Skocz do zawartości


Zdjęcie

Zakładanie firmy w 2013 roku


wróć do serwisu Moja Firma 12 odpowiedzi w tym temacie

#1 bazyliczek

bazyliczek

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 148 postów

Napisano 13 luty 2013 - 08:16

W połowie stycznia weszły w życie przepisy, na podstawie których nie trzeba już informować PIP i PIS o założeniu działalności. Jak w 2013 roku krok po kroku założyć własną firmę? O czym pamiętać, na co uważać, jak się zachować?

#2 A.Conte

A.Conte

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 92 postów

Napisano 14 luty 2013 - 15:30

Przede wszystkim trzeba znależć kod działalności jaką chcemy wykonywać. A następnie wypałniamy wniosek w CEIDG.

#3 Guest_jacek

Guest_jacek
  • Goście

Napisano 21 luty 2013 - 09:10

musisz też złożyć do ZUS-u odpowiednie wnioski w zależności od tego czy:-podlegasz tylko ubezpieczeniu zdrwotnemu-czy podlegasz też ubezpieczeniom społecznym-czy będziesz zatrudniał pracownikówpozdro

#4 Ania_B

Ania_B

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 2346 postów

Napisano 21 luty 2013 - 11:21

Przede wszystkim trzeba wybrać formę opodatkowania prowadzonej działalności. Decyzję trzeba podjąć już w momencie składania wniosku internetowego w CEIDG. bowiem już w tym miejscu zgłasza się wybór formy. Zgłasza się również sposób wpłacania zaliczek: miesięcznie czy kwartalnie.
To ważne. Warto poczytać na ten temat, aby później nie żałować.
Przy zakładaniu firmy deklarujemy a zmienić formę opodatkowania jak i sposób wpłacania zaliczek będzie można dopiero w Nowym Roku, odpowiednio do 20 stycznia i 20 lutego.

#5 Jakub Sieradzki

Jakub Sieradzki

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 346 postów
  • LokalizacjaRzeszów

Napisano 28 luty 2013 - 23:02

Wypełnienie wniosków do Centralnej Ewidencji Działalności Gospodarczej może nastąpić w Urzędzie Miasta lub Gminy w tradycyjnej, papierowej wersji jak również, o będzie chyba wygodniejsze w formie elektronicznej poprzez system dostępny na stronie CEIDG - www.firma.gov.pl. Wniosek należy podpisać podpisem kwalifikowanym dostępnym poprzez platformę ePUAP (Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej). Podpis ten uzyskujemy po wypełnieniu formularza i potwierdzeniu podpisu we właściwym urzędzie. Jest on całkowicie darmowy.

#6 Guest_Przemek

Guest_Przemek
  • Goście

Napisano 05 marzec 2013 - 12:32

Zamiast zakładać spółkę proponuję kupić gotową spółke. Ja jestem zadowolony ze swojej decyzji że kupilem gotową spółkę ze wszystkimi dokumentami. Nie musiałem biegać po urzedach i stać w kolejkach jak to zazwyczaj bywa oraz nie czekałem za zarejestrowaniem jej w krs. Sprawy załatwiłem w ciągu 1 godziny i miałem firmę. Także gorąco polecam taką formę startu w biznesie.

#7 Guest_Marcin

Guest_Marcin
  • Goście

Napisano 06 marzec 2013 - 22:08

Witam! Mam pytanie odnośnie podatku VAT. Czy firma świadcząca usługi remontowo-budowlane może być zwolniona z podatku VAT ? Jeśli tak, to czy trzeba w tym celu odwiedzać Urząd Skarbowy?

#8 Radomiak

Radomiak

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 1747 postów
  • LokalizacjaMazowsze

Napisano 06 marzec 2013 - 22:29

W ustawie o VAT - Art. 113. 1. Zwalnia się od podatku podatników, u których wartość sprzedaży opodatkowanej nie przekroczyła łącznie w poprzednim roku podatkowym kwoty 150.000 zł. Do wartości sprzedaży nie wlicza się kwoty podatku.

Jeśli nie będziesz wykonywał poniższych dostaw i świadczył usług, to nie musisz się rejestrować do VAT.

art. 113 ust. 13
1) dokonujących dostaw:

    [*]a) wyrobów z metali szlachetnych lub z udziałem tych metali,
    b.) towarów opodatkowanych podatkiem akcyzowym, z wyjątkiem energii elektrycznej (PKWiU 35.11.10.0) i wyrobów tytoniowych w rozumieniu przepisów o podatku akcyzowym,
    c) nowych środków transportu,
    d) terenów budowlanych oraz przeznaczonych pod zabudowę;
    [/list]2) świadczących usługi prawnicze oraz usługi w zakresie doradztwa, a także usługi jubilerskie;
    3) nieposiadających siedziby działalności gospodarczej na terytorium kraju.

#9 Guest_Marcin

Guest_Marcin
  • Goście

Napisano 07 marzec 2013 - 00:02

Dziękuję za odpowiedź :)

#10 orasje

orasje

    Nowy użytkownik

  • Członkowie
  • Pip
  • 4 postów

Napisano 12 marzec 2013 - 19:31

Kiedy tak naprawdę opłaca się być vatowcem?. Bo zrobić, jak Twój zleceniodawca będzie chciał fakturę VAT?. Trzeba mu ją wystawić jak żąda w ciągu 7 dni?.

#11 Radomiak

Radomiak

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 1747 postów
  • LokalizacjaMazowsze

Napisano 13 marzec 2013 - 22:20

Opłaca się być VATowcem w przypadkach kiedy świadczysz usługi, dostarczasz towary firmom, które ten VAT mogą sobie odliczyć, przy osobach fizycznych już nie, naliczasz im do takiej usługi VAT i stajesz się przez to "droższy".Opłacalne jest być VATowcem jeśli świadczysz usługi np ze stawkami niższymi niż podstawowa 23%, np 8%, koszty w przeważającej większości będziesz miał ze stawką 23 %.Jeśli Twój, chyba zleceniobiorca będzie potrzebował faktury, a nie będziesz VATowcem, wystawisz w takim przypadku rachunek.

#12 Guest_rafał

Guest_rafał
  • Goście

Napisano 23 kwiecień 2014 - 16:33

do rozliczeń z ZUSem przyda się podpis elektroniczny, można go łatwo zakupić np w http://www.cencert.pl/



#13 Guest_Szymon Lubarski

Guest_Szymon Lubarski
  • Goście

Napisano 09 lipiec 2014 - 13:37

Zamiast zakładać spółkę proponuję kupić gotową spółke. Ja jestem zadowolony ze swojej decyzji że kupilem gotową spółkę ze wszystkimi dokumentami. Nie musiałem biegać po urzedach i stać w kolejkach jak to zazwyczaj bywa oraz nie czekałem za zarejestrowaniem jej w krs. Sprawy załatwiłem w ciągu 1 godziny i miałem firmę. Także gorąco polecam taką formę startu w biznesie.

Też jestem za kupnem gotowych spółek. Sam tak zrobiłem i nie żaluje. Ze swojej strony mogę polecić firmę http://openeum.pl/of...polka-szczecin/ z którą współpracowałem, bo dopieła wszystko na ostatni guzik.





Dodaj odpowiedź



  


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych