Skocz do zawartości


Odpowiadanie w temacie: Ryczałt - faktura a ewidencja przychodów


Opcje wiadomości

Zarejestruj się na forum!

Dzięki rejestracji nikt nie użyje Twojego nicka.
Rejestracja zajmuje tylko chwilę!

Logowanie » Rejestracja


  • PODAJ SŁOWNIE wynik: 7 + 2 =

    wraz z polskimi znakami jeśli takie występują.
  lub Anuluj


Podsumowanie tematu

kamaj.9

Napisano 14 maj 2019 - 11:24

Dlatego właśnie najlepiej korzystać w księgowości i sprzedaży ze zintegrowanych systemów informatycznych co pozwala wyłapać tego typu typu pomyłki i zawczasu wyeliminować. Ja korzystam z programów Pakiet Przedsiębiorcy Faktura VAT i Ryczałt. Na bieżąco wystawiam faktury co jest moją codzienną pracą, a "w tle" księgują się one od razu do ewidencji przychodów.

 

Program do ryczałtu


Napisano 08 luty 2017 - 17:19

Zapraszam do grupy na facebooku

 

KSIĘGOWOŚĆ MOJA PASJA


Mar-Tax

Napisano 18 styczeń 2017 - 18:17

Co to znaczy "zgubił"? Osiągnięty dochód (w tym przypadku przychód) trzeba wykazać w podstawie opodatkowania. Jeśli przychód z tych dwóch faktur nie został ujęty w ewidencji przychodów, to należy je w niej ująć pod datą powstania przychodu. Jeśli było to "w przeszłości" to przepisujemy całą ewidencję, wyliczamy poprawne zaliczki na podatek (jeśli wyjdą) i płacimy podatek z odsetkami.


Napisano 18 styczeń 2017 - 17:11

Może ktoś zna odpowiedź?


Napisano 04 styczeń 2017 - 22:16

Dzień dobry,

Od roku prowadzę działalność gospodarczą na ryczałcie ewidencjonowanym. Korzystam ze zwolnienia dot. kasy fiskalnej - sprzedaż wyłącznie internetowa. Głównymi moimi odbiorcami są osoby prywatne. Zdarzyło mi się jednak wystawić przez ten czas dwie faktury (łącznie na kwotę ~100 zł), z płatnością gotówką - zapomniałem o ujęciu tego przychodu w ewidencji przychodów i dowodach wewnętrznych. Co powinienem zrobić? Czy mogę wydrukować nowy dowód wewnętrzny uwzględniający zapomnianą fakturę a następnie ująć ten nowy dowód w ewidencji przychodów (w grę wchodzi przepisanie całej ewidencji, jeśli będzie to konieczne).
Teoretycznie nie powinno być problemu, ponieważ jestem na ryczałcie 3%, nie mam zbyt wysokiego przychodu i po odliczeniu ZUS-u zaliczka na podatek nie występuje. Co w takiej sytuacji? Czy stałoby się coś strasznego, jeśli po prostu zostawiłbym tak jak jest? Ewentualnie co by się stało, gdybym po prostu "zgubił" te dwie problematyczne faktury?

Pozdrawiam smile.png


Podgląd całego tematu (otwiera nowe okno)