Skocz do zawartości


Zdjęcie

Czego można żądać od sprzedawcy


73 odpowiedzi w tym temacie

#21 Gość_adrian.prusik

Gość_adrian.prusik
  • Goście

Napisano 24 marzec 2011 - 09:24

Przypominam, że reklama bez zgody właściciela forum jest niedopuszczalna.

#22 Gość_Lena

Gość_Lena
  • Goście

Napisano 18 maj 2011 - 16:32

Ostatnio kupiłam spodnie, na których było odbarwienie. Niestety dopiero w domu przy świetle dziennym jak je mierzyłam zauważyłam ta plamę. Reklamacje mi odrzucili, bo powiedzieli, że przy zakupie powinnam obejrzeć spodnie i te odbarwienie zauważyć. Moim zdaniem nie dało się zauważyć tej plamy, bo w przymierzalniach jest za słabe światło. Co mam robić?

#23 Gość_grecik2

Gość_grecik2
  • Goście

Napisano 15 luty 2012 - 22:39

Kupiłam kanapę skórzaną z zdobioną kryształkami svarowskiego w grudniu 2010 i zauważyłam że większość kryształków robi się czarna,niektóre jeszcze są w normalnej barwie srebrnej ale większa część niestety czarnieje,wygląda to okropnie ,czy mam(mogę) reklamować kanapę czy tylko żądać wymiany na nowe kryształki.

#24 Gość_MW

Gość_MW
  • Goście

Napisano 20 luty 2012 - 22:33

Kupiłam kanapę skórzaną z zdobioną kryształkami svarowskiego w grudniu 2010 i zauważyłam że większość kryształków robi się czarna,niektóre jeszcze są w normalnej barwie srebrnej ale większa część niestety czarnieje,wygląda to okropnie ,czy mam(mogę) reklamować kanapę czy tylko żądać wymiany na nowe kryształki.


Może Pani próbować od razu odstąpić od umowy i żądać zwrotu ceny ze względu na niemożność doprowadzenia do stanu zgodnego z umową poprzez naprawę / wymianę. Nalęz powołać się na fakt, że nie jest to wada pojedynczego egzemplarza, a jak się wydaje, wada "konstrukcyjna".

#25 Gość_gość

Gość_gość
  • Goście

Napisano 22 maj 2012 - 09:20

kupiłam buty(baleriny) zdążyłam się nimi nacieszyć przez dwa dni, a mianowicie obeszłam w nich dwa razy i byłam na zabawie. na obu podeszwach zrobiły się głębokie przetarcia tak że nie nadają się do chodzenia. przy zakupie zapytałam o gwarancje. sprzedawca odp.że za taką cenę nie dostane nigdzie gwarancji(35zł) z czym się nie zgadzam. dodam że były one kupowane nie w sklepie lecz na tzw. rynku. co mogę zrobić by odzyskać pieniądze?

#26 Gość_gość

Gość_gość
  • Goście

Napisano 25 maj 2012 - 00:00

Kilka miesięcy temu kupiłam kanapę i fotele z naturalnej skóry. Z kanapy schodzi tak jakby farba. Po prostu widac okropne wytarte miejsca. Wygląda to strasznie. Nie użyłam jeszcze żadnej chemii a nawet wody, Nie było takiej potrzeby. Ta farba schodzi podczas zwykłego siadania. Czy mogę to reklamować?

#27 Gość_piłkarz

Gość_piłkarz
  • Goście

Napisano 31 maj 2012 - 20:27

kupilem piłke firmy adisas Tango 12 replika piłki na Euro , po 2 miesiacach latki pilki zaczyly sie odklejac ,oczywiscie piłke oddalem do sklepu oni wyslali ja na reklamacje . Pan ktory rozpatrywal reklamacje stwierdzil ze jest to uszkodzenie mechaniczne i nie uznaje reklamacji .Wiec zapytalem jakie inne uszkodzenie moze byc przy pilce jesli sluzy ona to grania .Sprawa trafila do rzecznika praw konsumenta , wraz z pismem od rzecznika oddalem ta pilke do sklepu a oni wyslali ja z powrotem do hurtowni. Jakie mam szanse na odzyskanie pieniedzy albo wymiane na inna pilke?

#28 Gość_mat

Gość_mat
  • Goście

Napisano 05 czerwiec 2012 - 22:04

a ja mam taki problem że zakupiłem telefon w którym już trzeci raz zepsuła sie ta sama część i chciałbym wymiany na nowy model. czy jest to możliwe???

#29 Gość_drzewka owocowe

Gość_drzewka owocowe
  • Goście

Napisano 07 czerwiec 2012 - 10:31

zakupiłem w internecie drzewka owocowe w szkółce, na wiosnę okazało się że część z nich nie przyjęła się, zakupu dokonałem jesienią. szkółkarz nie chce uznać mojej reklamacji, nie odpisuje na moje pismo wysłane drogą elektroniczną, jedynie do mnie dzwonił. jak mam w tej sytuacji postępować pomocy piszcie na andrzejlankowski1958@o2.pl

#30 Gość_gość

Gość_gość
  • Goście

Napisano 04 lipiec 2012 - 12:56

kupiłam córce buty w CALACTIC za 160zł przetarły się po 2-3 miesiącach PEKNIĘCIA MATERIAŁU WOKÓŁ GUMY, podobno wina użytkownika.NIE POLECAM ZAKUPU

#31 Gość_@

Gość_@
  • Goście

Napisano 20 lipiec 2012 - 14:26

kupiłam w salonie nowe auto . po odebraniu i przyjeździe do domu okazało się ze auto ma przebarwienia w lakierze . jeszcze w tym samym dniu zostało to telefonicznie zgłoszone. Czy mogę żądać wymiany auta na nowe ?
czy są przepisy prawne dotyczące tego ?
proszę o odpowiedz

#32 Gość_ObslugaReklamacji.pl

Gość_ObslugaReklamacji.pl
  • Goście

Napisano 20 lipiec 2012 - 22:09

Oczywiście można żądać wymiany na nowe auto lub nieodpłatnej na prawy na podstawie ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej.

Art.8. ust.1 - Kupujący ma prawo żądać nieodpłatnej naprawy lub wymiany na nowy towar, chyba że naprawa lub wymiana są niemożliwe, wymagają nadmiernych kosztów lub mogłyby go one narazić na znaczne niedogodności.

Jeżeli naprawa lub wymiana wiązałaby się z długim okresem czekania, to można nawet żądać odstąpienia od umowy, czyli zwrotu należności za auto.

Zgłoszenie telefoniczne jest wystarczające do rozpoczęcia trybu reklamacyjnego, ale poleca się złożyć jeszcze reklamację pisemną dla własnego bezpieczeństwa (dowodu zgłoszenia reklamacji). Składając reklamację można skorzystać ze wzoru reklamacji: http://obslugareklam...zory-dokumentow (na drugu załączyłem zestaw przepisów obowiązujących sprzedawcę i kupującego).

Salon może namawiać Panią do korzystania z gwarancji, która może nie być korzystna dla kupującego - może Pani sama wybrać, czy korzysta z gwarancji, czy z niezgodności z umową.

Warto powołać się również na:
Art.4. ust.2 - Sprzedawca odpowiada wobec kupującego, jeżeli towar jest niezgodny z indywidualnymi ustaleniami (opis produktu, zgodność z okazaną próbką lub uzgodnienia, co do jego przeznaczenia) pomiędzy sprzedawcą i konsumentem.

#33 Gość_gość

Gość_gość
  • Goście

Napisano 23 lipiec 2012 - 13:36

Witam
Mam pytanie
Zaniosłam do reklamacji telefon My Phone który po tygodniu czasu użytkowania podczas rozmowy się rozłącza ,i nie słychać dobrze po drugiej stronie rozmówcy ,zaniosłam do Media Marktu w Poznaniu zażądałam niezgodności towaru z umową i chcę zwrotu gotówki lub wymiany na inny towar w Media Markt.Telefon musiałam zakupić inny ponieważ przez 2 tygodnie nie będę ,żyła bez telefony
Pytanie ..Czy media Markt ma prawo zwrócić mi pieniądze

#34 Gość_ObslugaReklamacji.pl

Gość_ObslugaReklamacji.pl
  • Goście

Napisano 24 lipiec 2012 - 14:20

Media Markt w pierwszej kolejności powinien dążyć do utrzymania sprzedaży, więc zgodnie z ustawą najpierw będzie dążyć do naprawy lub wymiany na wolny od wad telefon. Naprawa jest faktycznie dużą niedogodnością dla kupującego, więc w tej sytuacji najbardziej kompromisowym rozwiązaniem jest wymiana telefonu na nowy. Dopiero, gdyby wymiana była niemożliwa, to Media Markt będzie zobowiązany do zwrotu pieniędzy - ma takie prawi i nawet obowiązek.

#35 Gość_Agnieszka1011

Gość_Agnieszka1011
  • Goście

Napisano 24 lipiec 2012 - 18:39

Witam, zareklamowalam buty po 2 razach uzytkowania podeszwa w obu polparach odkleila sie a przy zapietkach koturna rowniez ulegla odklejeniu uszkadzajac material pierwsza rekl.zostala uznana na wymiane ale na inny towar gdyz tego modelu nie posiadali za byty zaplacilam 90zl gdy bylam w sklepie nie posiadali zadnego interesujacego mnie modelu ja dodatek byly przecenione na 39zl. w reklamacji opisali na nowa kolekcje kazac mi czekac. zazadalam zwrotu gotowki i musialam zlozyc ponowna reklamacje ktora zostala odzucona opisujac ze wady sa mechaniczne (chodzi o podeszwy) a zapietki moga naprawic ibkaza mi zlozyc ponowna 3reklamacje. buty nie mialy nawet miesiaca minelo cale lato ja ich uzytkoanie moje pytanie brzmi czy moga zmienic zdanie? raz wyniana na inny model z nowej dostawy a potem ze naprawa? rzeczoznawca w tej firmie jest wlascicielka a sprzedawca poinformowal mnie ze nie posiada zadnych uprawnien ani szkolen z bycia i mozliwosci wystawiania opini jako rzeczoznawca co moge zrobic w takiej sytuacji pozdrawiam Agnieszka

#36 Gość_ObslugaReklamacji.pl

Gość_ObslugaReklamacji.pl
  • Goście

Napisano 24 lipiec 2012 - 21:30

Kupujący może składając reklamację zażądać naprawy lub wymiany na wolne od wad buty. Jeżeli sprzedawca nie jest w stanie spełnić tego żądania w szybkim terminie, to można żądać odstąpienia od umowy, czyli zwrotu gotówki.

Nie musi Pani czekać na nową kolekcję, bo ta nie wiadomo kiedy się pojawi. Proszę w reklamacji jednoznacznie żądać zwrotu gotówki. Jeżeli wada ujawniła się w pierwszych 6 miesiącach, to zadaniem sprzedawcy jest udowodnić, że produkt nie był wadliwy - jeżeli nie udowodni Pani winy, to przyjmuje się, że produkt był wadliwy w momencie sprzedania. Trudno zarzucać tu Pani winę, jeżeli buty zepsuły się już po drugim użyciu.

#37 Gość_gość

Gość_gość
  • Goście

Napisano 25 lipiec 2012 - 14:58

Media Markt w pierwszej kolejności powinien dążyć do utrzymania sprzedaży, więc zgodnie z ustawą najpierw będzie dążyć do naprawy lub wymiany na wolny od wad telefon. Naprawa jest faktycznie dużą niedogodnością dla kupującego, więc w tej sytuacji najbardziej kompromisowym rozwiązaniem jest wymiana telefonu na nowy. Dopiero, gdyby wymiana była niemożliwa, to Media Markt będzie zobowiązany do zwrotu pieniędzy - ma takie prawi i nawet obowiązek.


Witam
Dziś otrzymałam pismo z Media Markt cytuje
W odpowiedzi na złożoną reklamację pragniemy Panią poinformować ,iż telefon zostanie doprowadzony do stanu zgodnego z umową poprzez nieodpłatne czynności serwisowe -naprawę
O terminie odbioru telefonu zostanie Pani poinformowana

Więc to już będzie 4 tygodnie ,jak nie będę mieć telefonu no i co mam zrobić ,Media Markt nie zaproponował mi w zamian ani wymiany na nowy ani zwrotu pieniędzy proszę o pomoc

#38 Gość_ObslugaReklamacji.pl

Gość_ObslugaReklamacji.pl
  • Goście

Napisano 25 lipiec 2012 - 15:11

Jeżeli naprawa trwa zbyt długo, to nie musi się Pani godzić na takie rozwiązanie.

(Art.8. ust.4) Jeżeli kupujący nie może żądać naprawy ani wymiany towaru, albo jeżeli sprzedawca nie zdoła uczynić zadość takiemu żądaniu w odpowiednim czasie lub gdy wymiana lub naprawa narażają kupującego na znaczne niedogodności, ma on prawo domagać się obniżenia ceny lub odstąpienia od umowy.

Proszę w takiej sytuacji powołać się na ten artykuł i zażądać odstąpienia od umowy.

#39 Gość_gość

Gość_gość
  • Goście

Napisano 27 lipiec 2012 - 14:06

No tak ale jeżeli zażądam odstąpienie od umowy MM może iść na drogę sadową czy tak

#40 Gość_ObslugaReklamacji.pl

Gość_ObslugaReklamacji.pl
  • Goście

Napisano 27 lipiec 2012 - 18:19

Nie jestem w stanie przewidzieć, co zrobi MM. Oni mogę reklamację odrzucić, a to Pani może dochodzić swoich praw w sądzie - w pierwszej kolejności proszę korzystać z mediacji Rzecznika Praw Konsumenta i za jego pomocą składać sprawę do sądu polubownego - taniej i szybciej.
Wątpię w to, że MM wybierze takie rozwiązanie - lepiej im uznać reklamację i dochodzić swoich roszczeń u producenta.



Dodaj odpowiedź



  


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych