helvetica, sans-serif;"] Art.24.7.3 Zabrania się [/font]wyprzedzania pojazdu silnikowego jadącego po jezdni na skrzyżowaniu, z wyjątkiem skrzyżowania o ruchu okrężnym ...). Gdy chce się skręcić w prawo (zjechać z ronda) należy robić to z prawego pasa ruchu, chyba, że znaki pozwalaja  uczynić to także z innego pasa. Należy też powiadomić o zamiarze skrętu lub zmiany pasa ruchu, włączając odpowiedni kierunkowskaz. Chcąc skręcić w prawo należy wcześniej zmienić pas ruchu na położony najbliżej prawej krawędzi jezdni, ustępując pierwszeństwa przejazdu pojazdon jadącym pasem ruchu po prawej stronie. Jeżeli tego nie uczynimy, to zajedziemy drogę temu pojazdowi. Nie ma też zawracania, bo taki manewr miał by miejsce, gdybyśmy zaczęli jechać pod prąd. Nie zawracamy, lecz poruszamy się swoim pasem ruchu (czyli bez włączonego migacza) aż do interesującego nas zjazdu. I na koniec kierunkowskaz przed wjazdem na skrzyżowanie należy włączyć tylko w jednym przypadku. Wjazd prawym pasem z zamiarem opuszczenia skrzyzowania zaraz za tym wjazdem, aby odpowiednio wcześnie powiadomic innych użytkowników. Przy dużym rondzie lub przy oddalonym zjeździe, można to uczynić później.

Podsumowując: Na skrzyżowaniu o ruchu okrężnym należy stosować się do ogólnych zasad ruchu, gdyż w kodeksie drogowym nie ma żadnych specjalnych przepisów, oprócz tego o wyprzedzaniu i opisie znaku C 12.


    [*]Podstawowa zasada ruchu prawostronnego. Zawsze trzymamy się prawej strony jezdni, chyba, że znaki mówią inaczej, prawy pas jest zajęty lub gdy wyprzedzamy pojazdy jadące tym pasem.
    [*]Skręcanie w prawo (zjazd ze skrzyżowania). Jeśli znaki nie mówią inaczej tylko z zewnętrznego pasa ruchu (skrajnego prawego)
    [*]Sygnalizowanie zamiaru zmiany kierunku jazdy.
    [/list]

      [*]Sygnalizowanie przy wjeździe na „rondo”. Tylko w przypadku zamiaru zjazdu z niego na najbliższym zjeździe, szczególnie na takim, który jest zaraz za wjazdem. Na dużym skrzyżowaniu lub gdy zjazd jest daleko od wjazdu nie ma takiej potrzeby.
      [*]Sygnalizowanie zjazdu z „ronda”. Zawsze, nawet wtedy, gdy droga zjazdowa jest przedłużeniem tej samej drogi na wjeździe (np. droga przelotowa). Pamiętać należy, że inni uczestnicy ruchu nie muszą mieć wiedzy o tym, którym wjazdem kto wjeżdżał i jakie miał znaki dotyczące jego pasa ruchu. Przypomnieć też warto, że droga posiadająca pierwszeństwo przejazdu, w obrębie skrzyżowania o ruchu okrężnym, go NIE posiada.
      [*]Sygnalizowanie zmiany pasa ruchu. Zawsze. Pamiętać trzeba o ustąpieniu pierwszeństwa pojazdowi znajdującemu się na pasie ruchu po naszej prawej stronie.
      [/list]

#18 Guest_Ryszard

Guest_Ryszard
  • Goście

Napisano 24 marzec 2014 - 00:57

Cóś pitolisz! Mogę pokazać setki 'rond' na wjeździe których, lewe pasy, opisane są strzałką "w lewo". To co ta strzałka oznacza??? Hę???

Zawsze takie oznakowanie poziome strzałkami kierunkowymi powiązane jest z odpowiednim poziomym oznakowaniem liniami ciągłymi i przerywanymi. Znaczy to, że na tak oznakowanym pasie ruchu należy poruszać się zgodnie ze wskazaniami tych znaków. Zawsze pamietaj, że to nie jest klasyczne skrzyżowanie lecz zakrzywiona (biegnąca po łuku) prosta droga ze zjazdami z prawej strony. A tu chyba nie masz już problemu ze zrozumieniem, co oznacza taka strzałka na jezdni.



#19 Guest_fikun13

Guest_fikun13
  • Goście

Napisano 24 marzec 2014 - 09:48

Szacun Panie Ryszardzie. Świetny wywód!



#20 Guest_Ryszard

Guest_Ryszard
  • Goście

Napisano 25 marzec 2014 - 01:01

Tym niebieskim pojazdem jechał zapewne uczeń Pana specjalisty!





Dodaj odpowiedź



  


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych