Skocz do zawartości


Data wystawienia faktury a data otrzymania i wprowadzenia do KPiR


wróć do serwisu Księgowość 18 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_Jarek

Guest_Jarek
  • Goście

Napisano 20 styczeń 2010 - 09:30

Witam serdecznie i proszę o pomoc choć temat juz wielokrotnie poruszany. Niestety nie mogę uzyskać w US konkretnej odpowiedzi, gdyż każda osoba ma inne zdanie. Chodzi mi konkretnie o taki przypadek: otrzymuje fakturę wystawioną dnia 21 maja - w czerwcu. Czy prawidłowo jest jeżeli wprowadzając ją do KPiR podaję datę wystawienia faktury 21 maja, dzien wpisu do ewidencji w czerwcu np.10 i w rejestrze vat również 10 czerwca? W takim przypadku faktura ujmowana jest jako koszt w miesiącu czerwiec a nie maj. Zaznaczam, iż nie jest to faktura za media.Pozdrawiam

#2 Guest_Gusia

Guest_Gusia
  • Goście

Napisano 21 styczeń 2010 - 15:00

Do KPiR w maju. Jeśli prowadzisz KPiR metodą uproszczoną, to wpisujesz w dacie poniesienia kosztu, a za dzień poniesienia kosztu uważa sie dzień wystawienia faktury, rachunku lub innego dowodu stanowiacego podstawę do zaksiegowania. (art. 22 ust. 6b ustawy o pod. doch. od osób fiz.)Do ewidencji Vat w czerwcu. Ogólnie prawo do obniżenia kwoty podatku należnego powstaje w rozliczeniu za okres, w którym podatnik otrzymał fakturę (art. 85 ust. 10 ustawy o Vat).Konkretna faktura może być ujęta w KPiR w jednym miesiacu, a w rozliczeniu Vat w następnym albo nawet później.

#3 Guest_Bee

Guest_Bee
  • Goście

Napisano 21 styczeń 2010 - 15:47

No i ja się z tym nie zgodzę. Bo jeżeli prowadzi się KPIR na bieżąco i skończył się już maj, a fakturkę otrzymałabym w czerwcu, to fakturkę wpisałbym w czerwcu i tutaj wrzuciłabym ja w koszty. Tak samo z Vatem tzn też w czerwcu.

#4 Guest_Mirasek

Guest_Mirasek
  • Goście

Napisano 21 styczeń 2010 - 16:30

Uważam jak ~GusiaData wystawienia dokumentu!!!... za dzień poniesienia kosztu uważa się dzień wystawienia faktury, rachunku lub innego dowodu stanowiącego podstawę do zaksięgowania. (art. 22 ust. 6b ustawy o pod. doch. od osób fiz.)Dlatego masz czas do 20-go następnego miesiąca aby rozliczyć dokumenty księgoweza miesiąc poprzedni, bo wpływają do firmy jeszcze po zakończeniu miesiaca. Zasada ta nie dotyczy rozliczenia podatku VAT, tu decyduje data OTRZYMANIA dokumentu nie WYSTAWIENIA.

#5 Guest_Bee

Guest_Bee
  • Goście

Napisano 21 styczeń 2010 - 16:36

Czyli wynika z tego że jak otrzymam fakturę w sierpniu a była wystawiona w styczniu to nadal mam ją księgować w styczniu?? Jak??

#6 Guest_Mirasek

Guest_Mirasek
  • Goście

Napisano 21 styczeń 2010 - 16:58

A jak to możliwe, skoro kontrahent ma ( z zasady ) 7 dni na wystawienie faktury od dnia wykonania usługi lub wydania towaru????Rozporządzenie Ministra Finansów w sprawie prowadzenia PKPiR& 17 1. Zakup materiałów podstawowych oraz towarów handlowych musi być wpisany do księgi, z zastrzeżeniem & 30, niezwłocznie po ich otrzymaniu, najpóźniej przed przekazaniem do magazynu, przerobu lub sprzedaży.2. Zapisów dotyczących pozostałych wydatków dokonuje się, z zastrzeżeniem & 20 i 30, jeden raz dziennie, po zakończeniu dnia, nie później niż przed rozpoczęciem działalności w dniu następnym, z uwzględnieniem zasad określonych w Art. 22 ustawy pdoof. & 30 dotyczy prowadzenia księgi przez Biuro rachunkowe& 30. 1. W razie prowadzenia księgi przez biuro rachunkowe, zapisy są dokonywane w porządku chronologicznym na podstawie dowodów, o których mowa w & 12-16, oraz sum miesięcznych przychodów wynikających z ewidencji, o której mowa w & 8 ust. 1 pkt 2, lub danych wynikających z zestawienia, o którym mowa w & 20 ust. 2, przekazywanych przez podatnika zgodnie z postanowieniami umowy, w czasie zapewniającym prawidłowe i terminowe rozliczenia z budżetem, lecz nie później niż do dnia 20 każdego miesiąca za miesiąc poprzedni.

#7 Guest_Bee

Guest_Bee
  • Goście

Napisano 22 styczeń 2010 - 11:42

Jest to możliwe jak pracownik zakupi coś na fakturę w styczniu a potem przyniesie ją w sierpniu bo sobie o niej zapomniał. I co nadal twierdzicie ze mam ja księgować w styczniu?? Jak??

#8 Guest_Dominika1

Guest_Dominika1
  • Goście

Napisano 22 styczeń 2010 - 11:59

Widzę,że Bee ma "soje zasady" a ustawy są dla reszty świata .........

#9 Guest_Bee

Guest_Bee
  • Goście

Napisano 22 styczeń 2010 - 12:11

Ja nie mam swoich ustaw. Ale powiedzcie co ja mam zrobić. Takie sytuacje u mnie są non stop. No i właśnie nie rozumiem jak mam zaksięgować fakturę którą otrzymałam w sierpniu a wystawiona była w styczniu??

#10 Guest_Bee

Guest_Bee
  • Goście

Napisano 22 styczeń 2010 - 12:23

Nikt nie jest w stanie odpowiedzieć na moje pytanie??

#11 Guest_Mirasek

Guest_Mirasek
  • Goście

Napisano 22 styczeń 2010 - 12:42

A jak się ten pracownik rozliczył z kasy???W ostateczności... możesz wprowadzić w koszty w miesiącu otrzymania dokumentu,w uwagach wprowadzisz zapis KOSZT m-ca stycznia.Mam nadzieję, że to " coś "... co zakupił pracownik, to nie towary handlowe???

#12 Guest_Bee

Guest_Bee
  • Goście

Napisano 22 styczeń 2010 - 13:04

No i właśnie tak robię taki dopisek "koszt miesiąc ...." lub pracowik opisuje mi fakturkę z tyłu "dostarczono do księgowości dnia.... podpis...." . Nie są to towary. Towarami zajmuje się szef więc te faktury są na czas:). To są zakupy na firmę np materiały biurowe, czy jakieś gwoździe do naprawy .....itdCzyli dobrze robię jeżeli wpisuję to w sierpniu i oczywiście z datą wystawienia styczniową no i oczywiście z dopiskiem.....No to jeszcze jedno pytanie: nie bardzo wiem czy mogę sobie taki vat odliczyć, zaznaczę że nigdy nie odliczałam vatu od takich spóźnionych faktur, ale jeżeli jest to w jakiś sposób możliwe to dlaczego nie??

#13 Guest_Piotr

Guest_Piotr
  • Goście

Napisano 12 luty 2014 - 21:20

Sprawa prosta dzwoniłem w tej sprawie do US musisz mieć korektę



#14 Guest_Piotr

Guest_Piotr
  • Goście

Napisano 12 luty 2014 - 21:22

Jak faktura dojdzie po 20 a dotyczy poprzedniego miesiąca musi być korekta f-ry. Informacja z US



#15 Guest_gość

Guest_gość
  • Goście

Napisano 21 czerwiec 2014 - 16:48

to chyba jakaś głupota, korekta faktury na co na datę wystawienia?

 

 



#16 koleżanka

koleżanka

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 12444 postów
  • LokalizacjaMazowsze

Napisano 21 czerwiec 2014 - 22:03

Jak faktura dojdzie po 20 a dotyczy poprzedniego miesiąca musi być korekta f-ry. Informacja z US

 

to nieprawda



#17 Guest_Aneta

Guest_Aneta
  • Goście

Napisano 28 czerwiec 2014 - 22:28

Może Piotrowi chodziło o korektę deklaracji?



#18 Guest_h168

Guest_h168
  • Goście

Napisano 25 czerwiec 2018 - 14:48

VAT do ewidencji tylko do dwóch okresów (miesięcy, kwartałów) w przód, dochodowy w ciągu roku podatkowego.
Więc VAT przepadł, a faktura ze stycznia, idzie w dochodowy w sierpniu (choć tu powinien być duplikat na tą fakturę, z datą wydania SIERPIEŃ).
I jako że VAT'u nie możemy odpisać, to w dochodowym ująłbym w kwocie brutto.



#19 koleżanka

koleżanka

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 12444 postów
  • LokalizacjaMazowsze

Napisano 25 czerwiec 2018 - 21:25

gościu, daruj sobie, komentujesz post sprzed czterech lat i do tego błędnie  :wub: 





Dodaj odpowiedź



  


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych