Skocz do zawartości

Kategorie

Forum

Odpowiadanie w temacie: Silnik 1.2 PureTech - awarie, problemy, opinie


Opcje wiadomości

Zarejestruj się na forum!

Dzięki rejestracji nikt nie użyje Twojego nicka.
Rejestracja zajmuje tylko chwilę!

Logowanie » Rejestracja


  • PODAJ SŁOWNIE wynik: 9 + 4 =

    wraz z polskimi znakami jeśli takie występują.
  lub Anuluj


Podsumowanie tematu

Napisano 02 wrzesień 2021 - 14:09

Mam ten sam silnik Peugeot 2008 65 000 km przebieg.Kupiony w salonie styczeń 2018. Wczoraj dostałem info silnik do wymiany koszt 10-11 tyś zł. Wcześniej wymiana paska rozrządu, duży pobór olej, teraz to. Po gwarancji. Czy mógłby Pan opisać swój przypadek. W poniedziałek chcę rozmawiać z serwisem

Witaj
 
Kilka miesięcy temu dostałem pismo z Peugeot Polska o akcji serwisowej – wymiana rozrządu itd. Po jakiś trzech miesiącach zaczęła pojawiać się ikonka niski poziom oleju. Gdzieś tam od czasu do czasu dolałem 50-100 ml. i było ok na jakieś 2 tyg. W końcu dolałem 500 ml. i po 2 tygodniach to samo. Podjechałem do serwisu – wymienili olej i do obserwacji. 2000 po wymianie znowu komunikat i faktyczne niski poziom na bagnecie. Już boję się do nich jeździć – po każdej wizycie coś się z autem dzieje. Twierdzą, że wymiana rozrządu to zupełnie inna bajka. Nie widać żadnego wycieku, płyn chłodniczy o normalnej konsystencji – fakt, że jakiś lekko brązowawy (jestem przyzwyczajony do wyrazistych kolorów) ale podobno teraz już tylko taki zgodnie z jakąś nową normą się leje. Auto pracuje równo, nie traci mocy. W rurze wydechowej jest jakiś tam czarny osad, ale auto ma też już 80.000 km. Udało się to jakoś zdiagnozować?

Felek

Napisano 28 sierpień 2021 - 10:16

mam silnik 1.2 w citroenie z 2018 roku niestety po gwarancji silnik do wymiany (jestem w trakcie wymiany w ASO) 

Mam ten sam silnik Peugeot 2008 65 000 km przebieg.Kupiony w salonie styczeń 2018. Wczoraj dostałem info silnik do wymiany koszt 10-11 tyś zł. Wcześniej wymiana paska rozrządu, duży pobór olej, teraz to. Po gwarancji. Czy mógłby Pan opisać swój przypadek. W poniedziałek chcę rozmawiać z serwisem


Napisano 28 lipiec 2021 - 13:33

mam silnik 1.2 w citroenie z 2018 roku niestety po gwarancji silnik do wymiany (jestem w trakcie wymiany w ASO) 


Napisano 28 czerwiec 2021 - 13:58

pure tech 1,2 , peugeot 208 - do 6 roku eksploatacji jeździ bez-awaryjnie. Na początku 7 roku wymiana katalizatora przy 70 000 km, oraz bierze olej w ilości 0,5 l/2000 km. Serwis nie potrafi jednoznacznie określić czy to jest w normie, odsyłają do centrali. Tu chyba kryje się jakiś głębszy problem (może normy spalania- bo jeśli spala olej a nie benzynę to musi przekraczać normy).

Poza tym auto bez zarzutu


Napisano 02 czerwiec 2021 - 18:36

Niestety jestem posiadaczem peugeot 108 z silnikiem 1.2vti z rozrządem w postaci paska w kąpieli olejowej. Po 75000 km jeden z tłoków się zatarł... Koszt naprawy ogromy i pomysł padł na wymianę silnika i stąd pytanie o numerację. Jaka jest różnica w numeracjach teoretcznie tych samych silników EB2HM01B210 a EB2HM02B208 ? Bardziej na początek chodzi mi o ten odcinek HM01 a HM02 bo końcówka to może numer który zjechał z linii produkcyjnej. Jest ktoś w stanie mi pomóc? Z góry bardzo dziękuję za odpowiedz.

 

Rosiko

Napisano 26 marzec 2021 - 15:17

Niestety większość 3 cylindrowych jednostek wypada kiepsko jeżeli chodzi o trwałość silnika. Wszystkie te wynalazki tworzone są tylko pod ekologię żeby spełnić wymogi a o kierowcach już się nie pamięta.


Napisano 01 marzec 2021 - 20:23

Do CEBULARZA jesteś prawdziwy cebularz


Napisano 18 grudzień 2020 - 16:48

Witam wszystkich.
Miałem Peugeota 207 1.6 VTi poza nielicznymi plusami tego silnika same problemy. Części drogie, a konsumpcja oleju na poziomie 0,4 l/1000km to poniżej krytyki. Po swoich 8 letnich doświadczeniach omijam z daleka wszystkie VTi i inne downsizingi.

Napisano 19 listopad 2020 - 13:34

od listopada 2020 Peugeot ma akcję serwisową na puretechy 1.2 130km związaną z tym paskiem, mój już wymieniony i samochód śmiga, dziękujemy Ci Peugeocie :)

Napisano 19 listopad 2020 - 13:34

od listopada 2020 Peugeot ma akcję serwisową na puretechy 1.2 130km związaną z tym paskiem, mój już wymieniony i samochód śmiga, dziękujemy Ci Peugeocie :)

Podgląd całego tematu (otwiera nowe okno)