Skocz do zawartości


wrzucenie laptopa w koszty działalności


wróć do serwisu Moja Firma 1 odpowiedź w tym temacie

#1 Guest_Gość

Guest_Gość
  • Goście

Napisano 20 styczeń 2014 - 08:44

Cześć!

Prowadzę jednoosobową działalność. Rozliczam się poprzez KPIR i jestem vatowcem. Kupiłem laptopa za 2000 zł brutto. Czy mogę od razu odliczyć VAT i wrzucić cenę netto w koszty? Czy przed tym muszę go amortyzować? 

Jak to prawidłowo zrobić? 

 

 

 



#2 Radomiak

Radomiak

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 1747 postów
  • LokalizacjaMazowsze

Napisano 25 styczeń 2014 - 18:29

VATu nie dzielimy, możesz go odliczyć w miesiącu w którym otrzymana została faktura. Jeśli chodzi o koszty, to możemy go zaksięgować jednorazowo w koszty, ale ze względu, że jego wartość przekracza 1500 zł netto należy go ująć w ewidencji wyposażenia.

Wyposażeniem są rzeczowe składniki majątku, związane z wykonywaną działalnością, niezaliczone, zgodnie z przepisami ustawy o podatku dochodowym, do środków trwałych. Ewidencją wyposażenia obejmuje się wyposażenie, którego wartość początkowa, w rozumieniu odrębnych przepisów, przekracza 1.500 zł.





Dodaj odpowiedź



  


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych