Admin Księgowość Opublikowano 25 Stycznia 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2008 Zasadą jest, że wszystkie podmioty ustalają koszty przypadające na dany okres sprawozdawczy, również niektóre jednostki sfery finansów publicznych. Ewidencję kosztów prostych w tych jednostkach prowadzi się na koncie 400 - „Koszty według rodzajów”. Służy ono do ewidencji kosztów prostych w układzie rodzajowym oraz rozliczeń kosztów i zmiany ich stanu. Aby uzyskać kompletne dane o faktycznych kosztach poniesionych w okresie sprawozdawczym, należy poniesione koszty, na które jeszcze nie otrzymano dokumentu, wystawić własny dowód księgowy, np. polecenie księgowania, i na jego podstawie ująć w ewidencji kosztów tego okresu, którego dotyczy, jako dostawy niefakturowane. Powrót do artykułu: Rozliczenia międzyokresowe kosztów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Beata Opublikowano 25 Stycznia 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2008 to jak w końcu księgować koszty na przełomie roku 2007/2008 w zakładach budżetowych? Czy faktura wystawiona w roku 2008 z kosztami roku 2007 i 2008 ma być księgowana w roku 2008, a do roku 2007 dajemy notkę z częścią kosztów dot.roku 2007 (np.426/640)??? czy ja to dobrze rozumiem????? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gosia-Szczecin Opublikowano 27 Stycznia 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2008 jeżeli na fakturze są koszty za 2007 i 2008 rok np abonamenty itd.. to część przypadającą na 2007r księgujemy w 2007r. a częśc dotyczącą 2008 w roku bieżącym.. ja noty nie robie tylko zaksięgowaną w części 2007 roku fakture z nadanym dekretem księgowym i nr pozycji gdzie jest zaksięgowany - kseruje.. stempluje za zgodność z oryginałem i.. taki dokument księguje w 2008 roku / w części przypadajacej na ten rok /.. na kserokopii jest wskazane miejsce księgowe oryginału i kwota jaka została zaksięgowana w 2007 r. więc nie ma problemu.. była u mnie kontrola z NIK i nie było zastrzeżeń z ich strony.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Bożena-Poznań Opublikowano 28 Stycznia 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2008 A jak w takim razie zaksięgować całośąciową Frę za dodatkowe prawo do uprawy buraków cukrowych z lipca 2007 z ratmi rocznymi do 2011 roku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość beata Opublikowano 28 Stycznia 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2008 jeśli faktura jest zapłacona w 2007 to koszty nie dotyczące roku 2007 powinny być zaksięgowane na k-to 640 (rozl.międzyokr.czynne) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Emilia Opublikowano 28 Stycznia 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2008 jak rozliczyć gaz? F:przyszła w listopadzie, zaksięgowana 640/201, czy w bilansie wykazać ją na 640, a jak nie to gdzie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Bożena-Poznań Opublikowano 12 Lutego 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2008 A jak ująć rozliczenia międzyokresowe w Rachunku zysków i strat -w jakiej pozycji? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anna Poznań Opublikowano 8 Grudnia 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2008 Rozliczeń międzyokresowych kosztów nie ujmuje się w rachunku zysków i strat, lecz w bilansie. Rozl. m/o czynne w aktywach trwałych (długoterminowe rozl. m/o kosztów) lub obrotowych (krótkoterminowe rozl. m/o kosztów), a bierne rozl. m/o w pasywach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Renata Opublikowano 19 Lutego 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2009 Jak się nie ujmuje? Przecież w wersji porównawczej różnica w obrotach rozliczeń międzyokresowych ujęta jest m.in. w poz.A II Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość madzia Opublikowano 13 Marca 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2009 Na pewno było już to pytanie. Gdzie w bilansie w której pozycji ujmuje się dostawy niefakturowane? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość smaga Opublikowano 15 Czerwca 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2009 ~ Bożeno - należy skorygować o tą wartość przychody ze sprzedaży produktów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość BB Opublikowano 16 Czerwca 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2009 Do MadziDostawy niefakturowane ujmujemy w bilansie łącznie ze zobowiązaniami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Ania Opublikowano 18 Października 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Października 2009 mam pytanko: w jaki sposób rozliczyć uruchomienie produkcji nowego wyrobu, jeśli gromadzone były na rozl. m/o kossztów a ewidencja kosztów jest na kotach zesp. 5? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Ania Opublikowano 18 Października 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Października 2009 I co nikt nie wie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Henioo Opublikowano 23 Października 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Października 2014 640 i 490 gdy rozliczasz koszty na 4 i 5tkach, ale kiedy firma używa tylko 4-rek to kiedy konkretnie miałaby wykorzystywac konto 490? Prosze mi pokazac wszystkie księgowania związane np. z wykupem polisy OC na cały rok z góry, zapłata gotowką 5000 zł Panowie Miszczowie od przepisywania teorii słowo w słowo bez zorzumienia tematu ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jakub Opublikowano 30 Listopada 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2016 post masz z 2014 Henioo ale odpowiem może komuś się przyda kiedyś... księgujesz polisę:4xx wn - kwota kosztu za 2016640 wn - kwota kosztu za 2017202 ma - kwota do zapłaty księgujesz wyciąg:202 wn, 100 ma - kwota zapłaconaw 2017:4xx wn, 640 ma - kwota kosztu za 2017 i tyle w temacie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi