Skocz do zawartości


Odpowiadanie w temacie: Archaiczne rozwiązania konstrukcyjne w pojazdach zabytkowych


Opcje wiadomości

Zarejestruj się na forum!

Dzięki rejestracji nikt nie użyje Twojego nicka.
Rejestracja zajmuje tylko chwilę!

Logowanie » Rejestracja


  • PODAJ SŁOWNIE wynik: 9 + 6 =

    wraz z polskimi znakami jeśli takie występują.
  lub Anuluj


Podsumowanie tematu

Napisano 13 listopad 2019 - 22:05

Zważywszy, że jest to portal o tematyce ksiegowo-prawnej, mam tylko nadzieję, że poziom merytoryczny artykułów branżowych nie jest na tak żenującym poziomie jak ten felieton. Sporadyczne są przypadki gdy dyskusja pod artykułem jest bardziej merytoryczna niż nie znajdujące potwierdzenia w rzeczywistości twierdzenia autora. Ale tak jest niestety w tym przypadku. Kilka lat temu Radio Katowice wyemitowalo reportaż w temacie "wolnego koła" w samochodzie marki Polonez i może warto aby autor bardziej dogłębnie zapoznał się z tematem o którym pisze. Docenilbym krytykę rozwiązań technicznych gdyby miała merytoryczne uzasadnienie - ale jak widać potwierdza się teza, że problemy zaczynają się tam, gdzie księgowi biorą się za budowę aut.

Napisano 11 listopad 2019 - 23:22

Witam .Jeżeli teoria nie zgadza się z praktyką to teoria znajduje się w KATASTROFALNEJ sytuacji . Panie AUTORZE felietonu o archaicznym rozwiązaniu wolnego koła , więcej wiedzy , albo nie wciskać komuś co ma mniej wiedzy w temacie ciemnoty do głowy . Ja SYRENKĄ 104 na wolnym kole przejechałem ok. siedemdziesiąt tys. Km i nic z tego co Pan pisze się nie ptwierdziło . Szkoda że pan ni pisze że można zmieniać biegi bez naciskania na sprzęgło . Następnie rok 1994 FIAT 126 P moja przeróbka napędu 3 / 4 automat ,zmiana biegów bez sprzęgła , ( z wyjątkiem 1 - go ,bo niesynchronizowany ) brak hamowania silnikiem ,około 0,8 litra na 100 Km mniej , przejechałem ok. 35 tys Km . Rok 1996 , FIAT 125 P ,moja modernizacja napędu -- 5 / 4 automat -- zmiana biegów bez naciskania na sprzęgło ,brak hamowania silnikiem , przejechałem ok. 50 tys Km , 1,5 do 2 litrów paliwa mniej . Rok 1998 POLONEZ 1,6 GSI , Opatentowany system MECHANICZNEGO UKŁADU FAŁSZYWEJ INTELIGENCJI ,osobiste wykonanie wszystkich modernizacji .Brak hamowania silnikiem , przejechałem ok . 200 tys. Km, 1 , 5 do 2 litrów paliwa mniej . W hamulce to nie poszło , a bezpieczeństwo do góry . FIAT 125 P na gaźniku , waga porównywalna z POLONEZEM GSI ( Pełny MPI ) w wersji fabrycznej odcinał paliwo i zarazem odcinał energię kinetyczną . Więc pytam MĄDRYCH na tym świecie JAKIM CUDEM POLONEZ GSI TEŻ MIAŁ OSZCZĘDNOŚCI 1,5 do 2 LITRÓW ,tak jak FIAT 125 P na gaźniku. Aktualnie jeżdżę AUTOMATEM i potwierdzam pogląd PANA KIL to chyba ksywa .

Napisano 28 lipiec 2019 - 18:02

gdyby dzisiaj zastosowano - wolne koło- w autach ze skrzynią automatyczną to oszczędności paliwa byłyby duzo wieksze niz wszystkie dziwaczne oszczędnościowe rozwiązania razem wzięte nie wspominając o najgłupszym rozwiązaniu jak system start-stop!!! wolne koło to idealne rozwiazanie na dzisiejsze czasy panie autorze tekstu ale kazdy napisze ,ze to archaiczne rozwiązanie kto go nie uzywał ,bądź nie potrafił właściwie używac .

Napisano 20 kwiecień 2019 - 18:17

Aha, ale zwalniało się go ręką

Napisano 20 kwiecień 2019 - 18:16

Ten nożny-ręczny miałem w Vito jeszcze jakieś 10 lat temu ;-)

Admin Moto

Napisano 20 kwiecień 2019 - 18:16

Pojazdy zabytkowe często charakteryzują się rozwiązaniami technicznymi, które u dzisiejszych motofanów mogą wywołać jedynie śmiech lub w najlepszym wypadku zdziwienie.

Powrót do artykułu: Archaiczne rozwiązania konstrukcyjne w pojazdach zabytkowych

Podgląd całego tematu (otwiera nowe okno)